تاسیس دو دانشگاه جدید پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال 98


تاسیس دو دانشگاه جدید پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال 98

خوشدل از تاسیس دو دانشکده جدید پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال 98 داد و گفت: دانشکده توانبخشی نظامی و دانشکده مدیریت و بهداشت نظامی از دیگر دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی است که برای اولین بار در ارتش متولد می شوند.

«سرهنگ علیرضا خوشدل» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های دانشگاه علوم پزشکی ارتش در سال ۹۸ گفت: دانشکده توانبخشی نظامی و دانشکده مدیریت و بهداشت نظامی از دیگر دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی است که برای اولین بار در ارتش متولد می شوند این دانشکده ها با هدف ارایه خدمت به جانبازان زمان جنگ است و همچنین در حوزه مدیریت بهداشت نیز با توجه به اینکه ما در تمام یگان ها نیازمند اموزش بیشتر در حوزه مدیریت سیستم سلامت هستیم تاسیس می شوند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مورد مکان دقیق تاسیس این دو دانشکده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: سیستم سلامت نظامی از ویژگی ها خاصی برخودار است ضرورت ایجاد این دو رشته نیز به خوبی در دانشگاه علوم پزشکی دیده شده است.

وی افزود: هنوز مکان دقیق این دانشکده ها مشخص نیست و متعاقبا اعلام می شود و ستاد ارتش در حال حاضر، هماهنگی های لازم در مورد اجرایی شدن این امر را بررسی می کند و پیش بینی می شود دانشکده توانبخشی در پایان سال 98 یا اوایل سال 99 افتتاح شود و دانشکده مدیریت بهداشت نظامی در سال 99 کلید می خورد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مورد نقش دانشگاه علوم پزشکی در سلامت جامعه گفت: پزشکان ارتش اغلب در بیمارستانهای غیر نظامی در تهران و شهرستان ها نیز فعالیت می کنند و در مناطق غیر نظامی نیز خدمات پزشکی را ارایه می دهند. و عملا تا یک سوم از ظرفیت پزشکی خود را به بیماران غیر نظامی اختصاص دادند و بخشی از بار سلامت کشور را مدیریت می کنند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: ما بخشی از مازاد ظرفیت های پزشکی خود را در اختیار سایر نهادهایی که به آن احتیاج دارند قرار دادیم از جمله وزارت بهداشت و درمان.

سرهنگ خوشدل گفت: مانند کاستی هایی که در حوزه پرستاری در کشور وجود دارد ما امادگی این را داریم تا بخشی ازظرفیت های پرستاری خود را در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز قرار دهیم و حتی این امادگی را نیز داریم که دانشکده های اقماری برای تربیت نیروی پرستاری داشته باشیم تا بتوانیم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت کمک کنیم./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان