بررسی مشخصات ماشین الدزمبیل کاتلاس


بررسی مشخصات ماشین الدزمبیل کاتلاس

الدزمبیل کاتلاس یا همان الدزمبیل سیرا، نام یکی از محصولات شرکت خودروسازی الدزمبیل (oldsmobile) است. این شرکت آمریکایی در سال 1897 زیر نظر کمپانی جنرال موتورز تاسیس شد. الدزمبیل این محصول خود را از سال 1982 تا سال 1996، در سه مدل کوپه و سدان و استیشن واگن تولید کرد. در این میان فقط تعداد... نوشته بررسی مشخصات ماشین الدزمبیل کاتلاس اولین بار در...

الدزمبیل کاتلاس یا همان الدزمبیل سیرا، نام یکی از محصولات شرکت خودروسازی الدزمبیل (oldsmobile) است. این شرکت آمریکایی در سال 1897 زیر نظر کمپانی جنرال موتورز تاسیس شد. الدزمبیل این محصول خود را از سال 1982 تا سال 1996، در سه مدل کوپه و سدان و استیشن واگن تولید کرد. در این میان فقط تعداد محدودی از مدل سدان الدزمبیل سیرا وارد ایران شد. در ادامه ی این مقاله به بررسی مشخصات ماشین الدزمبیل کاتلاس، خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری کاتلاس سیرا

خودروی کاتلاس سیرا، ظاهر بیرونی کشیده، خطی و اصیل دارد. درون کابین نیز صندلی‌ها عریض و پهن هستند.

مشخصات فنی الدزمبیل سیرا

کاتلاس سیرا، یک موتور با 6 سیلندر خورجینی، با حجم 3.1 لیتر دارد، که با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک همراه است. موتور این ماشین 162 اسب بخار قدرت دارد، که گشتاور 261 نیوتون بر متر تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر به صد را در 10.5 ثانیه طی می‌‌کند. توجه داشته باشید، که وزن ماشین 1392 کیلوگرم می‌باشد.

خودروهای الدزمبیل کاتلاس موجود در ایران اکثرا مونتاژ عراق هستند و چون در دهه نود در خاورمیانه درون بنزین‌ها سرب وجود داشت، خودروهای الدزمبیل کاتلاس وارد شده به ایران سنسور اکسیژن نداشتند و به صورت اپن لوپ عمل می‌کردند. در نتیجه آلایندگی بالایی دارند و نسبت به خودروهایی که سنسور اکسیژن دارند، بازدهی موتور هم پایین‌تر است و سریع‌تر دچار مشکل می‌شود. اما خوشبختانه امکان نصب و سیم کشی سنسور اکسیژن وجود دارد. فقط نیاز به یک سنسور اکسیژن و ecu مدل 1997 هست.

کاهش مصرف سوخت، در صورت اضافه کردن سنسور اکسیژن

در حالت عادی مصرف سوخت شهری، 14 تا 18 لیتر در صد کیلومتر است و خارج شهر، 9 تا 11 لیتر در صد کیلومتر است. ولی بعد از نصب سنسور، سوخت شهری به 8 لیتر در صد کیلومتر و سوخت خارج از شهر 10 تا 12 لیتر در صد کیلومتر کاهش می‌یابد. امکان دیگری نیز وجود دارد که highway مد است. Highway مد بدین صورت است که اگر شما بیش از سه دقیقه با سرعت بیش از 80 کیلومتر در ساعت حرکت کنید و پای خود را از روی پدال گاز برندارید و در جاده کوهستانی سربالایی نباشید، ماشین تشخیص می‌دهد که شما در جاده با شیب کم هستید. پس در این حالت ماشین نسبت هوا به بنزین را به 15.4 تغییر می‌دهد و سنسور اکسیژن سعی می‌کند هوا را به نسبت 15.4 مخلوط کند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو، ECU به صورت دوره‌ای، مدت زمان دو دقیقه به این حالت و سپس یک دقیقه به حالت نرمال 14.7 تغییر می‌کند. همچنین فن خودرو در این شرایط 3 درجه زودتر روشن می‌شود، که باعث کاهش مصرف سوخت به زیر 8 لیتر در 100 کیلومتر می‌‌گردد.

جوایز الدزمبیل کاتلاس

الدزمبیل سیرا جوایزی را در سال 1992 دریافت کرد، که از آن جمله می‌توان به جایزه‌ی بهترین قیمت خودرو، جایزه‌ی بهترین خودروی ساخت آمریکا، و خودروی ایمن سال، در سال 1992 اشاره کرد.

توجه داشته باشید که این ماشین جایزه خودروی برتر سال، از دید مجله‌ی معتبر و محبوب ‏dj power را، طی سال‌های پی در پی دریافت کرد که نشان‌دهنده‌ی ارزش بالای این محصول کمپانی الدزمبیل است. با توجه به اطلاعات عنوان شده، چنانچه به خرید این ماشین علاقه دارید در جریان باشید، که خودرویی که انتخاب کرده‌اید خودروی بسیار محکم و ایمنی است، که به سختی خراب می‌شود و برای خرید یا اطلاع از قیمت آن می‌توانید به سایت دیوار، که از محبوب‌ترین و بزرگترین سایت‌های خرید و فروش خودرو در ایران است، مراجعه کنید و ماشین مورد نیازتان را از میان آگهی‌های آن بیابید و یا ماشین خود را آنجا آگهی کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظر رهبر انقلاب درباره ادغام ارتش چه بود؟