ظرفیت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری تقویت شود


ظرفیت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری تقویت شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت اقتصادی روستاهای هدف گردشگری، جذب گردشگر را به دنبال خواهد داشت که برای توسعه همه جانبه روستا این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم روستای هدف گردشگری « چِنشت» سربیشه افزود: این روستا دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که باید به بهترین وجه ممکن از آن بهره مند شد.
وی با بیان اینکه بخشی از زیرساخت های چنشت نیازمند تدبیر است تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مطرح شده قابل حل است که با کار کارشناسی و تامین اعتبار توسط فرمانداری محقق خواهد شد.
معتمدیان اظهار داشت: مشکلات مربوط به این روستا در مرکز استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم مصوبه های مورد نظر در سال 98 اجرایی شود.
دهیار روستای چنشت هم در این نشست با بیان اینکه آب آشامیدنی از مهمترین مشکلات مردم این روستا است گفت: در چند سال گذشته بیش از 100 خانوار از این روستا به دلیل نبود آب آشامیدنی مهاجرت کردند.
ذبیح الله حسن پور اظهار داشت: پروژه تامین آب آشامیدنی روستا تا 95 درصد آماده است که درخواست داریم پنج درصد دیگر به زودی اجرایی شود.
وی راه دسترسی را از دیگر مشکلات روستا ذکر کرد و افزود: چنشت جزو هفت روستای شگفت انگیز کشور است و به همین دلیل در ایام تعطیلات گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و جاده فعلی آن پاسخگوی ترافیک تعطیلات نیست.
حسن پور، گاز و فاضلاب را از دیگر مشکلات دانست و گفت: موقعیت جغرافیایی منطقه اجازه حفر چاه را به روستاییان نمی دهد و در صورت حفر در کوتاهترین مدت فاضلاب ها پر و سرریز می شود.
روستای چنشت به عنوان بزرگترین روستای سربیشه جزو هفت روستای شگفت انگیز کشور و به عنوان سرزمین رنگ ها معروف است.
استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (شنبه) وارد بخش مود در سربیشه شد و بدو ورود به این شهرستان مرزی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
دیدار با خانواده شهید حسینی چهکند، بازدید از پروژه زیرگذر مود، مجتمع کشت و صنعت بیدمشک، روستای چنشت، آستانه بی بی زینب خاتون (س) و بوم گردی هریوند از مهمترین برنامه های امروز سفر محمد صادق معتمدیان به بخش مود سربیشه است.
3215 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند