واریزی حامیان به فرزندان معنویی مستقیم می شود


 واریزی حامیان به فرزندان معنویی مستقیم می شود

گتمیریان گفت: حامیان کودکان تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین از این پس کمک ها را به حساب مستقیم آن ها واریز می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سال هاست کمیته امداد امام خمینی (ره) دو طرح اکرام ایتام و محسنین را اجرا می کند. طرح هایی که افراد خیرین حامی کودکان بد سرپرست و یتیم می شوند و آن ها را با حمایت های خود فرزند معنویی می دانند.

برای برخی از حامی ها و افراد جامعه این پرسش به وجود می آید که تمام پول هایی که حامیان واریز می کنند مستقیم به دست فرزندان معنویی می رسد یا خیر. در همین رابطه مصاحبه ای را با «سید احسان گتمیریان» مدیرکل هماهنگی امور اجاریی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

واریزی حامیان مستقیم به دست افراد تحت پوشش طرح اکرام و محسنین می رسد؟

کمیته امداد هر آنچه که از حامیان در طرح اکرام و محسنین دریافت می کند به کودکان تحت پوشش طرح، می دهد. هر میزان که حامیان به کودکان واریز کنند همان میزان به فرزند معنوی داده می شود.

یعنی مددکار در واریز ها مدیریت ندارد؟

تنها مدیریت مددکار این است که شاید یک حامی چند ماه پولی واریز نکند، این موضوع را پیگیری می کند. پیش آمده کودکان و نوجوانان تحت پوشش طرح، تراکنش های زیادی را انجام داده اند تا متوجه شوند آیا برای آن ها مبلغی واریز شده است یا خیر؟ دل نگرانی و چشم انتظاری را مجبوریم مدیریت کنیم. یک حساب واسط ایجاد کرده ایم تا مدیریت شود.

واریز های طرح اکرام و محسنین چه زمانی مستقیم می شود؟

می خواهیم تمام واریز های طرح محسنین و اکرام را به صورت مستقیم کنیم. تاکنون نیز واریز مستقیم بود، گرچه امداد واسط بود اما سه روز بیشتر طول نمی کشید تا واریز ها در حساب کودکان قرار گیرد.حامی پول را به حساب بانک ملت با شناسه یتیم واریز می کرد. مبلغ که مشخص می شد، کاربر این موضوع را بررسی می کرد و به خانواده تحت پوشش اکرام ایتام و محسنین پرداخت می کرد.

در واریز مستقیم چگونه است؟

اکنون از طریق ظرفیت صندوق ولایت امداد می خواهیم استفاده کنیم. حساب هایی را ویژه افراد تحت پوشش طرح اکرام و محسنین ایجاد کرده ایم و پول ها واریزی فوری به دست فرد تحت پوشش واریز می شود.

شماره کارتی که حامی به آن واریزی دارد، به نام فرزند معنویی است و همان لحظه به حساب او واریز می شود. پرینت های بانکی را که به صورت آزمایشی چک کردیم که یک ثانیه بعد به حساب کودک تحت پوشش واریز شده بود.

حساب های طرح محسنین و اکرام از بانک ملت به قرض الحسنه امداد واریز می شود.

پولی که به کودک واریز می شود توسط چه کسی مدیریت می شود؟

پولی که واریز می شود به تحت پوششان اکرام و محسنین را سرپرست خانوار مدیریت می کند و کمیته امداد دخالتی نمی تواند کند البته خانواده توسط، مددکار رصد می شود، اگر خدای نکرده مادر خانواده دچار اعتیاد شود، امداد متوجه می شود و این موضوع توسط مددکار مدیریت می شود.

چه تعداد حامی درطرح اکرام ایتام و محسنین وجود دارد؟

در حال حاضر تعداد 700 هزار حامی در دو طرح اکرام ایتام و محسنین ( کودکان بد سرپرست) داریم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر