لغو پروازهای ماهان به فرانسه


لغو پروازهای ماهان به فرانسه

فرانسه از 12 فروردین اجازه فرود پروازهای ماهان به این کشور را صادر نمی کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آذرماه ۹۷ برایان هوک نماینده کاخ سفید در مورد ایران سفری به کشورهای آلمان و فرانسه داشت تا آن ها برای اعمال تحریم های ایران با آمریکا همراه سازد.



او در این سفر موفق شد موافقت آلمان با لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را جلب کند اما تلاشش برای راضی کردن فرانسه در این خصوص به نتیجه نرسید.



اما حالا مسئولی از شرکت هواپیمایی ماهان از موافقت فرانسه با نظر آمریکا برای لغو پروازهای این شرکت به پاریس و دیگر شهرهای فرانسه خبر داده است.



طبق ترجمه فارس، «خبرگزاری فرانسه» سه‌شنبه شب به وقت تهران نوشت که بنا به گفته‌های مسئولان شرکت ماهان در تهران، پروازهای آتی این شرکت به مقصد پاریس لغو شده است.



یک مسئول خدمات مشتریان این شرکت واقع در «فرودگاه امام خمینی» در پاسخ به سئوال خبرگزاری فرانسه گفت : «به ما اعلام شده که تمامی پروازهای این شرکت به مقصد پاریس از اول آوریل (۱۲ فروردین ۹۸) لغو شده‌اند.»



این مقام شرکت ماهان بدون ارائه جزئیات بیشتر دلیل لغو برنامه پرواز‌ی به پاریس را «تحریم‌های فرانسه علیه ایران» اعلام کرد.


این در حالی است که آمریکا از سال ۲۰۱۱ شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم کرده است.



تحریم های واشنگتن علیه صنعت هوایی ایران از می ۲۰۱۸ شدن یافت و در نوامبر ۲۰۱۸ آمریکا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را نیز به صورت کامل تحریم کرد./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه