مراسم معنوی اعتکاف روستای نصروان داراب برای چهاردهمین سال متوالی برگزار شد


 مراسم معنوی اعتکاف روستای نصروان داراب برای چهاردهمین سال متوالی  برگزار شد

چهاردهمین سال مراسم معنوی اعتکاف روستای نصروان داراب با حضور گسترده و پرشور خواهران و برادران مومن و متدین برگزار شد.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، برگزاری مراسم اعتکاف در جای جای میهن اسلامی ایران حتی روستاها نفوذ کرده است که نمونه آن را می توان در روستای نصروان داراب مشاهد کرد، هر ساله با نزدیک شدن به زمان اعتکاف، جنب و جوش وصف ناپذیری در بین اهالی روستای نصروان بوجود می آید.

از خرید و آشپزی مراسم گرفته تا پخت نان صلواتی توسط اهالی و تدارکات، همگی نشان از یک رویداد بزرگ را دارد.

کیفیت برگزاری مراسم و عدم دریافت هیچگونه وجهی بابت ثبت نام همچون سال های قبل و حضور بیش از ۲۵۰ نفر از برادران و خواهران از روستای نصروان و شهر داراب و روستاهای اطراف در این مراسم، نشان از استقبال عمومی از این برنامه دارد.

امسال نیز علیرغم همزمانی با آغاز سال نو، استقبال خوبی از این مراسم شد و برگزاری مراسم معنوی تحویل سال جدید، حال و هوای خاصی به برنامه اعتکاف امسال نصروان داده بود.

حضور روحانیون مجرب روستا و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی، جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی های متنوع، مولودی خوانی ولادت حضرت علی(ع) و عزاداری وفات حضرت زینب(س)، تنها گوشه ای از برنامه این مراسم اعتکاف بود.

لازم به ذکر است که هزینه برگزاری اعنکاف، به همت خیرین بزرگوار جمع آوری و پذیرایی از سحری روز اول تا افطار روز آخر نیز بطور کامل انجام می شود.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی