اتحادیه اروپا بار دیگر گوگل را نقره داغ کرد


اتحادیه اروپا بار دیگر گوگل را نقره داغ کرد

اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به علت تخلف از قانون ضدانحصار به پرداخت یک میلیارد و 49 میلیون یورو جریمه محکوم کرد. 

اتحادیه اروپا بار دیگر گوگل را نقره داغ کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به علت تخلف از قانون ضد انحصار به پرداخت یک میلیارد و 49 میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

اتحادیه اروپا سومین بار است که شرکت گوگل را به جریمه های سنگین که تاریخی توصیف شده است محکوم می کند .
علت این جریمه اقدامات انحصارگرایانه، سوء استفاده از موقعیت و رعایت نکردن قوانین رقابت پذیری اتحادیه اروپا در این شرکت آمریکایی اعلام شده است.
گوگل متهم شده سازندگان گوشی های تلفن همراه اندرویدی را مجبورساخته یا زد و بند کرده است اپلیکیشن گوگل را به صورت پیش فرض بر روی گوشی های خود نصب کنند در غیر این صورت محصولات این شرکتها نمی تواند به فروشگاه اپلیکیشن های گوگل دسترسی داشته باشند.
تابستان پارسال نیز شرکت آمریکایی گوگل به علت تخلف از قوانین ضد انحصار و سوء استفاده از موقعیت خود چهار میلیارد و 34 میلیون یورو جریمه شد که بیشترین جریمه یک شرکت از جانب اتحادیه اروپا محسوب می شود. به عقیده ناظران این جریمه می تواند به تنشها در روابط اتحادیه اروپا و آمریکا بیفزاید. اقدامات اتحادیه اروپا علیه امریکا و مقابله با تصمیمات ترامپ موجب شده است امریکا دیگر دشمنی خود را از این اتحادیه پنهان نکند.
حمایت ویژه ترامپ از هرگونه اقدام کشورها برای جدایی از اتحادیه اروپا و تاکید بر مثبت بودن خروج انگلیس از این اتحادیه در همین راستا ارزیابی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403