استفاده از کیسه پارچه ای ایده مناسبی برای نگهداری از انواع نان و سبزی می باشد، از این رو برای علاقمندان به هنر خیاطی، این بخش از هنر در خانه را به آموزش دوخت کیسه پارچه ای اختصاص داده ایم، که از روی الگو به سادگی می توانید، کیسه های پارچه ای زیبا را در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

کیسه های پارچه ایی مناسب سبزی و نان یکی از ضروریات سرویس آشپزخانه پارچه ای می باشد که دوخت آن همچون دوخت زیر لیوانی، دوخت دستگیره و دمکنی، دوخت کاور قابلمه، دوخت سفره پاک کن و…. کار بسیار آسانی می باشد، تنها کافیست دقت کافی را در این زمینه داشته باشید و طبق الگو و توضیحات ارائه شده پیش بروید.

مراحل دوخت کیسه پارچه ای نان

کیسه نان و سبزی یکی از وسایل مورد نیاز در آشپزخانه می باشد، که وسایل مورد نیاز برای دوخت این نوع کیسه عبارتند از:

پارچه ضد آب پارچه نخی، حوله ای (برای آستر کیسه)

برای دوخت کیسه پارچه ای باید، از پارچه ضد آب به اندازه ۳۰ سانتی متر مطابق با الگو برش بزنید، البته به جای پارچه ضد آب می توانید، از پلاستیک که به عنوان سفره مورد استفاده قرار می دهید، استفاده نمایید.

عرض این پلاستیک یا پارچه ضد آب باید ۱۴۰ سانتی متر باشد، که بعد باید آن را از وسط تا کنید، تا هر دو طرف پارچه، ۷۰ سانتی متر عرض داشته باشد.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

در مرحله بعدی دوخت کیسه پارچه ای باید، لبه های دو طرف پارچه که روی هم قرار گرفته است را دوخت ساده بزنید.

آنگاه بر اساس همین الگو آستر را نیز برش بزنید، البته نوع پارچه ای که برای آستر استفاده می کنید، باید از جنس نخی یا حوله ای باشد.

سپس دو تکه پارچه برای قسمت بالایی کیسه با طول ۳۰ سانتی متر و عرض ۲۰ سانتی متر برش بزنید. این قسمت برای قرار دادن بند کیسه (جهت باز و بسته کردن کیسه) می باشد.

حال یکی از این پارچ ها را در قسمت بالایی آستر و دیگری را در قسمت پایینی آستر قرار بدهید و بعد از این که آن را تا زدید، لبه پارچه ها را بدوزید، البته قسمت بالای لبه های کناری را باید به اندازه ۳ الی ۴ سانتی متر برای گذاشتن بندک کیسه ندوزید.

در نهایت آستر را داخل پارچه پلاستیکی قرار دهید، نوار بالای آستر را روی پارچه برگردانید و به وسیله سنجاق آن را ثابت کنید و یک سانتی متر زاپاس بگذارید و آن را بدوزید. بعد بندک کیسه که از قبل آماده کرده اید، را به وسیله سنجاق حفره عبور دهید. اکنون کیسه نان و سبزی آماده شده است.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

نمونه های دیگر از انواع کیسه سبزی و نان را در ادامه می توانید ببینید.

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

آموزش دوخت کیسه پارچه ای برای نان و سبزی با الگو

ضمن اینکه امیدواریم نهایت استفاده را از آموزش ارائه شده در این مطلب برده باشید از همه شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی خیاطی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مفید و جذاب در این زمینه دیدن نمایید.