آن گونه که باید شعار حمایت از کالای ایرانی محقق نشد


آن گونه که باید شعار حمایت از کالای ایرانی محقق نشد

دلخوش با بیان اینکه مردم تا الان اعتقادی به خرید کالای ایرانی نداشتند، گفت: آن گونه که باید ما در بحث حمایت از خرید کالای ایرانی موفق نبودیم.

«سید کاظم دلخوش» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه تا چه اندازه در سال 97 به عملیاتی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی توجه شد، گفت: حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید داخل جزو دغدغه های مقام معظم رهبری بود که در این راستا باید هم مردم و هم مسئولان شرایط را برای عملیاتی کردن شعار سال فراهم می کردند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما آن گونه که باید در عملیاتی کردن این شعار موفق نبودیم، گفت: بخشی از کالاهای ما واردات می شود، بخشی از آنها تولید نمی شود و بخشی از کالاها نیز کیفیت ندارد و بخشی نیز که تولید می شود به دلیل نداشتن تسهیلات تولیدشان به وقفه می افتد.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که فرهنگ سازی در مورد خرید کالای ایرانی و خارجی نیز بسیار در این زمینه موثر است، متاسفانه گرایشات مردم ما را به گونه ای سوق داده اند که آنها هم خواهان خرید کالای خارجی هستند و کالای ایرانی را تحت شرایط ضرور می خرند.

وی اضافه کرد: البته در سال 97 فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی انجام شد و تلاش هایی در این زمینه صورت گرفت اما باز هم رضایت بخش نبود و ما تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بخش تولید داخل ما مشکلات خاص خودش را دارد. عدم ارایه تسهیلات و عدم کنترل و نبود افراد مجرب در میدان تولید و اقتصاد باعث شده است که تولید ما نه تنها رونق نداشته باشد بلکه رونقی را که در طول سال های گذشته نیز به دست آورده بود، از دست بدهد.

وی ادامه داد: در بخش تولیدی ما افرادی که وارد می شوند، کننده کار نیستند و هزینه های بالا تولید را دچار بحران کرده است البته عدم تقویت صادرات نیز باعث شد که انگیزه ای برای تولیدکنندگان ما وجود نداشته باشد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش