کشف سالیانه 100 هزار مورد سرطان جدید در کشور/ کاهش 40 درصدی شیوع سرطان با تغییر سبک زندگی


آزاده گفت: سالیانه صد هزار مورد سرطان جدید در کشور شناسایی و کشف می‌شود و 400 هزار بیمار سرطانی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

کشف سالیانه 100 هزار مورد سرطان جدید در کشور/ کاهش 40 درصدی شیوع سرطان با تغییر سبک زندگیپیام آزاده متخصص سرطان عضو انجمن سرطان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا و کشورمان محسوب می‌شود و بیشترین هزینه را به حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های بروز و شیوع سرطان سالمندی جمعیت کشور است، زیرا با افزایش سن بیماری‌های متعددی ممکن است گریبانگیر افراد شود.

۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در ایران تحت درمان هستند

عضو انجمن سرطان ایران تاکید کرد: آمار بیماران سرطانی در مرحله تشخیص، درمان و حتی فوت ناشی از این بیماری به دلیل سبک زندگی ناسالم در حال افزایش است به طوریکه سالیانه صدهزار مورد سرطان جدید در کشور شناسایی و کشف می‌شود؛ در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در ایران تحت درمان قرار گرفته‌اند.

آزاده ادامه داد: کم تحرکی، چاقی، سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم از علت‌های اصلی بروز سرطان در افراد محسوب می‌شود که در کشور‌های پیشرفته با تغییر روش‌های نادرست زندگی و بهبود تغذیه توانسته‌اند تا میزان ۴۰ درصد از بروز سرطان‌ها پیشگیری کنند.

مشکلی برای تامین داروی بیماران سرطانی نداریم

وی گفت: در حال حاضر از نظر داروی بیماران سرطانی هیچ کمبود و مشکلی در کشور وجود ندارد و اکثر دارو‌های بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه قرار دارند.

عضو انجمن سرطان ایران افزود: از نظر دستگاه‌های پرتو درمانی در کشور و به خصوص در برخی از مناطق با کمبود‌هایی رو به رو هستیم و من امیدوارم با توزیع درست این دستگاه‌ها مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

آزاده یادآوری کرد: تعداد جراحان سرطان با تربیت نیرو‌های دانشگاهی در حال بهبود است و با بومی کردن راهنما‌های بالینی اقدامات مهمی در حوزه نظام سلامت انجام گرفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !