فیل عصبانی پلنگ را از دست کفتارها نجات داد | فیلم


فیل عصبانی پلنگ را از دست کفتارها نجات داد | فیلم

توله پلنگ یک ساله که قصد دارد مادر خود را ترک رده و مستقل زندگی کند مورد هجوم دسته کفتارها قرار می‌گیرد و محاصره می‌شود. از اقبال خوب این پلنگ، یک فیل عصبانی که از حضور کفتارها در محدوده گله خود خشمگین است به آنها حمله ور شده و آنها را فراری می‌دهد. پلنگ هم تا فرصتی دوباره نزد مادر خود باز می‌گردد.پلنگ‌ها معمولا پس از یک سالگی روابط مادر و...

توله پلنگ یک ساله که قصد دارد مادر خود را ترک رده و مستقل زندگی کند مورد هجوم دسته کفتارها قرار می‌گیرد و محاصره می‌شود. از اقبال خوب این پلنگ، یک فیل عصبانی که از حضور کفتارها در محدوده گله خود خشمگین است به آنها حمله ور شده و آنها را فراری می‌دهد. پلنگ هم تا فرصتی دوباره نزد مادر خود باز می‌گردد.پلنگ‌ها معمولا پس از یک سالگی روابط مادر و فرزندیشان کمرنگ شده و غریبه می‌شوند.

دوره بارداری پلنگ ماده تقریباً سه ماه به طول می‌انجامد و حیوان پس از این مدت در غار یا بین درخت‌ها و یا زیر سایبان سنگ‌ها و صخره‌ها دو یا سه بچه که ابتدا چشم‌هایشان جایی را نمی‌بیند به دنیا می‌آورد. توله‌های پلنگ از چهار ماهگی از شیر گرفته می‌شوند.

پلنگ تقریباً از هر حیوانی که بتواند شکار کند تغذیه می‌کند و زیستگاه مطلوب او نیز از جنگل‌های بارانی تا نواحی بیابانی متغیر است. از حشراتی چون سوسک و ملخ تا بزرگترین پستانداران در فهرست طعمه‌های او قرار دارند و در صورت پیدا نکردن شکار لاشه‌خواری هم می‌کنند. اما شکار اصلی آن‌ها پستانداران متوسط جثه (وزن بین ۲۰ تا ۸۰ کیلو) است. بزرگترین شکاری که از یک پلنگ ثبت شده شکار یک گاو کوهی معمولی ۹۰۰ کیلویی به دست یک پلنگ نر آفریقایی بوده است. اما آن‌ها هم معمولاً به سراغ حیوانات بسیار بزرگ نمی‌روند.

پلنگ آفریقایی یکی از زیرگونه‌های پلنگ می‌باشد. پوست این پلنگ بسته به اینکه در چه مناطقی زندگی می‌کنند از زرد مایل به قهوه‌ای تا زرد کمرنگ متغیر است. وزن جنس نر بطور میانگین ۶۰ کیلوگرم و وزن جنس ماده آن ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم است. پلنگ‌های ناحیه کیپ چثه کوچکتری دارند. پلنگ‌ها در مناطق مختلف آفریقا جز بیابان‌های شنی زندگی می‌کنند و بیشتر در شب شکار می‌کنند و تنها گربه‌های بزرگی هستند که شکار خود را تا بالای درخت حمل می‌کنند.

فیل عصبانی پلنگ را از دست کفتارها نجات داد | فیلم

(۶۴۷)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا