پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!


پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!

ظاهراً نیسان بین سال‌های 2004 تا 2015 شهریه‌ی دانشگاه استنفورد 4 فرزند کارلوس گوسن را پرداخت کرده است. این حرکت غیرعادی بخشی از قرارداد گوسن با نیسان در سال 1999 بوده، زمانی که او برای اولین بار سمت مدیرعاملی این خودروساز ژاپنی را بر عهده داشته است. این بند از قرارداد که حتی بین مدیران... The post پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!...

ظاهراً نیسان بین سال‌های 2004 تا 2015 شهریه‌ی دانشگاه استنفورد 4 فرزند کارلوس گوسن را پرداخت کرده است.

پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!
این حرکت غیرعادی بخشی از قرارداد گوسن با نیسان در سال 1999 بوده، زمانی که او برای اولین بار سمت مدیرعاملی این خودروساز ژاپنی را بر عهده داشته است. این بند از قرارداد که حتی بین مدیران رده‌بالا نیز عادی نیست هزینه‌ی حداقل 601 هزار دلاری برای نیسان در پی داشته است.

پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!
نیسان و وکیل گوسن در پاریس پاسخی به این خبرها نداده‌اند. اگر این خبر صحیح باشد پرداخت شهریه‌ی دانشگاه استنفورد جدیدترین برگ از پرونده‌ی بسیار خبرساز گوسن در زمان رهبری شرکت‌های نیسان، رنو و میتسوبیشی خواهد بود. از دیگر هزینه‌های عجیب‌وغریب صرف شده برای گوسن می‌توان به پرداخت هزینه‌های عروسی او در فرانسه اشاره کرد.

البته رئیس یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای در آمریکا فکر می‌کند احتمال اینکه نیسان هزینه‌های تحصیل فرزندان گوسن را پرداخت کرده باشد بسیار پایین است. او می‌گوید:

معمولاً این پرداخت‌های شهریه‌ای را به عنوان بخشی از تکالیف بیگانه مشاهده می‌کنیم و البته این هزینه‌ها برای فرزندانی که زیر سن دانشگاه تحصیل می‌کنند پرداخت می‌شود.

شکایات نیسان در ژاپن و آمریکا فاقد هرگونه اطلاعاتی درباره‌ی مزایای قرارداد گوسن است. قانون آمریکا می‌گوید حقوق و مزایای مدیران شرکت‌ها شامل مالیات بوده و شرکت‌های سهامی عام آمریکایی باید این حقوق و مزایا را به سرمایه‌گذاران گزارش کنند. مقام‌های قضایی قبلاً از نیسان درباره‌ی گزارش این برند از حقوق و مزایای مدیران تحقیق کرده‌اند.

اما قانون ژاپن می‌گوید شرکت‌ها باید حقوق و دستمزد مدیران ارشد خود را در گزارش‌هایی مالی تهیه کنند اما نیازی به گزارش مزایای آن‌ها نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق