اعلام اسامی روزهای دهه مهدویت/«گام دوم انقلاب»؛ محور جشن های نیمه شعبان


اعلام اسامی روزهای دهه مهدویت/«گام دوم انقلاب»؛ محور جشن های نیمه شعبان

حجت الاسلام اسدی با اعلام اسامی دهه مهدویت در سال 98، گفت: این اسامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و شعار اصلی «مهدویت: تمدن سازی و آمادگی برای ظهور» انتخاب شده اند و تلاش بر آن است تا طی این دهه رویکرد مردمی جشن ها و برنامه های مهدوی تقویت شود.

حجت الاسلام «محمد اسدی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح عناوین روزهای دهه مهدویت، اظهار کرد: پس از بررسی ها و نیازسنجی ها، نهایتاً اسامی روزهای دهه مهدویت بر مبنای بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری و تعابیر و کلیدواژه های به کار رفته در آن به ویژه «تمدن سازی» و «آمادگی برای درک خورشید ولایت عظمی» انتخاب شدند.

قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه در تصمیم گیری و انتخاب این عناوین نمایندگان 12 13 نهاد مذهبی مهدوی مشارکت داشته اند، گفت: در این راستا پنجشنبه، 22 فروردین ماه مصادف با پنجم شعبان المعظم و سالروز میلاد باسعادت امام سجاد علیه السلام «معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور»، جمعه، 23 فروردین (شش شعبان) «رسانه ، تمدن و آمادگی برای ظهور» و شنبه 24 فروردین (هفتم شعبان) با عنوان «اقتصاد، مدیریت جهادی و آمادگی برای ظهور» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: در ادامه روزهای این دهه، یکشنبه، 25 فروردین (هشت شعبان) «معرفت، عقلانیت و آمادگی برای ظهور»، دوشنبه، 26 فروردین(9 شعبان) «متناسب با عنوان انتخابی برای سال 98 توسط مقام معظم رهبری»، سه شنبه، 27 فروردین (10 شعبان) «تمدن سازی، صلح جهانی و آمادگی برای ظهور» و چهارشنبه، 28 فروردین (11 شعبان) مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان «مهدویت، جوان و آمادگی برای ظهور» نام گرفته اند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین، پنجشنبه، 29 فروردین ماه (12 شعبان) که در تقویم رسمی روز ارتش نام گرفته با عنوان «دفاع، امنیت و آمادگی برای ظهور»، جمعه، 30 فروردین (13 شعبان المعظم) «خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور»، شنبه، 31 فروردین ماه (14 شعبان) «ولایت فقیه، مستضعفان و آمادگی برای ظهور» و نهایتاً یکشنبه، یکم اردیبهشت ما مصادف با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف «سربازان گمنام، مهدویت، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» نامگذاری شده است.

اسدی با بیان اینکه همه این عناوین ذیل شعار کلی و اصلی «مهدویت: تمدن سازی و آمادگی برای ظهور» طراحی و انتخاب شده اند، ابراز کرد: با توجه به نقش ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی که هماهنگ ساز است و در صف ورود و حرکت نمی کند، تلاش بر آن است که مجموعه های مهدوی با همکاری و هم افزایی فضای دهه مهدویت را بیش از پیش امام زمانی و منتظرانه کنند.

قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه تاکید ستاد در برنامه های دهه مهدویت و نیمه شعبان احیاء و حفظ رویکرد مردمی است، گفت: در این راستا برگزاری جشن ها، همایش ها و پیاده روی ها همچون پیاده روی عظیم و باشکوه مردمی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی از برپایی 200 ایستگاه صلواتی در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در ایام منتهی به نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: بزرگ ترین و باشکوه ترین جشن های مهدوی در این ایام برگزار می شود چنان که بنابر آمارها نزدیک به چهار میلیون نفر در روزهای منتهی به نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور می یابند.

حجت الاسلام اسدی با اعلام برنامه ریزی و تلاش برای ترویج فرهنگ احیای شب نیمه شعبان در سراسر کشور، تاکید کرد: امید است همه مساجد در این شب به این احیای مستحبی اهتمام داشته باشند و فرصت حضور مردم برای مناجات و عبادات این شب بافضیلت را فراهم کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: مهمترین کار ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، حمایت معنوی از مجموعه های مهدوی و نیز هم افزایی آنها و جلوگیری از کارهای پراکنده شان است، در این راستا تلاش شده تا مجموعه ها و گروه های فعال را جذب و شبکه سازی کنیم. همچنین سرشاخه ها را شناسایی و به هم متصل کرده ایم.

قائم مقام ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه ها و نهادهای مذهبی فرهنگی از فعالیت های مهدوی، بیان کرد: البته این حمایت باید در قالب پشتیبانی باشد نه آنکه مردم را به حاشیه براند چون اصلی ترین رکن در این عرصه حضور مردم است، لذا این دستگاه ها باید دخیل در فرهنگ سازی شوند.

وی با اشاره به اشتیاق مردمی برای حمایت و خدمت در عرصه های مختلف مهدوی، خاطرنشان کرد: در پی رایزنی های انجام شده با رسانه ملی درصدد هستیم تا از این شور و اشتیاق مردمی و جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان انعکاس رسانه ای مطلوب داشته باشیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی