سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون


در این مطلب تاپ ناز نگاهی می اندازیم به سریال های مذهبی و پربیننده تلوزیون که بسیار محبوب بودند و گاهی هم چندین بار از صدا و سیما پخش شده اند. سریال های مذهبی تلویزیون یکی از ژانرهای پرطرفدار سریال، ژانر مذهبی است ولی هزینه های زیادی برای ساخت دکور و عوامل به همراه دارد. … نوشته سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون اولین بار در...

معرفی سریال های مذهبی، سریال های پرطرفدار ایرانی، سریال مذهبی ایرانی، سریال یوسف، سریال ولایت عشق، سریال مختارنامه، سریال مریم مقدس، سریال با موضوع دینی
در این مطلب تاپ ناز نگاهی می اندازیم به سریال های مذهبی و پربیننده تلوزیون که بسیار محبوب بودند و گاهی هم چندین بار از صدا و سیما پخش شده اند.

سریال های مذهبی تلویزیون

یکی از ژانرهای پرطرفدار سریال، ژانر مذهبی است ولی هزینه های زیادی برای ساخت دکور و عوامل به همراه دارد. علاقه مردم به بخش های مذهبی سینما و تلویزیون همیشه مورد توجه کارگردنان قرار گرفته است و فیلم های مذهبی هم بسیار ساخته شده است.

در بین سریال های مذهبی که از تلویزیون پخش شده اند بعضی ها پرطرفدارتر هستند و بارها هم از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شده اند. در این مطلب مروری بر این سریال ها داریم.

معرفی سریال های ماندگار و پرطرفدار مذهبی تلویزیون

سریال یوسف پیامبر

یکی از بهترین سریال های مذهبی تلویزیون سریال یوسف پیامبر بود که بارها از شبکه های مختلف پخش شد. سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال 1387 از شبکه اول سیما پخش شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

یوسف پیامبر داستان زندگی یوسف نبی از دوران کودکی تا بزرگسالی و پیامبری است و در خلاصه داستان آن آمده است :زمانی که یعقوب، مردمان بنی اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می دهد؛ خداوند، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می کند که در حسن و جمال، بی نظیر است. یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید و ماه و 11 ستاره برای او به سجده می افتند. یعقوب که این رؤیای عظیم را می شنود؛ به او توصیه می کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف رشک می ورزیدند، او را به صحرا برده و به چاه می افکنند؛ اما خداوند که اراده فرموده تا به واسطه یوسف، مردم را به راه نجات و هدایت دعوت نماید؛ او را از پستی چاه رهانیده و بلندی مقام و مرتبت عطا می نماید…

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

سریال یوسف پیامبر با بازی مصطفی زمانی و کتایون ریاحی

در سریال یوسف پیامبر مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی، لیلا بلوکات و … به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال ولایت عشق

سریال ولایت عشق یکی از سریال های مذهبی تلویزیون بود که به کارگردانی مهدی فخیم زاده در سال 1379 از شبکه اول سیما پخش شد.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

مهدی فخیم زاده در سریال مذهبی ولایت عشق

سریال ولایت عشق داستانی از زندگی امام رضا (ع) است که با روایتی زیبا و داستانی به تصویر کشیده شد. ولایت عشق درباره زندگی علی بن موسی الرضا و آوردن او به مرو و دوران سخت نیابت وی و به شهادت رسیدن امام است ، سریال ولایت عشق دوران آخر امامت حضرت علی بن موسی الرضا امام رضا علیه السلام را به تصویر می کشد و یکی از بهترین سریال های تاریخی، دینی ایران است.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

بازی داوود رشیدی در سریال مذهبی ولایت عشق

مریلا زارعی، رامبد جوان، اکبر زنجانپور، لادن طباطبایی، فریماه فرجامی، فرخ نعمتی، بیتا فرهی، محمد صادقی، دانیال حکیمی،عنایت بخشی، داود رشیدی، فتحعلی اویسی از جمله بازیگران سریال ولایت عشق هستند.

سریال مختارنامه

سریال مختارنامه یکی از ماندگارترین سریال های مذهبی و تاریخی تلویزیون است که سال 89 به کارگردانی داوود میرباقری از شبکه یک پخش شد.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

فریبرز عرب نیا در سریال تاریخی مذهبی مختارنامه

مختارنامه را میتوان در درجه اول سریالی تاریخی و سپس مذهبی نامید چرا که روایتی از داستانی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی و خونخواهی از امام حسین (ع) است که به عنوان یکی از پرطرفدارترین سریال های مذهبی و تاریخی تلویزیون شناخته شد.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

سریال مذهبی مختارنامه با بازی رضا رویگری

فریبرز عرب نیا در نقش مختار ثقفی ، امین زندگانی در نقش مسلم‏بن عقیل ، رضا رویگری در نقش کیان ایرانی ، الهام حمیدی در نقش زن کیان ایرانی ، عنایت شفیعی در نقش ابن‎کامل ، ژاله علو در نقش مادر مختار ، فریبا کوثری در نقش عمره همسر مختار ، نسرین مقانلو در نقش همسر دیگر مختار ، محمد فیلی در نقش شمر ، رضا کیانیان در نقش حاکم مکه ، محمدرضا شریفی نیا در نقش محمدبن حنفیه ، حسن پورشیرازی در نقش بهرام رنگرز ، ویشکا آسایش در نقش جعده ،داوود رشیدی در نقش حاکم کوفه ، کریم اکبری مبارکه در نقش احمربن شمیط ، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله‏بن زیاد ، انوشیروان ارجمند در نقش رفاعةبن شداد ، جعفر دهقان در نقش مصعب‎بن زبیر ، بهرام شاه محمدلو و محمد صادقی در نقش حاکمان کوفه ، پرویز پورحسینی در نقش میثم تمار و بازیگرانی دیگری که در این سریال ایفای نقش کردند.

سریال بشارت منجی

این سریال هم یکی از سریال های خوب مذهبی به کارگردانی نادر طالب زاده است که سال 1389 از شبکه اول سیما پخش شد.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

سریال مذهبی بشارت منجی

سریال بشارت منجی سریالی درباره زندگی مسیح است و در خلاصه داستان آن آمده است :در روزگاری که کاهنان، رومی ها و حکومت فاسد هیرودس زمام امور یهودیه (فلسطین) را در دست داشتند پیامبری با نشانه توحید و عرفان ظهور کرد. وی در برابر زور و فساد هیرودس و رومی ها مقاومت کرد، اما تزویر کاهنان موثر افتاد و او به خواست خدای خود لبیک گفت و عروج کرد.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

سریال ماندگار و مذهبی بشارت منجی

احمد سلیمان نیا ، فتحعلی اویسی و مرتضی ضرابی از مشهورترین بازیگران این سریال درباره حضرت مسیح (ع) هستند.

سریال مریم مقدس

یکی دیگر از ماندگارترین سریال های مذهبی تلویزیون سریال مریم مقدس است که در ابتدا فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی در سال 1379 ساخته شد و بعدها سریالی هم با همین عنوان تدوین شد و در شبکه های مختلف سیما بر روی آنتن رفت.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

سریال مذهبی مریم مقدس با بازی شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در این فیلم مذهبی بود که هنوز هم با نام مریم مقدس شناخته میشود .داستان این سریال از 16 سال قبل از میلاد مسیح شروع می شود. زمانی که مردم منتظرند تا مسیحای موعود متولد شود، فرزند عمران دختر می شود و مادرش نام کودک را مریم انتخاب می کند و چون قبل از تولد عهد بسته که او را تا زمان بلوغ به خدمت در معبد مقدس بگمارد، به معبد می رود، اما تا به حال پای دختری به معبد باز نشده است. حضرت زکریا(ع) تلاش می کند با تمامی مخالفت های روحانیان یهودی مریم در معبد بماند و کم کم با وجود الهامات به مریم، مردم به سوی او جلب می شوند. اما بعد از یک اتفاق مریم از معبد رانده می شود. در همان موقع با خواست خداوندی مریم (س) باردار می شود و همین موضوع سوء ظن مردم را برمی انگیزد. هرود که از تولد کودک احساس ناامنی می کند دستور قتل نوزاد را می دهد، اما نوزاد به دنیا می آید و با صحبت کردن در گهواره همه را مبهوت می کند.

سریال های مذهبی | معرفی برترین سریال های مذهبی تلویزیون

شبنم قلی خانی در سریال مریم مقدس

بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، محمد کاسبی، رویا تیموریان، پرویز پورحسینی، حسین یاری، افسانه ناصری، جعف دهقان، زهرا سعیدی، شیرین بینا، محسن زهتاب و …. در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال های مذهبی ایرانی قبلا از صدا و سیما پخش شده اند و الان هم گاهی از شبکه آی فیلم پخش می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر