نعناع فلفلی چیست ؟ تفاوت نعناع و نعناع فلفلی در چه چیزی است؟


وقتی صحبت از نعناع می شود یک واژه کلی نعناع برای انواع آن استفاده می شود. در صورتی که علیرغم تفاوت های ظاهری خواص نعناع با نعناع فلفلی نیز تفاوت دارد. هر چند در بسیاری موارد آن ها را می توان به جای هم استفاده کرد ولی گیاهان متفاوت با خواص متفاوتی هستند. در نت نوشت امروز از تفاوت بین نعناع و نعناع فلفلی بخوانید. نوشته نعناع فلفلی چیست ؟ تفاوت...

نعناع فلفلی چیست ؟ تفاوت نعناع و نعناع فلفلی در چه چیزی است؟

وقتی صحبت از نعناع می شود یک واژه کلی نعناع برای انواع آن استفاده می شود. در صورتی که علیرغم تفاوت های ظاهری خواص نعناع با نعناع فلفلی نیز تفاوت دارد. هر چند در بسیاری موارد آن ها را می توان به جای هم استفاده کرد ولی گیاهان متفاوت با خواص متفاوتی هستند. در نت نوشت امروز از تفاوت بین نعناع و نعناع فلفلی بخوانید.

4+

وقتی صحبت از نعناع می شود یک واژه کلی برای انواع آن استفاده می شود. در صورتی که علاوه بر تفاوت های ظاهری خواص نعناع و نعناع فلفلی نیز تفاوت دارد. هر چند در بسیاری موارد آن ها را می توان به جای هم استفاده کرد ولی گیاهان متفاوت با خواص متفاوتی هستند. در نت نوشت امروز از تفاوت نعناع و نعناع فلفلی بخوانید.

گیاه شناسی نعناع و نعناع فلفلی :

از نظر علمی نعناع به خانواده منتا اسپیکاتا Mentha spicata تعلق دارد که گیاه بومی اروپا و آسیا است. برخلاف نعناع، نعناع فلفلی آبدار تر است و خشکی نعنا را ندارد. برگ های ریزی تری دارد و طعم آن تند تر است. به همین دلیل نعناع فلفلی را در گیاه شناسی از خانواده منتا اکس پیپریتا Mentha x piperita می دانند.

تفاوت طعم نعناع و نعناع فلفلی :

طعم و مزه نعناع طراوت و تازگی خاصی دارد که به دلیل وجود ماده آر کاروون R-carvone است. همان ماده ای که به مزه معروف نعنایی معروف است و در بسیاری از محصولات از جمله آدامس یا نوشیدنی ها استفاده می شود. طعم نعناع فلفلی تند و تیزتر است که به دلیل داشتن منتول بیشتر است. بجز منتول مواد دیگری مثل پینن و پالئون دارد.

بیشتر بخوانید: روغن نعناع و خواص بی نظیر آن برای سلامتی را دست کم نگیرید

موارد استفاده :

نعنا به دلیل طعم ملایمش در بسیاری از ترکیبات غذایی مثل چای، نوشیدنی ها، دسرها و حتی خمیر دندان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از دهان شویه ها و آدامس ها نیز طعم نعنا دارد تا طراوات و تازگی بیشتری به دهان دهد و آن را خنک کند. البته از نعناع فلفلی هم برای طعم دادن به این مواد غذایی استفاده می شود ولی این گیاه جنبه دارویی دارد و بیشتر در قرص ها و نوشیدنی های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت نعناع و نعناع فلفلی :

نعنا را به صورت تازه، خشک شده می توان استفاده کرد. حتی می توانید آن را در فریزر بگذارید و بعد استفاده کنید بدون آن که خواص غذایی خود را از دست بدهد. نعناع فلفلی گیاه سرسختی است که به طور خودرو در می آید و امکان کاشتن آن از طریق دانه هایش نیست.

خواص نعناع فلفلی :

درد و نفخ معده و روده را کاهش می دهد برای بیماری سندروم روده تحریک پذیرمناسب است ولی برای سایر بیماری های گوارشی از جمله رفلاکس معده توصیه نمی شود رفع حساسیت های پوستی رفع سردردهای میگرنی کاهش اشتها سرماخوردگی و آنفولانزا رفع تهوع و استفراغ دوران بارداری کاهش استفراغ بعد از شیمی درمانی افرادی که مبتلا به دیابت و قند خون پایین هستند بهتر است از نعنا فلفلی استفاده نکنند.

خواص نعناع :

همانطور که گفته شد یک وجه تفاوت نعناع و نعناع فلفلی در خواص شان است.

درمان سوء هاضمه، پیشگیری از عفونتهای دستگاه گوارش و تقویت معده سلامت دهان و دندان درمان سردرد، آرامش ذهن و خواب راحت کاهش اسپاسم عضلانی و کوفتگی افزایش طراوت پوست و از بین بردن آکنه کاهش چربی و کلسترول خون کاهش مشکلات تنفسی و آسم

منبع : organicfacts.net

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !