رامسر امادگی اسکان اضطراری مسافران در بارش شدید باران است


رامسر امادگی اسکان اضطراری مسافران در بارش شدید باران است

نوشهر - ایرنا - ستاد تسهیلات سفر شهرستان رامسر به منظور امادگی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی به هنگام بارش شدید باران برآمادگی دستگاه های خدمات رسان برای اسکان و خدمات رسانی به مسافران و گردشگران این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بدنبال هشدار سازمان هواشناسی استان مازندران مبنی بر بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل در منطقه ، ستاد تسهیلات سفر شهرستان با حضور اعضای ستاد روز یکشنبه در فرمانداری رامسر تشکیل جلسه داد.
اداره کل هواشناسی مازندران نیز بتازگی در گزارشی اعلام کرده بارندگی شدید و طوفان در راه است و احتمال ابگرفتگی و برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
بر اساس پیش بینی های اب و هواشناسی شهرستان رامسر، سامانه بارشی به صورت پراکنده از امشب وارد این منطقه می شود .
فرماندار رامسر نیز در این جلسه با اشاره به ورود 160 هزار گردشگر و مسافر تا به امروز در شهرستان رامسر گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان و میزبانی تعداد زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور و گزارش های هواشناسی نیاز است نهادهای متولی امر به صورت جمعی تا بازگشت شرایط اب و هوایی به حالت عادی امادگی های لازم را داشته باشند.
محمد ازاد با اشاره به حجم خسارت در استان های گلستان و مرکز مازندران از امادگی بخش های مختلف شهرستان مبنی بر امداد رسانی به هم وطنان خبر داد و گفت :‌ جمعیت هلال احمر شهرستان تعداد 200 تخته چادر و 300 بسته غذایی را به استان گلسان ارسال کرد و انبار ذخیره این نهاد به جهت بروز حوادث احتمالی در امادگی کامل قرار دارند.
وی با بیان اینکه اماکن و تجهیزات در بخش ورزشی ، اداره اوقاف ، مدارس و اردوگاه های شهرستان نیز به منظور اسکان مسافران و مردم در اماده باش قرار گیرند، افزود: در صورت شرایط جوی نا مساعد اسکان مسافران با سرعت در دستور کار این مراکز باشد و تا خاطره ناخوشایندی برای هم وطنان بوحود نیاید.
فرماندار رامسر با بیان اینکه حجم اب در سد میجران رامسر 8 میلیون متر مکعب است افزود : با توجه به اینکه در فصل زراعی هستیم و باید ذخیره اب را حفظ کنیم و در صورت افزایش حجم بارندگی میزان حجم اب در سد را کاهش می دهیم .
آزاد تاکید کرد: نیروهای منابع طبیعی ، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی برای مقابله با هر گونه بحران آب گرفتگی و سیل در آمادگی کامل باشند.
علاوه بر سه پایگاه اورژانس با 20 دستگاه امبولانس از 25 اسفند در نقاط مختلف شهرستان تجهیزات و ماشین الات اتش نشانی نیز در خارج از اشیانه در 5 نقطه در سطح شهر در حالت اماده باش هستند.
در این جلسه معضل ترافیکی به عنوان مهم ترین مانع به جهت خدمات رسانی عنوان شد و بررسی ها و دستورات و اقدامات موقت به جهت تسهیل خدمات دهی در دستور کار قرار گرفت.
شهرستان رامسر با دست کم 73 هزار نفر جمعیت ثابت و دست کم 500 هزار نفر جمعیت متغیر یکی از شهرستان های غربی مازندران است.
/1602/9922/1899

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟