اسرائیل دولت راهزنان است


اسرائیل دولت راهزنان است

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان دولت راهزنان اعلام کرد کشورش علاقه مند به رابطه دوستانه با هر کشوری در جهان است به غیر از رژیم صهیونیستی.

اسرائیل دولت راهزنان استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی‎‎‎‏‎، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان "دولت راهزنان" اعلام کرد کشورش علاقه مند به رابطه دوستانه با هر کشوری در جهان است به غیر از رژیم صهیونیستی.

ماهاتیر محمد در اظهاراتی طی سفر سه روزه خود به پاکستان گفت: "ما مخالف یهودیان نیستیم، اما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم، چون آنها سرزمین فلسطین را اشغال کرده اند. نمی توانید زمین های دیگران را غصب کنید و یک دولت تشکیل دهید. این دولت شبیه دولت راهزنان است."
اظهارات وی یک روز پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکا، کنترل اسرائیل را بر بلندی های جولان اشغالی به رسمیت بشناسد.
اسرائیل تقریبا دو سوم از بلندی های جولان را در نتیجه یک مناقشه به اشغال خود در آورد و در سال 1981 برای ضمیمه کردن این منطقه به خاک تحت اشغال خود رسما اقدام کرد، اما شورای امنیت سازمان ملل متحد در آن زمان به اتفاق آرا با این اقدام مخالفت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا