دست کم 11 وزیر دولت انگلیس به دنبال استعفای ترزا می


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش ها حاکی است شماری از وزرای کابینه انگلیس قصد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش ها حاکی است شماری از وزرای کابینه انگلیس قصد دارند روز دوشنبه با ترزا می نخست وزیر این کشور مقابله کنند و استعفای وی را خواستار شوند.
سردبیر سیاسی روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد یازده نفر از وزرای کابینه در حال برنامه ریزی "کودتایی کامل در کابینه" برای برکناری "ترزا می از سمت نخست وزیری انگلیس" هستند.
او همچنین افزود بر اساس این طرح, دیوید لیدینگتون معاون ترزا می، مایکل گوو Michael Gove وزیر محیط زیست انگلیس یا جرمی هانت وزیر امور خارجه، از جمله کاندیداهای نخست وزیری موقت هستند. وی همچنین به نقل از یک وزیر که نامش اعلام نشده است, گفت "ترزا می" طی 10 روز از قدرت کنار می رود.
در اوایل این ماه، نتایج نظرسنجی پلیتیکو - هنبری Politico-Hanbury نشان داد بیش از نیمی از رای دهندگان انگلیسی تمایل دارند ترزا می به دلیل ناتوانی در گرفتن تأیید پارلمان برای توافق برگزیت که در خصوص آن با بروکسل مذاکره کرده بود، استعفا کند. ترزا می ماه دسامبر به نمایندگان محافظه کار گفته بود قبل از انتخابات بعدی، که قرار است سال 2022 برگزار شود، استعفا می کند. هر چند او تاریخی را برای استعفای خود اعلام نکرد.
روز جمعه، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش، اعلام کرد احتمال خروج ترزا می از سمت نخست وزیری انگلیس، وضع برگزیت را پیچیده می کند.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از بحث روز پنجشنبه در بروکسل، دو سناریو را برای به تعویق انداختن برگزیت که انگلیس خواستار آن شده بود, مشخص کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان