درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن


درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن

برای همه افراد این یک سوال مهم و اساسی است که درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی چه میزان است و چطور می توان از لذت بردن شریک جنسی خود اطمینان حاصل کرد. در این مطلب به تفاوت میل جنسی در زن و مرد و درصد لذتی که از رابطه می‌برند می‌پردازیم.

درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن

ستاره |
سرویس زناشویی - با وجود آنکه نمی‌توان عدد مشخصی برای درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی مشخص کرد، اما می‌توان به این موضوع اذعان داشت که مردها و زن‌ها،‌ با توجه به شرایط مختلف، سطوح متفاوتی از لذت را در رابطه جنسی تجربه می‌کنند. بطور مثال توانایی در ارگاسم پی در پی در زنان، این فرصت را برای آن‌ها ایجاد می‌کند که به سطوح بالاتری از لذت در رابطه جنسی دست یابند. در ادامه به برخی از شرایطی که این وضعیت را تغییر می‌دهد، اشاره خواهیم کرد.


۱. مرد‌ها بیشتر به برقراری رابطه جنسی فکر می‌کنند

طبق تحقیقات انجام شده مردان بالغ زیر سن ۶۰ سال حداقل روزی یک بار به برقراری رابطه جنسی می‌اندیشند و یا انجام آن را در ذهن تصویر سازی می‌کنند. اما بر خلاف آقایان تنها یک چهارم از بانوان این تجربه را در روز دارند و به طور میانگین می‌توان ادعا کرد آقایان دو برابر بیشتر از بانوان به خیال پردازی جنسی می‌پردازند که البته این خیال پردازی را می‌توان یکی از نیاز‌های طبیعی برای مردان در نظر گرفت.
چرا که مردان در برقراری و هدایت رابطه جنسی نقش فعال تری داشته و بنابراین خود را نیازمند آموزش و کسب مهارت‌های جدید و متنوع می‌دانند که در این بین خیال پردازی می‌تواند به ایشان در این امر کمک کند.


۲. مرد‌ها نسبت به رابطه جنسی حریص‌تر هستند

مطابق با آمار‌های به دست آمده می‌توان بیان کرد مردان نسبت به بانوان به برقراری رابطه جنسی حریص‌تر هستند و گرایش بیشتری به برقراری رابطه جنسی دارند. طبق تحقیقات انجام شده می‌توان درصد این اشتیاق را برای بانوان چهل درصد عنوان کرد این در حالی است که در آقایان این درصد چیزی حدود ۷۵ درصد خواهد بود. در این رابطه می‌توان حتی به موضوع خود ارضایی نیز اشاره کرد که میزان انجام آن در دو سوم جمعیت آقایان ثابت شده و تنها حدود یک چهارم بانوان به انجام آن اذعان داشته‌اند.

درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن


۳. تحریک پذیری آقایان بیشتر از بانوان است

تحقیقات نشان داده است که میزان تحریک پذیری و مدت زمان لازم برای رسیدن به تحریک در مردان و زنان بسیار متقاوت است. مردان بسیار سریع‌تر تحریک شده و میزان تحریک پذیری بالاتری نسبت به بانوان دارند. همچنین آقایان تحریک پذیری آسان‌تری داشته و با ساده‌ترین روش‌های تحریک پذیری فیزیکی مانند لمس می‌توانند تحریک شوند. در مقابل تحریک پذیری در خانم‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر بوده و نیازمند وجود مجموعه‌ای از عوامل تحریک کننده فیزیکی، روحی و ذهنی در کنار هم است.
طبق نتایج به دست آمده در تحقیقات مختلف می‌توان چنین بیان کرد که آقایان شناخت بهتر و روشن‌تری از عوامل تحریک کننده خود دارند و به خوبی می‌دانند تحت چه عوامل و شرایطی می‌توانند به تحریک جنسی برسند. با این حال این شناخت در خانم‌ها نسبتا پیچیده بوده و علت آن نیز در این مورد است که عوامل و شرایط تحریک کننده در بانوان نه تنها تحت کنترل محیط و شرایط فیزیکی بدنشان است، بلکه تا سطوح زیادی تحت تاثیر خلق و خو، حس درونی ایشان نسبت به خود و شریک جنسی و حتی میزان علاقه و عشق آن‌ها به شریک شان است.


۴. تاثیرپذیری آقایان و خانم‌ها نسبت به شرایط فرهنگی متفاوت است

تحقیقات دیگری حاکی از این واقعیت است که دو جنس زن و مرد نسبت به شرایط فرهنگی و اجتماعی حاکم بر محل زندگی خود تاثیرات متفاوتی دریافت می‌کنند. برای مثال یک تحقیق نشان داد که میل جنسی در بانوانی که به کلیسا می‌روند بسیار کمتر از آقایانی است که به کلیسا می‌روند. در واقع در این مورد خانم‌ها نسبت به شرایط فرهنگی حاکم بر زندگی خود واکنش نشان داده و تحت تاثیر آن رفتار می‌کنند در صورتی که قرار گیری در این شرایط فرهنگی روی میل جنسی آقایان تاثیری ایجاد نکرده است. همچنین می‌توان گفت: خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان تحت تاثیر صحبت‌ها، افکار و کنش‌ها و واکنش‌های افراد نزدیک به خود قرار می‌گیرند. برای مثال خانم‌هایی که در معاشرت با افرادی در گروه‌های سنی بالاتر هستند، تحت تاثیر این معاشرت میل کمتری به برقراری رابطه جنسی پیدا می‌کنند و همین طور خانم‌هایی که در معاشرت با افراد جوان و جست و جو گر هستند میل جنسی تهییج شده‌تری را تجربه می‌کنند. این مشاهدات در شرایطی است که در تحقیقات مشابه آقایان هیچ گونه تغییر رفتار و میل معنی داری گزارش ندادند.
درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن


۵. ارگاسم متفاوت زن و مرد

مدت زمان رسیدن به ارگاسم از جمله عوامل دیگری است که درصد لذت بردن زن و مرد در رابطه جنسی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده مدت زمان رسیدن به ارگاسم در آقایان و خانم‌ها با هم متفاوت است. معمولا مرد‌ها برای رسیدن به ارگاسم به طور متوسط به چیزی حدود ۴ دقیقه زمان نیاز دارند این در حالی است که بانوان برای رسیدن به ارگاسم به ده الی یازده دقیقه زمان نیاز دارند.
از طرف دیگر می‌توان گفت کیفیت رسیدن به ارگاسم در بانوان و آقایان نیز متفاوت است. به طوری که طبق تحقیقات انجام شده ۷۵ درصد مردان در برقراری رابطه جنسی اعلام کرده اند به ارگاسم رسیده اند. اما این عدد در بانوان ۲۵ درصد گزارش شده است.بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت در مورد ارگاسم زنان

۶. توانایی ارگاسم پی در پی در بانوان

یکی دیگر از تفاوت‌های لذت بردن از رابطه بین آقایان و بانوان تفاوت در تعداد ارگاسم است. بدین ترتیب که بانوان توانایی تجربه چندین ارگاسم پی در پی را داشته و در صورتی که پس از ارگاسم هم چنان تحریک شوند می‌توانند ارگاسم‌های دیگری را نیز تجربه کنند. اما آقایان پس از تجربه ارگاسم و انزال توانایی نعوظ مجدد نداشته و نمی‌توانند در فواصل زمانی کمتر از یک الی چهار ساعت دو ارگاسم را تجربه کنند. البته شایان ذکر ست میزان فاصله ارگاسم در مردان با تحریک پذیری، میل جنسی، سن و سال و توانایی‌های فیزیکی بدن مردان در رابطه است.بیشتر بخوانید: ارگاسم چندگانه یا ارضای چندگانه چیست و چگونه حاصل می‌شود؟
درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی و عوامل موثر در آن


۷. ارگاسم بدون دخول در بانوان

از نقطه نظر دیگری نیز می‌توان درصد لذت بردن زن و مرد از رابطه جنسی را بررسی کرد و آن نوع ارگاسم در آقایان و بانوان است. در این رابطه می‌توان چنین بیان کرد که بانوان برای رسیدن به ارگاسم و ارضای جنسی لزوما نیازی به دخول ندارند؛ بلکه آنان می‌توانند از طریق تحریک پذیری بیرونی مانند اورال سکس، لمس و تحریک ناحیه کلیتوریس ارگاسم را تجربه کنند. این ویژگی این امکان را به بانوان می‌دهد تا قبل از انجام عمل نزدیکی و یا پس از آن بتوانند ارگاسم دیگری را نیز تجربه کنند و لذت بیشتری از رابطه ببرند.
نتیجه گیری نهایی
با توجه به تفاوت‌های گفته شده در رابطه با تحریک پذیری و ارگاسم آقایان و بانوان می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که افزایش درصد لذت زن و مرد از رابطه جنسی به متغیر‌های متفاوتی وابسته است که با افزایش آگاهی و دانش نسبت به این متغیر‌ها و به کارگیری راهکار‌های مناسب برای زوجین می‌توان رابطه‌ای سرشار از عشق، توجه، تنوع و لذت را برای خود و شریک جنسی ایجاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید