علائم خود ارضایی در چهره دختر، مشخص است؟


علائم خود ارضایی در چهره دختر، مشخص است؟

خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی، ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی و غیره را به همراه دارد.

سوال
قبلأ ها تا 5ماه قبل کار زشتی (خودارضایی) انجام می دادم که حالاترکش کردم به لطف خدا؛ چند روز قبل متخصص زنان معاینه ام کرد البته با در خواست خودم بود جهت تشخیص نوع پرده آیا این امکان دارد به خودارضایی هایم پی ببرد؟آیا با معاینه لگنی می شود فهمید که فرد خودارضایی کرده یا نه؟
علائم خود ارضایی در چهره دختر، مشخص است؟
جواب
سلام علیکم
در صورتی که آسیب به پرده و یا ناحیه تناسلی وارد شده باشد بله متوجه می شود.خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود. از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند. در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا رواندرمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کردو البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت.داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.
مهمترین مطالب در این باره
خود ارضایی چیست؟
انجام عمل خود ارضایی در هر شرایط امکان‌پذیر است که با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن فرد می شود، هم در رابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم صورت می گیرد ولی در خود ارضایی اندام خود را وادار می‌سازیم تا طی یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد اما در یک رابطه جنسی تمامی اندام‌های بدن با یکدیگر همکاری دارند و نیازی نیست که در ذهن خود محیطی را بازسازی کنید در نتیجه ذهن در آرامش بیشتری قرار می گیرد از این رو تأثیر روحی و روانی بسیار مفیدی به همراه دارد.
دلایل خانمها برای خودارضائی
برخلاف مردان که هدف از خودارضایی (Masturbation) در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:
- تسکین احساس نا خوشایند در واژن، چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.
- حفظ قدرت باروری
- تجربه احساس خوشایند، یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با مصرف مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز مقداری ماده دوپامین ترشح می شود.
- دیدن فیلم های پورنوگرافی منجر به خودارضایی می شود.
- بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
- تعداد قابل ملاحظه از خانم هایی که خودارضایی می کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی سبب بهبود استرس و خلق آنها می شود.
- با خودارضایی خطر حاملگی و یا ابتلا به بیماریهای مقاربتی وجود ندارد.
- تعدای از خانمها مدعی هستند که خودارضایی سبب تسکین دردهای دوران پریود در آنها می شود.
- تعدادی از خانمها معتقد هستند که ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی دارای ملزومات زیاد و طولانی است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.
- کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن
به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانم هایی که اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.
علائم خود ارضایی در چهره دختر، مشخص است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی