طرز تهیه زرشک پلو با گوشت و نحوه ایجاد طعم لذیذ و متفاوت در آن


یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی زرشک پلو است در آموزش های گذشته با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ آشنا شدیم در این مطلب شما را با نحوه درست کردن این غذای خوشمزه با گوشت گوسفندی آشنا خواهیم کرد، که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و با گوشت گردن، ماهیچه و… تهیه می شود. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی تهیه می شود که در ادامه این مطلب به شما  طرز تهیه...

یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی زرشک پلو است در آموزش های گذشته با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ آشنا شدیم در این مطلب شما را با نحوه درست کردن این غذای خوشمزه با گوشت گوسفندی آشنا خواهیم کرد، که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و با گوشت گردن، ماهیچه و… تهیه می شود. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی تهیه می شود که در ادامه این مطلب به شما طرز تهیه زرشک پلو با گوشت را برای چهار نفر آموزش می دهیم.

طرز تهیه زرشک پلو با گوشت و نحوه ایجاد طعم لذیذ و متفاوت در آن

مواد لازم

گوشت راسته : ۳۰۰ گرم برنج : دو پیمانه رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری پیاز کوچک : دو عدد زرشک : دو قاشق غذا خوری شکر: یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده : به میزان لازم نمک ، فلفل، زرد چوبه، زنجبیل، دارچین، زیره و ادویه کاری : به میزان لازم

طرز تهیه زرشک پلو با گوشت :

مرحله اول : ابتدا گوشت را همراه با پیاز خرد شده داخل قابلمه می پزیم و نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم به آن اضافه می کنیم البته بهتر است گوشت را داخل زود پز بپزید تا کاملا له شود.

مرحله دوم : در همین حین برنج را آبکش کنید و دم کنید، پیاز دیگر را ریز خرد کنید یا رنده کنید تا زمانی که با گوشت مخلوط می شود معلوم نشود و کمی زرد چوبه به پیاز در حال سرخ اضافه کنید.

مرحله سوم : زمانی پیاز ها سرخ شدند رب گوجه فرنگی و ادویه ها را به آن اضافه کنید و زمانی که رب خوب تفت داده شد به آن گوشت اضافه کنید گوشت را باید خوب از هم باز کنید تا ریز ریز شود.

مرحله چهارم: حالا کمی از آب گوشت را به اندازه دو قاشق اضافه کنید و بعد از چند جوش حرارت را خاموش کنید و حالا زرشک را با یک قاشق روغن و شکر تفت دهید.

مرحله پنجم : دراین مرحله از طرز تهیه زرشک پلو با گوشت زعفران دم کرده را نیز به زرشک اضافه کنید و مقداری از برنج دم کشیده را به زرشکی که سرخ کرده اید اضافه کنید.

مرحله ششم: در مرحله آخر برای سرو غذا، مقداری از برنج را در دیس بکشید و کمی از مواد گوشت را روی آن بگذارد و دوباره برنج و مواد زرشک را روی غذا بریزید، نوش جان.

طرز تهیه زرشک پلو با گوشت و نحوه ایجاد طعم لذیذ و متفاوت در آن

ضمن سپاس از همراهی شما، امیدواریم از مطلب گفته شده در مورد طرز درست کردن زرشک پلو با گوشت گوسفند نهایت لذت را برده باشید و این غذای خوشمزه و خوش طعم را تهیه کنید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه پخت غذاهای خوشمزه ایرانی داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا در بخش انواع غذاهای ایرانی همراه باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات