احتمال وقوع سیل در لواسان/همه آماده باشند/تعطیلی مجموعه سعدآباد و رستورانهای دربند و درکه


فرماندار شمیرات با اشاره به آماده باش این فرمانداری طی امشب و فردا شب، خاطر نشان کرد: کل لجستیک حوزه شهر تجریش و بخش‌ها در حالت آماده باش قرار دارند؛ امیدواریم سیلابی نیاید اما با توجه به سوابق سیل‌های پیشین، از لحاظ امکانات، نیروی انسانی و پشتیبانی آمادگی کامل داریم و همه محل‌های خطر خیز شمیرانات را تخلیه کرده ایم.

آفتاب‌‌نیوز :
سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان شمیرانات برای پیشگیری و مواجهه با سیل در این شهرستان اظهار کرد: از صبح دوشنبه هشدارهای لازم را به کلیه شهروندان حوزه شهر تجریش و بخش‌ها داده و کلیه رستوران‌ها را تعطیل و تخلیه کرده و دستور داده ایم که این اماکن تا فردا شب تعطیل باشند.

وی با بیان اینکه کاخ موزه سعد آباد و همه اماکنی که ممکن است در آنجا سیلاب ایجاد شود، فردا تعطیل خواهند بود، افزود: کلیه رستوران‌های حوزه دربند و درکه را نیز تعطیل کردیم تا تجمع و دپوی انسانی در این اماکن وجود نداشته باشد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به آماده باش این فرمانداری طی امشب و فردا شب، خاطر نشان کرد: کل لجستیک حوزه شهر تجریش و بخش‌ها در حالت آماده باش قرار دارند؛ امیدواریم سیلابی نیاید اما با توجه به سوابق سیل‌های پیشین، از لحاظ امکانات، نیروی انسانی و پشتیبانی آمادگی کامل داریم و همه محل‌های خطر خیز شمیرانات را تخلیه کرده ایم.

احتمال وقوع سیل در لواسان/همه آماده باشند

شهردار لواسان گفت: احتمال وقوع سیل در لواسان وجود دارد، پس همه باید آماده باشند.

به گزارش ایسنا، علی حیدریان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شمیرانات طی سخنانی گفت: احتمال وقوع سیل در لواسان وجود دارد، پس همه باید آماده باشند.

وی از نیروهای آتش نشانی خواست، تا در «توک مزرعه» حضور داشته باشند و از برداشته شدن خودروها در مسیر سیل مطمئن شوند.

شهردار لواسان گفت: ورودی‌های دریاچه‌ها تا چهار شنبه بسته شده و خودروهای شهرداری در مسیرهای ورودی به رودخانه‌ها مستقر شدند، تا از ورود مردم به کنار رودخانه‌ها جلوگیری شود.

وی از مردم درخواست کرد، هماهنگی‌های لازم را با مأموران شهرداری داشته باشند.

شهردار لواسان گفت: تدابیر و تمهیدات مقتضی برای مدیریت بحران و مواجهه با شرایط خاص اتخاذ شده است و در این راستا اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه ساکنین در مجاورت رودخانه‌ها و مناطق آبگیر اهمیت بسیاری دارد.

حیدریان از پیش بینی لوازم و امکانات کافی برای پشتیبانی از افراد در معرض حادثه و آسیب خبر داد و گفت: تدارک تجهیزات و ماشین آلات برای هدایت سیلاب احتمالی دیده شده است.

محمد رضا حیدری معاون شهردار لواسان نیز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شمیرانات در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: در پایان سال ۲ جلسه ستاد بحران تشکیل دادیم و به دوستان آب منطقه‌ای اخطار مکتوب داده‌ایم که اگر دریاچه‌ها اتفاقی بیافتد با توجه به بالا آمدن سطح شن و ماسه و عدم صدور مجوز برای جمع آوری شن و ماسه مسئولیت صدمات احتمالی به دریاچه‌ها با شهرداری نیست با این حال شهرداری بدون مجوز با همان شن و ماسه‌ها مسیر آب دریاچه‌ها را به سمت کوه هدایت کرد و خاکریزی هم ایجاد شد ولی در صورت سیل این خاکریز ها هم کفایت نمی‌کند.

معاون شهردار لواسان اضافه کرد: با توجه به وظیفه شهرداری ورودی دریاچه‌ها از همه مناطق تا چهارشنبه بسته است و اجازه ورود خودرو و نفر به این قسمت‌ها داده نمی‌شود.

حیدری گفت: به ویلاهای حاشیه‌ای دریاچه‌ها هشدار داده شده است، که در صورت امکان این منازل تخلیه موقت شود و نیز مرخصی‌های آتش نشانی و بخش‌های حمل و نقل, فضای سبز و دیگر همکاران تا اطلاع ثانوی لغو شد.

وی گفت: در صورت بحرانی شدن وضعیت لواسان، سالن‌های ورزش آمادگی پذیرایی از مسافرانی که در لواسان هستند را دارند.

وی از حضور خودروهای شهرداری در مسیرهای ورودی به رودخانه‌ها خبر داد و گفت: می‌بایست برای شهروندان پیامک هشدار ارسال شود، اکنون در وضعیت آماده باش هستیم و باید برای وقوع سیل احتمالی آماده باشیم، افرادی که در مسیر سیل هستند پول, طلا و لوازم با ارزش خود را از خانه‌ها خارج کنند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش