مردم نگران سد بیدواز بر اثر جاری شدن سیل نباشند


مردم نگران سد بیدواز بر اثر جاری شدن سیل نباشند

فرماندار اسفراین گفت: مردم نگران سد بیدواز بر اثر جاری شدن سیل نباشند.

طاهر رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،، با اشاره به اینکه اسفراین یکی از شهرستان‌هایی است که احتمال جاری شدن سیل در آن پیش بینی شده است، افزود: عملیات علاج بخشی سد بیدواز در این شهرستان چند سالی است که در حال انجام شدن است اما این سد به اندازه کافی ظرفیت خالی دارد تا سیلاب وارده را در خود جای دهد.

وی با بیان اینکه آبگیری در این سد تا حجم ۱۵ میلیون متر مکعب هیچ گونه مشکلی ندارد، ادامه داد: هم اکنون کمتر از چهار میلیون متر مکعب آب در این سد وجود دارد و می‌توان تا ۱۱ میلیون متر مکعب آب در آن جای داد.

رستمی با اشاره به اینکه به تمامی دستگاه‌ها، نهادها و پیمانکاران این شهرستان اعلام آماده باش شده است، اظهار کرد: هم اکنون امکانات و تجهیزات لازم در روستاها و مناطقی که امکان قطع ارتباط در آنها وجود دارد، مستقر شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن زیر پل‌ها و برخی از رودخانه‌هایی که رسوب در آن انباشته شده است، تخلیه و رسوب زدایی انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی ما در روستاهایی همچون میلانلو، روئین و دامن کوه است، گفت: به تمامی کشاورزان و دامداران هشدار داده شده است که از رفت و آمدهای غیر ضروری به شدت خودداری کنند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط