القای زایمان طبیعی، راههایی برای تحریک


القای زایمان طبیعی، راههایی برای تحریک

وقتی به پایان بارداری خود می‌رسید، ممکن است به دنبال راههای طبیعی در تحریک زایمان بگردید. در این جا به تعدادی از مرسوم‌ترین شیوه‌های طبیعی القای زایمان اشاره شده است.

نی نی بان، گروه ترجمه: وقتی به پایان دوران بارداری خود می رسید، ممکن است به دنبال راههای طبیعی موثر در تحریک زایمان بگردید. لطفا به یاد داشته باشید که نباید هیچکدام از این راهها را تا زمانیکه دوره بارداری شما کامل نشده و زمان زایمان فرا نرسیده، امتحان کنید. هیچکدام از این شیوه ها تضمینی برای تحریک زایمان نیستند. حتی داروهایی نظیر پیتوسین هم همواره برای القای زایمان موثر عمل نمی کنند. اگر بچه و بدن شما آماده نباشد، درد زایمان شروع نمی شود. حتما پیش از تصمیم به انجام هریک از این راهها، با پزشک خود مشورت کنید. در این جا به تعدادی از مرسوم ترین شیوه های طبیعی القای زایمان اشاره شده است.

القای زایمان طبیعی، راههایی برای تحریک
رابطه جنسی – این روش به دو شیوه در تحریک زایمان موثر است. اول اینکه ارضاشدن خانم باردار می تواند منجر به انقباض شکم و شروع دردهای زایمان شود. دوم اینکه مایع منی حاوی پروستاگلاندین بوده که به نرم شدن دهانه رحم کمک می کند.
تحریک نوک پستان ها – تحریک کردن نوک پستان ها به تولید اسکیتوسین طبیعی منجر می شود و اوکسیتوسین موجب انقباظ رحمی می شود.
طب فشاری- طب فشاری می تواند درتحریک زایمان موثر واقع شود. بعضی از نقاطی که می توانید برای فشار استفاده کنید سقف دهان ، فاصله بین انگشت شصت و اشاره و بالای قوزک پا هستند.
تمیزکردن یا استریپینگ غشا- این روش حتما باید از طریق پزشک یا ماما انجام شود. به گونه ای که پزشک با دستکش غشای کیسه آمنیوتیک را از جدار رحم جدا کرده و این امر به شروع درد زایمان کمک می کند.
چای برگ تمشک – البته چای برگ تمشک جزو راههای طبیعی القای زایمان نیست ولی در تحریک رحم و کمک به شروع درد زایمان کمک می کند.
چای دارچین – دارچین را در چای بجوشانید و بنوشید. این نوشیدنی طعم خوبی داشته و حتی اگر به تحریک زایمان کمکی نکند، می تواند به ریلکس کردن و آرامش شما کمک کند.
روغن گل پامچال – می تواند به نرم شدن دهانه رحم کمک کند.
راه رفتن: راه رفتن می تواند بچه را در موقعیت مناسب برای خروج از رحم قرار دهد.
راحتی و آرامش – ریلکسیشن می تواند به القای زایمان کمک کند. سعی کنید تمرینات مختلفی برای ریکلسیشن داشته باشید. همچنین تمرینات خوبی برای وقتی که درد زایمان شروع شد، داشته باشید.
آناناس، چای زیره، بادمجان پارمسان و غذاهای تند غذاهایی هستند که می توانید خوردن آنها را برای تحریک زایمان انجام دهید.
راههایی که برای القای زایمان توصیه نمی شود
روغن کرچک – از روغن کرچک هم برای القای زایمان استفاده می شود. ولی مزه آن وحشتناک بد است و بیشتر حال شما را بد کرده و احساس بیماری به شما دست می دهد و احتمالا تاثیری در شروع درد زایمان نخواهد داشت.
گیاهان و سبزیجات- گیاهان و سبزیجات زیادی هستند که می توان از آنها برای تحریک زایمان استفاده کرد. ولی بدون مشورت پزشک یا ماما هرگز اقدام به استفاده از آنها نکنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار