به پشت خوابیدن در دوران حاملگی، خطرناک است؟


به پشت خوابیدن در دوران حاملگی، خطرناک است؟

به پشت خوابیدن در دوران حاملگی باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، باعث ایجاد هموروئید و افت فشار خون می‌شود

اتفاقات زیادی در دوران بارداری برای بدن زن می‌افتد اما سخت خوابیدن و ناراحتی در خواب از آن اتفاقاتی است که تقریبا همه زنان حامله با آن مشکل دارند به ویژه در ماههای آخر بارداری که دیگر بزرگی شکم و سنگینی وزن واقعا کلافه اشان می‌کند. بدون مقدمه می‌رویم سراغ اصل مطب حالت درست خوابیدن در بارداری و حالت های نادرست خوابیدن در بارداری چگونه است؟

از کدام حالات خوابیدن زنان حامله باید پرهیز کنند؟
اگر طرفدار به پشت خوابیدن باشند باید این چندین ماه آخر حاملگی این عادت را فراموش کنند. به پشت خوابیدن در دوران حاملگی باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، باعث ایجاد هموروئید و افت فشار خون می‌شود که به این معنی است که گردش خون در بدن خیلی کم است و در نتیجه به کودک هم خون کافی نمیرسد.

به مرور که شکم بزرگتر می شود خود به خود روی شکم خوابیدن امکان پذیر نیست علاوه بر اینکه برای جنین خطرناک است، بنابراین بهتر است که این حالت خوابیدن را هم فراموش کنند

بهترین حالت خوابیدن در دوران بارداری
در زبان انگلیسی به به پهلو خوابیدن یک اصطلاح دارد. SOS به حالت به پهلو خوابیدن می‌گویند پیشنهاد می‌شود که زنان حامله به پهلوی چپ بخوابند در حالی که زانوی چپشان تا خورده است .برای اینکه زانوها و پاها درد نگیرد یک باشت سفت و مربع شک زیر پای چپ بگذارند. این کار باعث می‌شود که زیر شکم فشار نیاید و همچنین پاها روی هم نباشند تا خواب بروند و همینطور اینکه بالشت زیر پا مانع از وول خوردن در شب می‌شود.

به پشت خوابیدن در دوران حاملگی، خطرناک است؟
به تصویر دقت کنید. بالشت را لای پاها نگذارید جلوی پا بگذارید و زانو چپ را روی آن خم کنید.

این حالت خوابیدن برای زن حامله و جنین اش چه خاصیتی دارد؟
این مدل خوابیدن باعث می‌شود کمردرد کمتری داشته باشند و همینطور اجازه می‌دهد ستون فقرات صاف بماند. همانطور که قبلا هم گفتیم انتخاب سمت چپ و راست هم اهمیت دارد. خوابیدن در سمت چپ اجازه می‌دهد که خون و مواد مغذی لازم به جفت و جنین راحتتر برسد. اگر در خواب از این حالت خسته شدند و خواستند به پهلوی راست برگردند اشکالی ندارد ولی ترجیح این است که بیشتر به پهلوی چپ بخوابند.

اگر همچنان احساس ناراحتی می‌کنند یک راه حل ساده دیگر وجود دارد. می‌توانند به پشت برگردند و به حالت نیمه نشسته با تکیه دادن به انبوه بالشت به حالت نیمه نشسته بخوابند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل