کاهش مراجعه مردم به دندانپزشک به دلیل گرانی خدمات/ خدمات دندانپزشکی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد


کاهش مراجعه مردم به دندانپزشک به دلیل گرانی خدمات/ خدمات دندانپزشکی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد

شهنی زاده گفت: دلیل مراجعه کم مردم به دندانپزشک گرانی خدمات است که اگر خدمات تحت پوشش قرار بگبرد، میزان مراجعه مردم افزایش پیدا می‌کند.

کاهش مراجعه مردم به دندانپزشک به دلیل گرانی خدمات/ خدمات دندانپزشکی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیردرضا شهنی زاده رئیس انجمن دندانپزشکان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز حوزه سلامت دهان و دندان، پوسیدگی بیش از حد دندان‌های مردم ایران است و همین عارضه علت اصلی مراجعه بسیاری از مردم به دندان پزشکان است.

وی ادامه داد: شاخص میزان پوسیدگی دندان‌های مردم ایران (DMS) نسبت به استاندارد‌های دنیا از وضعیت بدتری برخوردار است، زیرا بسیاری از مردم اطلاعات کافی از مشکلات حفره دهان ندارند.

فقر آموزشی از دلایل بروز مشکلات دهان و پوسیدگی دندان

رئیس انجمن دندان پزشکان کشور بیان کرد: یکی از دلایل بروز مشکلات دهان و پوسیدگی دندان، فقر آموزشی در زمینه مسائل آموزشی و درمانی است که در این راستا باید اقدامات بیشتری به وسیله وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه انجام شود.

شهنی‌زاده بیان کرد: یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت، دهان و دندان خرابی دندان‌ها است که این مسئله در غذا خوردن تاثیر منفی دارد و باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

وی اضافه کرد: مراجعه کم مردم به دندانپزشکان برای چکاپ دوره‌ای و تشخیص بیماری‌های احتمالی دندان بیشتر به دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی و مسائل اقتصادی است و اگر خدمات دندانپزشکی تحت بیمه بیمه گر قرار بگیرد میزان مراجعه مردم افزایش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن دندانپزشکان کشور گفت: افراد خیر به کمک دولت می‌توانند موسسات بیشتری را راه‌اندازی کنند تا مردم با پرداخت هزینه کم معاینات دندانپزشکی خود را به صورت دوره‌ای انجام دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام