معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان


معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان

استفاده از پماد برای عفونت پیرسینگ مانند پماد فوسیدین (Fucidin) معمولا باید جزء آخرین مراحل درمان باشد چرا که خود ممکن است عفونت را تشدید کند. معمولا بهتر است درمان ابتدا در خانه و با آب نمک انجام شود و بعد در صورت بهتر نشدن، به پزشک مراجعه کنید.

معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان

ستاره | سرویس سلامت - بعد از پیرسینگ، چه به صورت تخصصی و در مراکز بهداشتی انجام شده باشد و چه توسط یک تتو آرتیست، لازم است که دستورالعمل‌های پیشگیری از عفونت را دریافت کنید. فردی که این کار را برای شما انجام می‌دهد، باید به شما اطمینان دهد که تنها از ابزار استریل شده و روش‌های بهداشتی استفاده می‌کند. اما اگر این پروتکل رعایت نمی‌شود، یا اگر شما از روش‌های مراقبتی به خوبی پیروی نکنید، ممکن است دچار عفونت شوید. درمان عوارض پیرسینگ معمولا ساده است، اما ببینیم آیا به پماد برای عفونت پیرسینگ نیاز هست یا چه روش دیگری برای درمان وجود دارد.


پماد برای عفونت پیرسینگ

اغلب پماد فوسیدین (Fucidin) برای درمان عفونت پیرسینگ توسط پزشک عمومی تجویز می‌شود. ماده فعال در این پماد، فوزیدیک اسید است. فوزیدیک اسید یک آنتی بیوتیک است که با باکتری‌ها مبارزه می‌کند. این دارو معمولا برای عفونت‌های پوستی و التهاب‌های مداوم تجویز گشته و به شکل پماد ارائه می‌شود. آنچه که باید در مورد مصرف این پماد دقت کنید، جلوگیری از تماس محصول با چشم و ورود آن به داخل دهان یا بینی است.
معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان

این پماد معمولا خیلی زود تجویز می‌شود، درحالی‌که اغلب اصلا عفونتی در کار نیست و تنها پوست تحریک شده است و با مراقبت بهبود می‌یابد. به علاوه پماد‌هایی که برای عفونت تجویز می‌شوند چرب هستند و این یعنی منافذ و سوراخ پیرسینگ را مسدود کرده و اجازه‌ی نفوذ هوا را نمی‌دهد. این اتفاق منجر به کند شدن روند بهبود می‌شود و حتی ممکن است با چسبندگی به وجود آمده، آلودگی بیشتری به زخم راه پیدا کند.
در مورد عفونت پیرسینگ، اغلب آنتی بیوتیک‌های خوراکی به صورت کپسول یا قرص بهتر و سریعتر جواب می‌دهند و مزیت آن این است که درمان از داخل بدن انجام شده و در منطقه‌ی زخم مداخله بیشتری صورت نمی‌گیرد. بر این اساس بهترین راه درمان عفونت پیرسینگ به روش دارویی، استفاده از آموکسی سیلین خوراکی است.

درمان عفونت پیرسینگ در خانه

مادامی که عفونت خفیف است، می‌توانید در خانه از آن مراقبت کنید. اگر دچار عفونت پیرسینگ لاله گوش شده‌اید، باید به دنبال درمان پزشکی باشید؛ درمان این نوع عفونت‌ها سخت‌تر است و ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک داشته باشند. در صورت حاد شدن عفونت، حتی ممکن است نیاز به بستری شدن باشد.
برای مراقبت و درمان عفونت پیرسینگ خفیف، مراحل زیر را دنبال کنید:
قبل از دست زدن به زخم دستان خود را بشوئید. اطراف پیرسینگ را با آب نمک، سه بار در روز تمیز کنید. از استفاده از الکل، پراکسید هیدروژنی یا پماد بدون تجویز پزشک خودداری کنید، چرا که همانطور که گفته شد ممکن است روند درمان را مختل کند. زخم را به خوبی تمیز و با حوله یا دستمال تمیز خشک کنید.
بعد از تمیز کردن عفونت، تا زمانی که عفونت به کلی از بین برود، شستشو با نمک را ادامه دهید. به یاد داشته باشید، پیرسینگ لاله گوش، می‌تواند تا ۸ هفته درمانش طول بکشد. انجام مراقبت‌‌های لازم در این مدت بسیار مهم است.
معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان


عفونت پیرسینگ چگونه رخ می‌دهد؟

پیرسینگ اصولا یک زخم باز است. پیرسینگ گوش معمولا ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که بهبود یابد. به طور کلی سوراخ کردن غضروف، که قسمت سخت‌تر گوش است، بیشتر طول می‌کشد تا بهبود یابد و همین باعث می‌شود، این قسمت بیشتر مستعد عفونت باشد.
پیرسینگ از راه‌های مختلف ممکن است آلوده شود. هرکدام از باکتری‌های اطراف زخم می‌توانند به عفونت تبدیل شوند. اگر پیرسینگ را با دست کثیف لمس کنید، ممکن است عفونت ایجاد کنید. اگر گوشواره یا هرشیء تزئینی که دارید را بیش از حد محکم کنید و اجازه‌ی تنفس زخم را فراهم نکنید، خود را در معرض عفونت قرار داده‌اید.
استفاده از ابزار غیراستریل در هنگام سوراخ کردن ناحیه نیز ممکن است باعث عفونت شود. اگر فرد ارائه دهنده خدمات پیرسینگ از دستکش استفاده نکند، یا حتی اگر خود فلز پیرسینگ تمیز نباشد احتمال عفونت بسیار بالاست.
معرفی پماد برای عفونت پیرسینگ و سایر روش‌ های درمان


چگونه عفونت پیرسینگ را تشخیص دهیم؟

تشخیص عفونت پیرسینگ بسیار ساده است. علائم آن عبارتند از:
چرک زرد ورم قرمزی درد ادامه دار و حساسیت نسبت به لمس خارش و سوزش


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

عفونت‌های خفیف، معمولا در خانه و به سادگی درمان می‌شوند. اما اگر علائم زیر را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه نمایید:
پیرسینگ در سوراخ حرکت نمی‌کند قلاب پیرسینگ در پوستتان گیر کرده است عفونت بعد از دو روز درمان خانگی بهبود نیافته است تب دارید عفونت، قرمزی و التهاب در حال گسترش است
نظر شما چیست؟ شما چگونه از عفونت پیرسینگ مراقبت یا پیشگیری می‌کنید؟ آیا اصلا با انجام پیرسینگ در نقاط مختلف بدن موافق هستید؟ نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.
برگرفته از: healthline و soesha

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز