علت آکنه بزرگسالی چیست؟


آکنه میتواند برای بزرگسالان بسیار نا امید کننده باشد. در دورهی بزرگسالی، درمانی که در طول سالهای نوجوانی ما بسیار موثر بود، ممکن است بی فایده شود یا حتی آکنه را بدتر کند. آکنه فقط برای نوجوانان نیست. بسیاری از بزرگسالان هم به آن مبتلا می شوند.استرس یا تغییر در سطح هورمون ، مانند یائسگی …

آکنه میتواند برای بزرگسالان بسیار نا امید کننده باشد. در دورهی بزرگسالی، درمانی که در طول سالهای نوجوانی ما بسیار موثر بود، ممکن است بی فایده شود یا حتی آکنه را بدتر کند.

آکنه فقط برای نوجوانان نیست. بسیاری از بزرگسالان هم به آن مبتلا می شوند.استرس یا تغییر در سطح هورمون ، مانند یائسگی و یا تعویض و یا متوقف کردن قرص های ضد بارداری، علت بوجود آمدن آکنه در بزرگسالان است دراین بخش درباره علت های آکنه در بزرگسالی و وجود نوسانات هورمون ها و مراقبت از آن بیشتر صحبت می کنیم

آکنه میتواند برای بزرگسالان بسیار نا امید کننده باشد. در دورهی بزرگسالی، درمانی که در طول سالهای نوجوانی ما بسیار موثر بود، ممکن است بی فایده شود یا حتی آکنه را بدتر کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است تعجب کنید که آیا آن جوشها واقعا آکنه هستند؟ و آیا بزرگسالان نیز دچار آکنه میشوند ؟

بله، بزرگسالان نیز دچار آکنه میشوند. برخی از بزرگسالان با گذشت زمان قابل توجهی از ۳۰، ۴۰ و حتی ۵۰ سالگی، کماکان با آکنه دست و پنجه نرم میکنند. حتی ممکن است که در سنین بزرگسالی برای اولین بار دچار آکنه شوید. متخصصین پوست به آن، «آکنه بزرگسال» میگویند. این آکنه، بیشتر از همه در میان خانمهایی که دورهی یائسگی را میگذرانند دیده میشود.

زنان معمولا بیشتر از مردان به آکنهی بزرگسال مبتلا میشوند. اگر در بزرگسالی دچار اکنه شوید، به احتمال زیاد به دلیل یک یا چند مورد از دلایل زیر است:

نوسان سطح هورمونی
عدم تعادل میتواند باعث جوش شود.خانمها اغلب در موارد زیر، نوسان هورمون را تجربه میکنند:

نزدیک به دوره ی پریودشان
در طول دوران بارداری، نزدیک به یائسگی، و یائسگی
بعد از قطع یا شروع قرصهای ضد بارداری

استرس
محققان بین استرس و عود آکنه، ارتباطی پیدا کردهاند. بدن ما در پاسخ به استرس، آندروژن بیشتر (یک نوع هورمون) تولید میکند. این هورمونها، غدد چربی و فولیکولهای مو در پوست را تحریک میکنند که میتواند منجر به آکنه شود. به همین دلیل است که وقتی تحت استرس مداوم قرار داریم، دائما دچار آکنه میشویم.

سابقه ی خانوادگی
آیا یکی از بستگان خونی نزدیکتان مانند یکی از والدین، برادر یا خواهر، آکنه دارند؟ یافتههای حاصل از تحقیقات نشان میدهد که ممکن است برخی افراد، یک زمینه ژنتیکی برای آکنه داشته باشند. بنظر میرسد افرادی که این زمینهی ژنتیکی را دارند، به احتمال بیشتری مبتلا به آکنه بزرگسال میشوند.

درمان موثر موجود برای آکنه بزرگسال
اگر هیچ چیز آکنه شما را برطرف نکرد، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. درمانهای موثری وجود دارد. یک متخصص پوست در اغلب اوقات از دو یا تعداد بیشتری درمان استفاده خواهد کرد. با کمک یک متخصص پوست و کمی صبر و حوصله، تقریبا در تمامی موارد میتوان آکنه را کنترل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی