به گزارش افکارنیوز،

از لیگ هشتم تا سیزدهم، بالاتر قرار داشتن از پرسپولیس برای استقلال موضوع عجیبی نبود. آن‌ها لیگ‌های هشتم تا دوازدهم را بالاتر از پرسپولیس تمام کردند، دو بار در این بازه زمانی قهرمان شدند و دوره‌هایی که جام نگرفتند هم مقاطعی صدرنشین بودند. با این حال از لیگ پانزدهم تا امروز، اوضاع برای استقلالی‌ها خوب جلو نرفته است. سه سال از آخرین صدرنشینی آن‌ها می‌گذرد و بدتر اینکه در این سه سال، آن‌ها حتی یک هفته در جدول بالاتر از پرسپولیس نبوده‌اند.

سه سال قبل، نهم اردیبهشت 95 آخرین باری بود که استقلال صدرنشین لیگ شد. پرسپولیس برانکو، در هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم به نفت تهران باخت و استقلال، با برد مقابل سایپا به صدر رسید و بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت. یک هفته بعد، استقلالی‌ها با باخت به تراکتور صدر را از دست دادند و از آن روز، دوران سیاه طولانی‌شان را آغاز کردند.

استقلال لیگ پانزدهم را در فاصله 5 امتیازی پرسپولیس و استقلال خوزستان تمام کرد. لیگ شانزدهم و هفدهم، آن‌ها هیچوقت به لحاظ امتیازی حتی نزدیک به پرسپولیس نبودند و با اختلاف 9 و 10 امتیازی نسبت به رقیب سنتی فصل را به پایان رساندند. این فصل هم خیلی زود، فاصله استقلال با پرسپولیس به 8 امتیاز رسید اما تیم شفر، با نمایشی فوق العاده این فاصله را جبران کرد و حالا، می‌تواند با پیروزی در دربی از پرسپولیس عبور کند. تساوی سپاهان در بازی عقب افتاده با ذوب آهن، این تیم را هم پایین‌تر از استقلال نگه داشت تا آن‌ها با برد دربی، همزمان به صدر جدول لیگ هم برسند.

3 سال قبل و در لیگ پانزدهم، پرسپولیس از قعر جدول شروع کرد و با برد در دربی فروردین ماه، استقلال را پشت سر گذاشت و به صدر رسید. پیروزی که شروع دوران طلایی آن‌ها و طلسم بالانشینی‌شان نسبت به استقلال بود. حالا بعد از سه سال، استقلالی‌ها می‌توانند همین سناریو را تکرار کنند. با مسیری که از پایین تا بالای جدول آمده‌اند و در دربی، می‌خواهند به نقطه اوج برسند. یک فرصت طلایی که استفاده از آن، یک خاطره ماندگار و از دست دادنش، حسرتی طولانی برای‌شان می‌سازد.