افزایش کارایی پد‌های پزشکی/ ایجاد لایه الکترومغناطیسی در پدها


افزایش کارایی پد‌های پزشکی/ ایجاد لایه الکترومغناطیسی در پدها

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت پد‌هایی شده‌اند که با قابلیت بسیار بالا، خونی بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

افزایش کارایی پد‌های پزشکی/ ایجاد لایه الکترومغناطیسی در پدهابه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر موفق به تولید و اصلاح پدهای پزشکی به منظور افزایش جذب خون شده‌اند، پدهایی که در حین عمل خونی بیشتر را جمع‌آوری خواهد کرد؛ استفاده از این ترکیبات در شناسایی پدهای مختلف، به کمک اشعه ایکس انجام شده است.

سمیه اکبری مجری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در پروژه‌ای که ما داشته‌ایم ۲ هدف اساسی مد نظر بوده که یکی از آنها افزایش جذب آب و خون در پدهای پزشکی و دیگری ایجاد لایه الکترومغناطیسی شده روی پد پزشکی است.

این محقق جوان کشورمان با اشاره به استفاده از فناوری نانو در این پدها، گفت: به دلیل وجود ذرات درخشانی نانو مقیاس این پد خونی بیشتر را به خود جذب می‌کند، همچنین خواص ضد میکروبی و آنتی باکتریال به آن اضافه شده است.

وی درباره کاربرد پد تولیدی، بیان کرد: افزایش جذب خون پدهای پزشکی، ایجاد خواص آنتی باکتریال، سرعت جذب بالاتر و استحکام بیشتر از جمله ویژگی‌های این پد است.

اکبری با اشاره به بازار سازی مناسب برای این محصول گفت: از این پد می‌توان در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و حین عمل‌های جراحی استفاده کرد زیرا هم به سلامت بیمار کمک می‌کنند و هم سبب بهبود حال او و همچنین صرفه‌جویی در پول خواهد شد.

انتهای پیام/

اصلاح پدهای پزشکی توسط محققان ایرانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟