اسرائیل مدعی تمایل یک سوم مردم ایران و 6 کشور عربی به عادی‌سازی روابط شد


اسرائیل مدعی تمایل یک سوم مردم ایران و 6 کشور عربی به عادی‌سازی روابط شد

شفقنا- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، یک سوم مردم ایران و برخی کشورهای جهان عرب خواهان عادی سازی روابط با این رژیم هستند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، حساب کاربری وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک به زبان […]

اسرائیل مدعی تمایل یک سوم مردم ایران و 6 کشور عربی به عادی‌سازی روابط شد

شفقنا- وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، یک سوم مردم ایران و برخی کشورهای جهان عرب خواهان عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، حساب کاربری وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک به زبان عربی (IsraelArabic) مدعی شده که بر اساس نتایج یک نظرسنجی این وزارتخانه در اواخر سال گذشته میلادی، نزدیک به یک سوم شهروندان برخی کشورهای فاقد روابط دیپلماتیک با این رژیم در منطقه خاور میانه، به برقراری چنین روابطی تمایل دارند.

نتایج این نظرسنجی ادعایی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بیش از ۳۳ درصد هفت هزار شرکت کننده در آن از ایران و شش کشور عرب خاور میانه شامل عربستان سعودی، عراق، امارات، مراکش، الجزایر و تونس، تمایل دارند کشورشان با این رژیم روابط دیپلماتیک برقرار کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شده که از هر کدام از هفت کشور مذکور، هزار نفر در نظرسنجی این وزارتخانه شرکت کرده اند و بر اساس نتایج به دست آمده نیز، ۳۴ درصد ایرانیان شرکت کننده در نظرسنجی، خواهان عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

نتایج این نظرسنجی ادعایی همچنین حاکی از آن است که در میان شش کشور عرب مشمول نظرسنجی که فاقد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی هستند، شهروندان عراق با ۴۳ درصد بیشتر از دیگران و شهروندان الجزایر نیز با ۲۱ درصد کمتر از دیگران به برقراری چنین روابطی تمایل دارند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با استناد به نتایج نظرسنجی مذکور همچنین ادعا کرده که ۴۲ درصد شهروندان امارات، ۴۱ درصد شهروندان مراکش، ۳۲ درصد شهروندان تونس و ۲۳ درصد شهروندان عربستان خواهان عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

این در حالی است که نظرسنجی ادعایی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، کشورهای عرب دارای روابط دیپلماتیک با این رژیم یعنی مصر و اردن و دیگر همسایگان فلسطین اشغالی یعنی سوریه و لبنان را در بر نگرفته و مکانیزم و چگونگی انجام آن نیز اعلام نشده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...