اعتراض مشتریان به حذف گیربکس دنده دستی از مزدا 6 +تصاویر


اعتراض مشتریان به حذف گیربکس دنده دستی از مزدا 6 +تصاویر

مزدا 6 با گیربکس 6 سرعته دستی و پایین‌ترین سطح آپشن، یکی از قابل دسترس‌ترین خودرو‌ها محسوب می‌شود.

اعتراض مشتریان به حذف گیربکس دنده دستی از مزدا 6 +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی شرکت ژاپنی مزدا به تازگی گفته "در نسل جدید مزدا ۶ ما سطح انتظارمان را بالاتر بردیم به دنبال یک خودروی خانوادگی و مخصوص سفر‌های طولانی با امکانات مناسب هستیم، به همین دلیل نسخه مجهز به گیربکس دستی اولویت پایین‌تری برای تولید دارد."

به این ترتیب مزدا ۶ گیربکس دستی تقریبا از تمامی بازار‌هایی که این خودرو در آن عرضه می‌شد حذف شده، اما به تازگی، عرضه آن در بازار آمریکا آزاد شده است. با وجود اینکه گیربکس دستی در آمریکا طرفداران زیادی دارد، حذف آن خبر ناراحت کننده‌ای برای هواداران این خودرو‌ها محسوب می‎شود. با این وجود مزدا اعلام کرده که برای پوشش بازار علاقمندان به رانندگی با گیربکس دستی، مدل‌های مزدا ۳ هاچبک و مزدا MX-5 با گیربکس دستی نیز عرضه می‌شوند.

اعتراض مشتریان به حذف گیربکس دنده دستی از مزدا 6 +تصاویر

با این وجود ظاهرا بسیاری از این موضوع ناراضی هستند و عقیده دارند که شرکت‌ها نباید حق انتخاب را از مشتریان بگیرند. مزدا ۶ جدید همچنین با امکانات استاندارد و غیر قابل حذفی همچون سیستم ترمز اضطراری، سیستم چراغ‌های اتوماتیک هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط، سیستم کمکی نگهدارنده بین خطوط، سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم استارت استاپ عرضه می‌شود که قیمت پایه خودرو را بسیار بالا می‎برد. وجود چنین امکاناتی شاید اتفاق خوبی باشد، اما گرفتن حق انتخاب از مشتریانی که به دنبال خرید یک خودرو در ارزان‌ترین حالت ممکن هستند به مزاج مشتریان خوش نمی‎آید.

مزدا ۶ مدل ۲۰۱۹ با موتور ۲.۵ لیتری با توان ۱۸۴ اسب‌بخار با حداقل سطح تجهیزات اکنون به قیمت ۲۴ هزار و ۷۲۰ دلار عرضه می‌شود. در صورتی که نسل قبلی این خودرو در نسخه پایه قیمتی در حدود ۲۳ هزار دلار داشت. مزدا ۶ یکی از پرطرفدار‌ترین سدان‌های متوسط اقتصادی دنیاست و یکی از پرفروش‌ترین محصولات مزدا به شمار می‎رود. این خودرو از سال ۲۰۰۲ تا کنون در سه نسل تولید شده و فروشی بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه را تجربه کرده است.

اعتراض مشتریان به حذف گیربکس دنده دستی از مزدا 6 +تصاویر

بیشتر بخوانید: با اتومبیل مزدا ۳ جدید آشنا شوید +تصاویر

انتهای پیام/

مزدا ۶ با گیربکس ۶ دنده دستی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد