مطبوعات ترکیه پنجشنبه 21 مارس 2019


دیدار از آنکا پارک تا 31 ام ماه جاری رایگان خواهد بود

روزنامه وطن طی گزارشی با عنوان " دیدار از آنکا پارک تا 31 ام ماه جاری رایگان خواهد بود " می نویسد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح واندرلند اورآسیا بزرگترین پارک و مجموعه تفریحی اروپا در آنکارا گفت: مهم‌ترین ویژگی مردم ترکیه تولد دوباره از خاکستر خود علی‌رغم مشکلات و مصائب بسیار است.

گفتنی است واندرلند اورآسیا (Wonderland Euroasia) به عنوان بزرگترین پارک و مجموعه تفریحی اروپا از سوی شهرداری آنکارا در زمینی به مساحت یک میلیون و 300 هزار متر مربع احداث شده است و پیش‌بینی می‌شود در نخستین سال افتتاح پنج میلیون گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید کنند.

روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان " اولین توقفگاه موشکهای اس 400 در ترکیه مشخص شد " می نویسد، اولین قرارگاه سامانه های دفاع هوایی اس 400 در ترکیه، پایگاه هوایی آکینجی در آنکارا خواهد بود. محل استقرار دومین سامانه دفاع هوایی اس 400 در پی هماهنگی بین وزارت دفاع ملی و فرماندهی نیروهای مسلح مشخص خواهد شد. به احتمال قوی دومین محل استقرار موشکها، مناطق شرقی و جنوبشرقی کشور خواهد بود.

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان " روند مازاد معاملات جاری در ماههای تابستان آغاز خواهد شد " می نویسد، برات آلبایراک وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه طی سخنانی در اجلاسی با عنوان " اقتصاد گام به گام " که در ترابوزان ترتیب یافت، ضمن ارزیابی آخرین وضعیت اقتصاد کشور، اظهار داشت، روند مازاد معاملات جاری در ماههای تابستان با تاثیر پذیری از درآمد حاصله از بخشهای گردشگری و کشاورزی تقویت خواهد یافت.

روزنامه خبرترک طی گزارشی با عنوان " ترکیه آماده همکاری با شرکتهای خارجی در زمینه انرژی می باشد " می نویسد، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ضمن ارائه اطلاعات در رابطه با فعالیتهای اکتشاف ذخایر نفت و گاز طبیعی در دریاهای مدیترانه و سیاه اظهار داشت، فعالیتهای اکتشاف منابع گاز طبیعی در مدیترانه در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد. در مورد همکاری در این زمینه می توانیم با شرکتهای خارجی همکاری بکنیم.

و روزنامه حریت در گزارشی اعلام داشت، شرکت هواپیمایی ترکیه از باشگاه ورزشی ریور پلیت آرژانتین حمایت مالی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما