وضع استان های سیل زده و در معرض سیل


وضع استان های سیل زده و در معرض سیل

سیل های اخیر در استان های مختلف 19 کشته برجا گذاشت. 7600 نفر امداد دریافت کردند و 4400 نفر در مکان های امن اسکان یافتند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رحیمی استاندار فارس در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب با بیان اینکه کلیه تمهیدات لازم با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش ها و احتمال آبگرفتگی معابر اندیشیده شده بود، گفت: اتفاقی که صبح امروز در دروازه قرآن شهر شیراز افتاد و در عرض 11 دقیقه بالغ بر 18 میلیمتر بارش صورت گرفت باعث ازدیاد روان آب ها و سرازیر شدن به سمت خودروهای عبوری شد و این فاجعه تاسف بار رخ داد.
وی افزود: در لحظات اولیه مصدومان به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل و فوتی ها به پزشکی قانون انتقال داده شدند. خودروها به پارکینگ منتقل شد و کارشناسان بیمه با حضور در محل، میزان خسارات وارده به خودروها را تخمین زدند.
او گفت: بیشتر مردم گرفتار در سیل از مسافران عبوری و لاجرم به استفاده از این مسیر بودند که به علت وقوع بارش ها در بالادست، جاده به رودخانه ای خروشان تبدیل شد و در عرض تنها 10 دقیقه این اتفاق افتاد و منجر به این فاجعه شد.
رحیمی افزود: چون این مسیر تنها مسیر برای دسترسی به شهرهای شمالی شیراز است امکان مسدود کردن آن امکان پذیر نبود.
استاندار فارس گفت: بارندگی ها بصورت رگبار ادامه دارد که می تواند به ایجاد روان آب ها منجر شود به همین دلیل از مسافران درخواست می کنیم حتی الامکان از رانندگی در شب خودداری و در مکان هایی که برای اسکان آنها تعبیه شده است اتراق کنند.

مهران قربانی، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم گفت: 4 محور شریانی از جمله محور قدیم پلدختر به خرم آباد به دلیل آبگرفتگی و سیلاب مسدود است. محورهای گرگان به آق قلا و شاهرود - آزادشهر هم که در چند روز گذشته متاثر از سیلاب و آبگرفتگی و همچنین بارش سنگین برف هستند مسدود است و تلاش ها برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
محور هراز هم به دلیل ریزش کوه در محدوده لاسم و پیچ ابتهاج مسدود است.
خادمی، استاندار لرستان هم با بیان اینکه شهرستان های پلدختر، علی گودرز، خرم آباد و چند شهر دیگر درگیر بارش باران شدند، گفت: در برخی مناطق شاهد بارش 170 میلیمتر بارندگی بودیم. شهرستان پلدختر با 121 میلیمتر بارش داشتیم و شهرستان خرم اباد هم شاهد 90 میلیمتر بارندگی بود.
وی افزود: اغلب مناطق استان متاثر از بارندگی های اخیر بود اما شهر خرم آباد و شهرستان های پلدختر و چگینی بیش از سایر مناطق استان در معرض آسیب و خسارت هستند.

او گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سنگین در روزهای پیش رو در استان لرستان، به کلیه نهادها و سازمان های امدادی دستور آماده باش کامل داده شد و از طریق صداوسیمای استان، با بلندگو در شهرها وصدای آژیر آمبولانس ها و خودروهای آتش نشان اقدام به آگاه سازی مردم کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر