آیا بیماری لوپوس خطرناک است؟


آیا بیماری لوپوس خطرناک است؟

بیماری لوپوس می‌تواند به مفصل‌ها، پوست، کلیه‌ها، ‌قلب، ریه‌ها و قسمت‌های دیگر بدن آسیب برساند.

بیماری لوپوس می‌تواند به مفصل‌ها، پوست، کلیه‌ها، ‌قلب، ریه‌ها و قسمت‌های دیگر بدن آسیب برساند. نکته مهم درباره بیماری لوپوس این است که ۹ نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به این بیماری را زنان تشکیل می‌دهند. حتی زنان رنگین‌پوست، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از زنان سفیدپوست با احتمال ابتلا به بیماری لوپوس مواجه هستند. بنیاد لوپوس آمریکا، تعداد آمریکایی‌های مبتلا به این بیماری را حداقل ۱.۵۵ میلیون نفر تخمین می‌زند، اما رقم واقعی می‌تواند بیشتر هم باشد.
از آن‌جایی که لوپوس روی اندام‌های مختلف بدن تاثیر منفی می‌گذارد، معمولا با طیف وسیعی از علائم همراه می‌شود. همین نکته، تشخیص بیماری لوپوس را به کار سختی تبدیل می‌کند. علائم این بیماری عبارت‌اند از خستگی شدید؛ سردرد؛ درد یا ورم مفصل‌ها؛ تب؛ بیماری کم‌خونی؛ تورم در پاها، دست‌ها یا اطراف چشم؛ درد در قفسه سینه هنگام تنفس عمیق؛ راش‌های پوستی پروانه‌ای‌شکل در اطراف گونه‌ها و بینی؛ حساسیت به نور خورشید یا هر نور دیگر؛ ریزش مو؛ لخته شدن خون غیرطبیعی؛ سفید شدن یا آبی شدن انگشت‌ها موقع سرما؛ زخم‌های دهانی یا زخم‌های مربوط به بینی.
درمان بیماری لوپوس معمولا با استفاده از کورتیکواستروئیدها و داروهای ضدالتهابی دیگر انجام می‌شود که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند و آسیب‌دیدگی اندام‌های مختلف بدن را به حداقل می‌رسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا