به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که صبح امروز در میدان آزادی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ آغاز شده و فعالیت آن تا پایان هفدهم فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت. در این ایام تمام نیروی های پلیس برای خدمات به مردم در آماده باش کامل هستند و ماموران ما به تامین امنیت از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها و جاده ها اقدام می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح نوروزی امروز مرحله دوم طرح نوروزی پلیس نیز آغاز شد، گفت: بیش از ۲۰۰هزار نفر از ماموران پلیس در طرح نوروزی برای تامین نظم و امنیت در آماده باش کامل هستند. بیش از ۳۵هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها حضور دارند.

اشتری ادامه داد: برای تامین نظم و امنیت در این ایام علاوه بر فعالیت مراکز انتظامی و کلانتری‌ها، ایستگاه های ثابت و سیار پلیس نیز در محلات مستقر شده و شهروندان می توانند به آنها نیز مراجعه کنند. در تهران نیز با توجه به اینکه شهری مسافری‌ محسوب می شود برای ایام نوروز تمهیدات ویژه ای پیش بینی شده و پلیس در تمام محلات تهران حضور دارد.

رییس پلیس کشور درباره حوادث چهارشنبه سوری نیز گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و حضور نیروهای پلیس و امداد در چهارشنبه آخر سال امسال شاهد حوادث و سوانح کمتری بودیم. به طوری که به طور میانگین میزان سوانح و حوادث در این شب بیش از ۵۰درصد کاهش داشت.

وی درباره رفتار پلیس با رانندگان پرخطر نیز گفت: رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیر مجاز و انجام حرکات و تخلفات پر خطر و حادثه ساز پرهیز کنند. طبق آمارهای ما خواب آلودگی یکی از اصلی ترین علل وقوع تصادفات است و لازم است که رانندگان پس از هر دو ساعت یکبار، حداقل به میزان ۱۵ دقیقه استراحت کنند. شهروندان نیز بدانند که پلیس قطعا با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و پر خطر شوند ،برخورد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای قلیل امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

فرمانده ناجا در ابتدای این رزمایش از یگان‌های مختلف حاضر در میدان آزادی بازدید کرد.