بازدید ٢٥٠ گردشگر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب


بازدید ٢٥٠ گردشگر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب

سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: تا به امروز میراث جهانی تخت سلیمان تکاب میزبان 250 گردشگر خارجی بوده...

سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: تا به امروز میراث جهانی تخت سلیمان تکاب میزبان 250 گردشگر خارجی بوده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مظفر عباس زاده، گفت: تا به امروز 2 هزار و 500 نفر گردشگر از تخت سلیمان بازدید کردند که 250 نفر از کشورهای خارجی بوده است.
وی افزود: این گردشگران از کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بودند که مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب را برای بازدید انتخاب کرده و از زیبایی های تاریخی آن بهره برده اند.
وی تصریح کرد: بسیاری از این گردشگران در زمان حضور در تخت سلیمان، از این بنای تاریخی ابراز شگفتی کرده و آن را اثری ماندگار توصیف می کنند. گفتنی است؛ مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
این محوطه باستانی که با دریاچه اسرار آمیز در وسط آثار تاریخی و چهارطاقی آتشکده آذرگشنسب شهرت جهانی یافته آثار و بقایای معماری منحصربفردی از دوره های مختلف تاریخی از جمله دوره مادها، ساسانیان و ایلخانیان را در خود جای داده و همین قدمت و زیبایی موجب شده تا گردشگرانی از شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان علاقه فراوانی برای بازدید از این محوطه باستانی داشته باشند.
به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 160 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی