ممفیس دیپای؛ لاله ای نارنجی تر از همیشه


ممفیس دیپای؛ لاله ای نارنجی تر از همیشه

نوشتن از تیم هلند جذاب این روزها شاید کار خیلی سختی به شمار نیاید ؛ تیمی که تا چند ماه قبل تمام داستان هایی که درباره آنها نوشته میشد نوشته های تلخ و تراژیک مثل داستانای آنا گاوالدا بود.

نوشتن از تیم هلند جذاب این روزها شاید کار خیلی سختی به شمار نیاید ؛ تیمی که تا چند ماه قبل تمام داستان هایی که درباره آنها نوشته میشد نوشته های تلخ و تراژیک مثل داستانای " آنا گاوالدا " بود.

به گزارش اختصاصی وبسایت نود، علی رغم اینکه این روزها تیم ملی هلند بازیکنی در قد و قواره کرایوف و فان باستن و دنیس و برکمپ ندارد اما این امر دلیل خوبی برای سپردن پیراهن شماره 10 لاله های نارنجی که میراث امثال گولیت و سیدورف و اسنایدر هست به هر بازیکن معمولی نیست.

پیراهنی که آقای رونالد کومان افتخار پوشیدن آن را به ستاره این روزهای تیمش یعنی ممفیس دیپای داده است.

ستاره 24 ساله هلند در رقابت های لیگ ملت های اروپا و مقدماتی یور 2020 انگار دوباره متولد شد و مثل روزهایی که با لباس پی اس وی ایندهوون برای تیمهای بزرگ و استعداد یاب های آنها دلبری میکرد ، این فصل دوباره در اوج دوران خودش قرار دارد و حتی شایعه حضور مجدد او در منچستریونایتد به گوش میرسد ؛ تیمی که بعد از اخراج خوزه مورینیو و فرم نامطلوب الکسیس سانچز شلیایی یک گزینه ایده­آل برای ممفیس به حساب می­آید.

استعداد اول فوتبال هلند در سال 2015 ، با 25 میلیون پوند راهی منچستر یونایتد شد ولی حضورش در اولدترافورد حتی به دو سال هم نرسید.

هواداران یونایتد فشار رسانه های بریتانیا و مقایسه ممفیس جوان با شماره های 7 های اسطوره ای شیاطین سرخ (کانتونا – بکهام – رونالدو و ... ) را عامل ناکامی ستاره هلندی میدانستند ؛ اما یک نگاه کوتاه به لیست فروش بازیکنان جوان و با استعداد تحت نظر مورینیو (لوکاکو – صلاح – دبروین و ... ) میتواند پاسخ بهتری برای توجیه ناکامی شماره 7 هلندی یونایتد باشد.

دوران حضور او در لیون یا یه نیم فصل قرضی شروع شد اما فصل بعد یعنی فصل 2017-2018 شروعی دوباره برای نمایش های خیره کننده جادوگر هلندی بود

به ثمر رساندن 22 گل و ثبت 17 پاس گل فقط گوشه ای از هرنمایی های او بود و حالا زدن گل های قشنگ هم به هنر دریبل زنی و تکنیک نابش اضافه کرده بود و جایزه بهترین گل فصل را هم از آن خودش کرد. ( گل به تولوز 2017-2018 ).

با وجود اینکه که یکی از بزرگترین تورنومنت های دوران بازی خود را تابستان گذشته با تیم ملی هلند از دست داد ولی در تیم احیا شده رونالد کومان نقش ممفیس پررنگ تر از قبل شده و به قدری اعتماد به نفس پیدا کرده که پنالتی دقیقه 95 در دیدار مقابل قهرمان جهان (بازی مقابل فرانسه در لیگ ملت های اروپا ) را چیپ بزند ، تا مردمش از تحقیر رقیب سنتی سرمست بشوند و نام شماره 10 خود را با افتخار روی سکوها فریاد بزنند.

ممفیس حالا نقش پررنگ تری در تاکتیک های آقای کومان گرفته و با دو گلی که در دیدار مقابل بلاروس به ثمر رساند خط و نشان قاطعی برای ژرمن ها که رقیب بعدی آنها هستند کشید.

فارغ از هر نتیجه ای در مسابقات ملی ممفیس در کنار کاپیتان تیم ، ویرجیل فن دایک بهترین بازیکن هلند در دو سال اخیر بوده و بعید نیس که ستاره بعدی لاله های نارنجی برای معرفی فوتبال ناب و کلاسیک هلندی به سطح اول فوتبال دنیا باشد ..... چیزی که همه عاشقان فوتبال برای دیدن دوباره آن لحظه شماری میکنند.

1004

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403