تریبیون:احتمال زیاد درج نام پاکستان در فهرست خاکستری APG


تریبیون:احتمال زیاد درج نام پاکستان در فهرست خاکستری APG

تهران- ایرنا- روزنامه تریبیون پاکستان نوشت، با شروع ارزیابی گروه آسیا- اقیانوس آرام(APG) از روند پایبندی اسلام آباد از ضوابط مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی، احتمال قرار گرفتن پاکستان در فهرست خاکستری این گروه حدود 70 درصد است.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، گروه ویژه اقدام مالی(FATF) از ژوئن 2018 پاکستان را در فهرست خاکستری خود قرار داد و یافته های بازرسی های 26 تا 28 مارس 'APG' می تواند مشکلات دولت اسلام آباد را بیشتر و پیچیده تر کند.
گروه آسیا- اقیانوس آرام، سازمان منطقه ای بین دولت ها و مشابه FATF است که در سال 1997 در بانکوک بنیان گذاشته شد. روند ارزیابی های این گروه جدا از FATF اما، مبتنی بر اجرای توصیه های این گروه است.
هیئت اعزامی APG به منظور تازه ترین ارزیابی عملکرد پاکستان که از ژوئن 2018 شروع شد، دوشنبه وارد اسلام آباد شد. این آخرین ملاقات رو در روی تیم ارزیابی دوجانبه (گروه آسیا و اقیانوس آرام و پاکستان) است. ارزیابی های دوجانبه قبلی این گروه و پاکستان به یک دهه پیش برمی گردد.
'گوردون هوک'، مدیر اجرایی APG ریاست هئیت اعزامی این گروه متشکل از کارشناسانی از انگلیس، آمریکا، ترکیه، چین، اندونزی و مالدیو را به عهده دارد.
این کارشناسان با مقامات 'استیت بانک' پاکستان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور، اداره تحقیقات فدرال، اداره حسابرسی ملی، سازمان های مقابله با تروریسم و اجرای قانون گفت وگو می کنند.
یکی از مقامات دولت پاکستان که به طور مستقیم در زمینه ارزیابی دوجانبه فعالیت می کند، گفت، با توجه به پیش نویس سوم ضمیمه فنی که گروه آسیا- اقیانوس آرام هم آن را در اختیار دارد، احتمال اعلام پایبند نبودن پاکستان به تعهداتش بالاست. قرار نگرفتن این کشور در فهرست خاکستری APG مستلزم پایبندی کامل به دستکم 23 توصیه انجام شده از سوی FATF است. پاکستان در فهرست خاکستری این گروه قرار دارد و حتی اگر همه 27 اقدام مشخص شده از سوی FATF را اجرا کند، سرنوشتش در گرو نتیجه گزارش ارزیابی دوجانبه است.
پس از ارزیابی دوجانبه این هفته، گروه آسیا- اقیانوس آرام، پیش نویس گزارش خود را نهایی می کند و احتمالا تا پایان آوریل یا اوایل مه، برای اظهارنظر آن را در اختیار اسلام آباد قرار می دهد. پس از اظهارنظر اسلام آباد، گزارش ارزیابی دوجانبه در نشست عمومی سالانه این گروه ارایه می شود. این نشست احتمالا در ماه اوت برگزار می شود و در آن، این گزارش یا تایید و یا اصلاح می شود.
در صورتی که شرایط به نفع پاکستان نباشد، این کشور احتمالا باید از اکتبر به بعد یک برنامه کاری دیگر را اجرا کند. مهلت اجرای برنامه کاری FATF از سوی پاکستان دسامبر سال جاری میلادی است.
آساق**1088 **1600

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو