تظاهرات آوارگان فلسطینی مقیم سوریه


آوارگان فلسطینی مقیم سوریه به مناسبت روز زمین، تصمیم رئیس جمهور آمریکا را درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای جولان اشغالی محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل شبکه العالم؛ آوارگان فلسطینی مقیم سوریه با برپایی تظاهرات به مناسبت روز زمین، تصمیم رئیس جمهور آمریکا را درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای جولان اشغالی سوریه محکوم کردند. آوارگان فلسطینی مقیم سوریه ساکن اردوگاههای خان دنون، جرمانا و وافدین در ریف دمشق پایتخت سوریه، به مناسبت روز زمین تظاهرات کردند. آوارگان فلسطینی با ریختن به خیابانها در این اردوگاهها، در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای جولان اشغالی سوریه شعار دادند و سیاستهای آمریکا را در منطقه محکوم کردند.
خبرنگار العالم در گزارشی از این تظاهرات گفت: در پاسخ به دعوت گروههای فلسطینی و احزاب سوری، صدها نفر از آوارگان فلسطینی ساکن ریف دمشق همزمان با روز زمین تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان فلسطینی تصمیم دونالد ترامپ را درمورد جولان اشغالی سوریه محکوم کردند. تظاهرکنندگان در خیابانهای اردوگاههای خان دنون، جرمانا و وافدین به راه افتادند و با شعار دادن ضد سیاستهای آمریکا در منطقه و همدستی برخی کشورهای عربی با این تصمیمات تجاوزات اسرائیل را محکوم کردند.
ابو مجاهد اسماعیل هماهنگ کننده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه گفت: ملتهای عرب با تصمیمات آمریکا در منطقه مخالفند. وی افزود ما در همین حال روز زمین را گرامی می داریم، روزی که ملت فلسطین سال 1948 به خیابانها ریختند و اقدام اسرائیل را در یهودی سازی نقب و الجلیل محکوم کردند و شماری از آنان به شهادت سیدند همانگونه که هم اکنون برای به دست آوردن حق بازگشت و شکستن محاصره غزه شهید می دهند.
تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین و سوریه و نیز ماکت قبة الصخره را با خود حمل و بر اتحاد فلسطین و سوریه در برابر جنایت اشغالگران تاکید کردند.
چند شرکت کننده در این تظاهرات در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کردند جولان متعلق به سوریه است و ترامپ و غیر ترامپ نمی توانند درباره آن تصمیم بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی