معرفی فیلم دامبو (Dumbo)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر


معرفی فیلم دامبو (Dumbo)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم دامبو (Dumbo)، بازسازی جدید شرکت دیزنی پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است. شرکت دیزنی در چند سال اخیر شروع به بازسازی انیمیشن‌های مشهور و خاطره‌انگیز خود کرده و فیلم Dumbo جدیدترین بازسازی این شرکت محسوب می‌شود که ساخت آن برعهده کارگردان مشهور سینما، تیم برتون بوده... نوشته معرفی فیلم دامبو (Dumbo)؛...

در این مطلب به معرفی فیلم دامبو (Dumbo)، بازسازی جدید شرکت دیزنی پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است.

شرکت دیزنی در چند سال اخیر شروع به بازسازی انیمیشن‌های مشهور و خاطره‌انگیز خود کرده و فیلم Dumbo جدیدترین بازسازی این شرکت محسوب می‌شود که ساخت آن برعهده کارگردان مشهور سینما، تیم برتون بوده است. در ادامه با معرفی فیلم دامبو ما را همراهی کنید.

معرفی فیلم دامبو

کارگردان: تیم برتون
نویسنده: اهرن کروگر
بازیگران: کالین فرل، مایکل کیتون، دنی دویتو، اوا گرین، آلن آرکین و مایکل بافر
ژانر: فانتزی، ماجراجویی
درجه سنی: PG (مناسب تمام سنین)
شرکت سازنده: والت دیزنی
شرکت ناشر: والت دیزنی، آر.ک.ئو
مدت زمان فیلم: یک ساعت و پنجاه و دو دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
بودجه: 170 میلیون دلار
تاریخ اکران: 29 مارس 2019 (9 فروردین 1398)
خلاصه داستان: دامبو، فیل جوانی است که گوش‌های بزرگ‌اش به او اجازه پرواز می‌دهد. او که توسط صاحب یک سیرک و دوستان‌اش نگهداری می‌شود، در آن‌جا به سرگرم کردن مردم می‌پردازد. پس از مدتی و با ورود مردی شیطانی به نام واندمر (Vandemere)، او و دوستان‌اش متوجه می‌شوند که در پشت پرده سیرک، رازهای تاریکی نهفته است.

انیمیشن دامبو در سال 1941 به اکران در آمد و چهارمین انیمیشن شرکت دیزنی به حساب می‌آید. این انیمیشن در دوران خودش چندان موفق نبود و نتوانست از نظر تجاری فروش خوبی داشته باشد اما با گذر زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های دیزنی تبدیل شد. دیزنی چند سال قبل، پروژه بازسازی انیمیشن‌های محبوب‌اش را کلید زد و حال نوبت به دامبو رسیده است.

پوسترهای فیلم Dumbo #gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; }

آخرین باری که تیم برتون اثری برای دیزنی ساخت، آلیس در سرزمین عجایب بود که با بودجه 200 میلیون دلار، از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرد و حیرت انگیز ظاهر شد. البته انتظار نمی‌رود که فیلم جدید او بتواند تا آن اندازه موفق باشد، به این دلیل که رقبای قدرتمندی در گیشه دارد و نمرات چندان خوبی هم کسب نکرده است. این فیلم در حال حاضر امتیاز 51 درصد را در سایت راتن تومیتوز و 52 را در سایت متاکریتیک دریافت کرده و منتقدان از داستان آشفته و کم‌رنگ بودن عناصر احساسی فیلم گله داشته‌اند. این نقدها شاید باعث شود تا بسیاری از مخاطبان تصمیم بگیرند تا نسخه بلوری فیلم را در خانه مشاهده کنند.

تصاویر فیلم دامبو #gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; }

تیم برتون اما تعدادی از بازیگران موردعلاقه‌اش را هم به این فیلم آورده است. مایکل کیتون که در آثار پرطرفدار برتون همچون بیتل‌جوس (Beetlejuice)، بتمن (1989) و بتمن بازمی‌گردد (1992) به ایفای نقش پرداخته بود، دنی دویتو بازیگر نقش پنگوئن در بتمن بازمی‌گردد و اوا گرین، بازیگر فیلم‌های سایه‌های سیاه و خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب همگی در دامبو حضور دارند و کالین فرل تنها بازیگر اصلی فیلم محسوب می‌شود که برای اولین بار با برتون همکاری می‌کند.

همان طور که ذکر شد، دیزنی مدتی است که به سراغ آثار انیمیشنی کلاسیک‌اش رفته و تاکنون فیلم‌هایی همچون مالیفیسنت (Maleficent)، کتاب جنگل، سیندرلا و دیو و دلبر را ساخته است که همه آن‌ها در گیشه موفق بودند. آخرین فیلم آن‌ها، کریستوفر رابین، پیرامون شخصیت وینی د پو، با اینکه در حد آن چهار اثر ظاهر نشد اما با بودجه 70 میلیون دلاری، 197 میلیون فروخت. دیزنی در حال حاضر مشغول کار بر روی بازسازی جدید مولان است و جان فاوریو (Jon Favreau) یکبار دیگر استخدام شده تا فیلم شیرشاه را کارگردانی کند. فیلم علاءالدین (Aladdin) هم توسط گای ریچی (Guy Ritchie) در حال ساخته شدن است. ساخت نسخه جدیدی از فیلم سفید برفی و هفت کوتوله و پری دریایی کوچک (The Little Mermaid) نیز در برنامه‌های دیزنی دیده می‌شود.

فیلم دامبو که در حال حاضر، رقبای قدرتمندی همچون کاپیتان مارول و ما (Us) را در گیشه مقابل خود می‌بیند، بازه زمانی محدودی برای خودنمایی در باکس آفیس خواهد داشت و به زودی باید آثار مورد انتظاری دیگر همچون شزم (Shazam) و قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) به رقابت بپردازد. باید دید این اثر در نهایت با استفاده از عنصر نوستالوژی تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد