معرفی 5 محور گردشگری به مسافران نوروزی قم/ تیمچه بزرگ و بازار قم پربازدیدترین اماکن تاریخی


معرفی 5 محور گردشگری به مسافران نوروزی قم/ تیمچه بزرگ و بازار قم پربازدیدترین اماکن تاریخی

شفقنا-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید بیش از 36 هزار نفر از تیمچه بزرگ و بازار قم خبر داد و این بنای تاریخی را پربازدیدترین گزینه مسافران ایرانی در حوزه گردشگری برشمرد. به گزارش شفقنا، حمید یزدانی از بازدید بیش از حدود 55 هزار نفر از آثار و بناهای تاریخی استان قم خبر داد و […]

معرفی 5 محور گردشگری به مسافران نوروزی قم/ تیمچه بزرگ و بازار قم پربازدیدترین اماکن تاریخی

شفقنا-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید بیش از ۳۶ هزار نفر از تیمچه بزرگ و بازار قم خبر داد و این بنای تاریخی را پربازدیدترین گزینه مسافران ایرانی در حوزه گردشگری برشمرد.

به گزارش شفقنا، حمید یزدانی از بازدید بیش از حدود ۵۵ هزار نفر از آثار و بناهای تاریخی استان قم خبر داد و اظهار داشت: این موزه ها و اماکن تاریخی شامل خانه تاریخی امام خمینی، موزه گنجینه آثار مراجع، خانه تاریخی زند و موزه مردمشناسی، مسجد جامع، تپه های قلی درویش، مقابر گنبد سبز، کاروان سراهای تاریخی دیرگچین و پاسنگان و خانه تاریخی ملاصدرا است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، تیمچه بزرگ و بازار قم با ۲۶ هزار و ۶۸۹ نفر از ابتدای فروردین ماه رتبه نخست مقصد گردشگری مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه خانه تاریخی امام (ره) و خانه تاریخی زند در بازدیدهای مسافران نوروزی دومین و سومین انتخاب بوده است خاطرنشان کرد: خانه تاریخی امام (ره) با ۵۱۲۰ و خانه تاریخی زند با ۳۶۴۶ بازدید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط کشور بوده است.

یزدانی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار پنج محور گردشگری در استان به مسافران نوروزی معرفی شده است تا بر اساس آن، زائران علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با دیگر مکان های زیارتی، مذهبی و گردشگری، صنایع دستی و اماکن تاریخی و فرهنگی استان آشنا شوند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته