خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال


خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با برگزاری دومین تور رسانه ای نگاهی به اجرای طرح اشتغالزایی در...

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسالمعاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با برگزاری دومین تور رسانه ای نگاهی به اجرای طرح اشتغالزایی در روستاهای البرز داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری و نگاه دولت به سال جدید، سال تولید،تلاش و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز از طرفی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تابستان ۹۶ سال به دولت ابلاغ شد.

در قانون اشتغال پایدار به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهر‌های زیر ده هزار نفر جمعیت با اولویت روستا‌ها و شهر‌های زیر ده هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.

ممانعت شورای عالی امنیت از ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه سدطالقان

دومین تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور بازدید از طرح‌های اشتغالزایی، اسفندماه سال جاری در استان البرز برگزار شد؛ کاروان اعزامی خبرنگاران، پس از طی کردن مسیر کرج به تهران به استانداری رفته و دیدار مختصری با مدیرکل روستایی استانداری داشتند. ظهر روز سه شنبه «تور خبری» به سمت فرمانداری طالقان می‌روند و نزدیک ۲ ساعت مهمان فرماندار بودند.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

جواد صادقلو فرماندار طالقان در دیدار با خبرنگاران تور رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در شهرستان طالقان گفت:۳ هزار نفر ساکن شهرستان طالقان و ۱۴ هزار نفر ساکن روستا‌های آن هستند که در طول تابستان به این صد هزار نفر خدمت رسانی می‌کنیم.

وی معتقد است: مشکلاتی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده باعث شده نتوانیم برای جوانان و کارجویان در این منطقه به تعداد کافی اشتغال ایجاد کنیم. صادقلو همچنین خبر می‌دهد:با وجود همه مشکلات تمامی ۷ میلیارد تومان تسهیلات منبع صندوق توسعه ملی در بخش اشتغالزایی جذب شده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به دلیل وجود سد در شهرستان طالقان، هر گونه ساخت و ساز خارج از بافت روستا و شهر در این منطقه برای حفظ سلامت آب سد ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: ممانعت شورای عالی امنیت از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در منطقه طالقان

الگویی برای صادرات به کشورهای مالزی،بحرین و عمان

بازدید از شرکت تعاونی مهران آویشه واقع در طالقان دومین بازدید تور رسانه‌ای بوده است که مساحت زمین پروژه این شرکت ۵ هزار متر مربع است و این شرکت مسئولیت تولید وبسته بندی عسل را بر عهده داشته و صادرات به کشور‌های مالزی، بحرین و عمان را در کارنامه دارد، سرمایه اولیه آن ۲۵ میلیون تومان بوده است؛ همچنین تسهیلات دریافتی آن ۸۰ میلیون تومان از بانک سینا بوده و توانسته اشتغال ۷۰ نفر را ایجاد کند.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

دومین مقصد «تور رسانه ای» بازدید از تولیدی گل ارکیده واقع درروستای گارزسنگ نظر آباد شهرستان طالقان است که بنابر گفته‌های اسماعیل منجزی مدیر این گلخانه هزینه کل این پروژه هم ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که اشتغال ۴۵ نفر را هم به دنبال داشته است.

شرکت بستان ایران واقع در نظر آباد است که مساحت آن بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار می‌باشد که حوزه فعالیتی آن تولید غلات، گاوداری، گوسفند داری، پرورش قارچ، ماهی است؛ میزان سرمایه اولیه این شرکت در سال ۱۳۵۲، ۲۸ میلیون تومان بوده است و میزان تسهیلات دریافتی از معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری هم ۲.۵ میلیارد تومان از بانک کشاورزی می‌باشد؛ این شرکت بنا بر گفته‌های محمد صفایی قائم مقام این شرکت میزان اشتغال آن ۱۱۰ نفر است؛ نکته قابل توجه این موضوع آن است که درآمد‌های این شرکت صرف امور خیریه می‌شود که این جزو اولین طرح‌هایی است که همچنین کاری را انجام داده است.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

بیشتر بخوانید: مشکلات اداری مانع کارآفرینی در روستا است

کارآفرینی که مایل به رسانه ای شدن کار خود نیست

آخرین طرح برای بازدید که در روز سه شنبه انجام شد؛ تولید لباس زرین جامعه البرز واقع در ساوجبلاغ بود؛ مدیر این کارگاه به دلیل گله مندی‌ها آنچنان مایل به رسانه‌ای شدن کارگاه خود نداشت، اما بعد از چند دقیقه راضی به صحبت کردن شد؛ او سرمایه اولیه این کارگاه ۱۲۰۰ متر مربعی را ۲ میلیارد تومان دانست که این تسهیلات آن هم از معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ۲ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید است و میزان اشتغال این کارگاه هم ۱۰۰ نفر است.

روز چهارشنبه با بازدید از شرکت افراتاب «محصولات روشنایی و لامپ کم مصرف و غیره» واقع در ساوجبلاغ، روستای چهار باغ و گل باغ آغاز شد؛ لادن سبحان فر مدیر این کارخانه درباره میزان تسهیلات این شرکت گفت: میزان تسهیلات دریافتی ۲.۵ میلیارد تومان از بانک سینا بوده که اشتغال ۱۱۰ نفر را به همراه داشته است.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

بازدید از گلخانه پرورش توت فرنگی واقع در شهرستان ساوجبلاغ روستا تهران دشت دومین مقصد" تور رسانه معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری" به منطور طرح‌های اشتغالزایی بود که وحید کیان مدیر این گلخانه توضیح داد:مساحت زمین پرورژه ۱۰۰۰ هکتار است و میزان تسهیلات دریافتی این گلخانه یک میلیارد هفتصد میلیون تومان از بانک سینا می‌باشد که اشتغال ۴۰ نفر را به همراه داشته است همچنین هزینه کل پرورژه ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک

کم کم به آخرین ساعات تور رسانه‌ای می‌رسیم و بعد به سراغ تولید فرش‌های دستباف ابریشمی واقع در ساوجبلاغ رفتیم و الهه حاجی پور مدیر این کارگاه ابتدا درباره سرمایه اولیه گفت: ابتدا سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد تومان بود، مساحت زمین پرورژه:۸۰ متر مربع است و بعد به مراتب این سرمایه افزایش یافت؛ همچنین تسهیلات دریافتی ۶ میلیارد تومان از بانک توسعه تعاون بوده و همچنین اشتغال ۹۰ نفر را هم به دنبال داشته است؛ البته صادرات این تولیدی به کشور‌های عربی، اروپایی و ترکیه می‌باشد.

خودکفایی در ساخت تمامی وسایل دامداری اتوماتیک و کشت همراه؛ تلاش برای رسیدن به شعارسال

آخرین طرح برای بازدید از طرح اشتغال‌زایی"پرورش ۶۰ راس بز سانن واقع در ساوجبلاغ بود که رضا هاشمی اصل با اشاره به سرمایه این پرورژه گفت: سرمایه اولیه این طرح دامی، ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و میزان تسهیلات دریافتی هم ۱۹۲ میلیون تومان بانک کشاورزی است؛ همچنین اشتغال ۵ نفر را هم به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: این دامداری صنعتی در مقیاسی کوچک تعبیه شده است و مساحت مورد نیاز برای اجرایی شدن این پرورژه ۲۰۰۰ متر مربع می‌باشد در صورتی که مدیر پرورژه با تمهیداتی که در نظر گرفته این طرح در متراژ ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع عملیاتی شده است، هاشمی اصل همچنین معتقد است: تمام وسایل دامداری اتوماتیک و دستگاه‌های علوفه خردکنی و شیردوش توسط مدیر پرورژه که فردی متخصص در این امر است ساخته شده است.

حال با توجه به برگزاری دومین " تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری" و بازدید اهالی رسانه از طرح‌های اشتغالزایی از استان البرز؛ باید بینیم چه ساز و کاری برای ادامه فعالیت روستائیان و اشتغال آن‌ها در نظر گرفته شده است. پیگیری این مسئله نظارت جدی مسئولان امر و همت روستائیان و مردم را می‌طلبد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید