برآورده اولیه ما از خسارت بخش کشاورزی 500 میلیارد تومان است


برآورده اولیه ما از خسارت بخش کشاورزی 500 میلیارد تومان است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید‌ مسئولان از مناطق سیل زده زمانی موثر است که منجر به تخصیص اعتبارات برای حل مشکلات و خسارات باشد.

برآورده اولیه ما از خسارت بخش کشاورزی 500 میلیارد تومان است
به گزارش فانوس، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده مازندران گفت: ستاد مدیریت بحران استانداری با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر مشغول خدمت رسانی در مناطق سیل زده، مناطق کوهستانی و صعب‌العبور هستند. این در حالی است که برق تعدادی از روستا‌ها قطع بود و در حال حاضر برق آن روستا‌ها وصل شد. در شرق مازندران، ۱۵ روستا هنوز متصل به شبکه برق نیستند و تعدادی از روستا‌ها هم ارتباط شان با شهر قطع شده است؛ همچنین رانش زمین موجب سختی و عبور و مرور شده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی خسارت‌های قابل توجهی به وجود آمده است، بیان کرد: واحد‌های دامداری، اراضی کشاورزی، باغات و تاسیسات مرغداری آسیب دید‌ند و برآورده اولیه ما از خسارت بخش کشاورزی ۵۰۰ میلیارد تومان است. حدود ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلی‌متر میزان بارندگی بوده که به صورت برف و باران در منطقه نازل شده است و امیدواریم ظرف روز‌های آینده با بسیج تمامی امکانات و به کارگیری همه تجهیزات ممکن بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم. از طرفی حجم مشکلات به گونه‌ای است که نیازمند ارسال کمک‌های فنی، اعتباری و لجستیکی هستیم.

شاعری ضمن تاکید بر همیاری دولت و وزیر کشور برای حل مشکلات مناطق سیل زده یادآور شد: باید بخشی از آب گرفتگی‌های اراضی کشاورزی حل شود و از دولت خواستاریم در اسرع وقت اعتبارات مشخصی برای خسارت‌های وارد به بخش‌های مسکونی، تاسیسات، واحد‌های کشاورزی در هیأت دولت مصوب شود و کار بازسازی مناطق سیل زده آغاز شود.

وی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بسیار بالا بوده است، گفت: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد واحد مسکونی آسیب دیدند و هزاران اراضی باغات کشاورزی دچار آب گرفتگی شده‌اند. بخش وسیعی از راه‌های مناطق کوهستانی در شرق مازندران و در شهرستان بهشر دچار رانش شده است و احتمال دارد با ادامه رانش‌ها ارتباط ۵۰ روستا با شهر‌ها قطع و مسیر‌های دسترسی دچار اختلال شود که در این زمینه باید وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های جدی انجام دهد و همه امکانات فنی و لجستیکی خود را انجام دهد و مناطقی که دچار رانش شده‌اند را در اسرع وقت بازسازی کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اضافه کرد: روند بازسازی بسیار کند است، علی‌رغم اینکه اعتبارات در سطح استان برای جبران به کار گرفته شده است. اما مشکلاتی در بسیج امکانات وجود داشته و مقابله برخی دستگاه‌های اجرایی با این رخداد روند امداد رسانی هم‌اکنون کند صورت می‌گیرد و تقاضا داریم که دولت در اسرع وقت خسارت‌های مردم را در بخش‌های مختلف مسکونی و کشاورزی جبران کند و بخشی از مشکلات مردم در سال جدید حل شود.

شاعری در واکنش به خبر اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات از سوی وزارت کشور به استان‌های گلستان و مازندران، یادآور شد: هیچ اعتباری تاکنون اختصاص پیدا نکرده است و صرفا یک تنخواهی حدود ۵ میلیارد تومان برای استان مازندران گرفته شده که این تنخواه برای هزینه‌های روزمره و هزینه‌های جاری است، ما فقط در بخش کشاورزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدیم، در بخش زیرساخت‌ها، حمل ونقل جاده‌ای، تجهیزات آب رسانی شهری و تأسیسات شبکه برق خسارت‌های بسیار زیادی را متحمل شدیم که لازم است دولت در اسرع وقت تشکیل جلسه اضطراری دهد و بر اساس پیشنهادی که سازمان مدیریت بحران وزارت کشور داده و سازمان برنامه و بودجه کشور هم تأیید کرده است، اعتبار مورد نیاز را تصویب کند.

وی تاکید کرد: تاکنون معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس مجلس شورای اسلامی بازدید‌هایی از مناطق سیل زده داشتند، اما این بازدید‌ها زمانی موثر است که منجر به تخصیص اعتبارات برای مشکلات و خسارات باشد و ما منتظر هستیم اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت در اسرع وقت انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...