23 مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد


... نوشته 23 مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

برای حفظ ظاهری زیبا، حذف موهای ناخواسته برای زنان ضروری است. موهای زائد روی بدن مانند صورت، زیر بغل، دست، پاها و غیره می‌توانند ظاهر هر فردی را حسابی بر هم بزنند. مهم نیست پوست‌تان چه‌قدر زیبا باشد، موهای ناخواسته خط بطلانی روی زیبایی آن است و از این رو زنان سعی می‌کنند راه‌های مختلفی را برای خلاص شدن از شر موهای ناخواسته امتحان کنند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره ۲۳ مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد نکات بسیار مهم و کاربردی بخوانید.

23 مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد

حذف موهای زائد

این میل دیوانه‌وار برای از بین بردن موهای ناخواسته منجر به استفاده از تکنیک‌های مختلف حذف مو شده‌است از به کار بردن کرم‌های موبر تجاری گرفته تا لیزر و غیره. اما محبوب‌ترین تکنیک‌های حذف مو عبارتند از اپیلاسیون و بند انداختن. به دلیل کارایی و ضرورتی که این دو دارند فکر کردیم در موردشان بحث و گفتگویی داشته باشیم. بنابراین امروز در این نوشتار به طور مفصل در مورد اپیلاسیون و بند انداختن، مزایا و معایب آن‌ها، و در عین حال این‌که کدام یک برای شما مناسب‌تر است، صحبت خواهیم کرد. اگر شما در مورد چگونگی خلاص شدن از موهای ناخواسته هستید یا در حال بررسی دو روش اپیلاسیون و بند انداختن هستید، این نوشتار را ا انتها بخوانید!

هرچند کرم‌های رفع موهای زائد، کارایی خوبی دارند، اما آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند و حتی ممکن است پوست را تیره کنند. از سوی دیگر، درمان لیزر هرچند مؤثر، اما بسیار گران است و از این رو همه توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند. بنابراین، اپیلاسیون و بند انداختن دو مورد از رایج‌ترین روش‌های حذف موهای زائد در زندگی امروز هستند. اگر چه این‌ها تکنیک‌های دائمی حذف موهای زائد نیستند، اما بیش‌تر زنان از آن‌ها استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها از نتایج کلی رضایت کامل دارند.

با این حال، دلیل ما برای نوشتن مقاله‌ی حاضر این است که هر یک از ما نوع پوست متفاوتی داریم و ممکن است نتایج مطلوب یکسانی را به دست نیاوریم. بنابراین، مطالعه‌ی مفصل اپیلاسیون و بند انداختن لازم است چرا که به شما کمک می‌کند که ببینید اپیلاسیون برای هدف شما مناسب‌تر است یا بند انداختن.

تفاوت بین اپیلاسیون و بند انداختن

هم اپیلاسیون و هم بند انداختن هر دو با هدف حذف موهای ناخواسته از قسمت‌های مختلف بدن است، اما تفاوت در روش حذف مو است. در حالی که اپیلاسیون با استفاده از موم داغ انجام می‌شود، دومی از نخ برای کندن مو از ریشه استفاده می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند که برای آن‌ها اپیلاسیون بهتر است، در حالی که سایرین معتقدند که بند انداختن تاثیر بیش‌تری دارد. بنابراین، شما باید بین این دو تصمیم بگیرید و این نوشتار هم به شما کمک خواهد کرد که روش درست را انتخاب کنید. حالا بیایید هر دو تکنیک را به طور جداگانه بررسی کنیم و در عین حال مزایا و معایب مربوط به هر کدام را یاد بگیریم. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام روش برای شما بهتر است.

مطلب مرتبط: ۵۲ نکته مهم از مقایسه لیزر با الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یک راه سریع، ارزان و نیمه دائمی برای از بین بردن موهای ناخواسته‌ی بدن است. در این فرآیند، موم روی پوست پخش می‌شود و پس از آن با استفاده از نوارهای موم موها از ریشه کشیده می‌شوند. این روش به طور کلی روی پوست تمیز که هیچ چربی و آلودگی دیگری ندارد، انجام می‌شود.

اپیلاسیون برای بسیاری از افراد بسیار موثر است و پوست را نرم و صاف می‌کند. و در صورتی که به درستی انجام شود، درد کم‌تری ایجاد می‌شود. همچنین در اغلب موارد زمان زیادی طول می‌کشد تا دوباره مو رشد کند و از این رو گفته می‌شود که روش مناسبی برای حذف موهای روی پاها، دست‌ها یا صورت است.

23 مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد

انواع اپیلاسیون

۱. اپیلاسیون نرم

در اپیلاسیون نرم، یک لایه نازک از موم گرم روی پوست در جهت رشد مو اعمال می‌شود. سپس یک کاغذ یا نوار موم روی پوست و موی شما گذاشته می‌شود. در نهایت نوار در جهت مخالف رشد مو کشیده می‌شود و موها را از ریشه بیرون می‌آورد.

۲. اپیلاسیون داغ

در اپیلاسیون داغ، موم بسیار غلیظی به طور مستقیم روی پوست اعمال می‌شود. اپیلاسیون کار صبر می‌کند تا موم روی پوست اندکی خنک شود. هنگامی که موم سفت شد، با استفاده از انگشتان دست آن را از روی پوست جدا می‌کند. این روش موثرتر است زیرا شکل جامد موم موها را بهتر می‌کند حتی آن‌هایی را که ضخیم و زبر هستند. در مقایسه با موم نرم این روش بهتر است و بیش‌تر در بخش‌های حساس بدن استفاده می‌شود. علاوه بر این، موم در این متد به موها گره می‌خورد نه پوست و از این رو، درد کم‌تری ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ خطرناک ترین عوارض لیزر موهای زائد که حتما باید بدانید

۳. اپیلاسیون کارتریج

این متد، یک راه‌حل عالی برای از بین بردن مو در نواحی بزرگ‌تر مانند بازو، ساق پاها، پشت، قفسه‌ی سینه و غیره است.

مزایای استفاده از اپیلاسیون

۱. مدت زیادی طول می‌کشد تا مو دوباره رشد کند

گفته می‌شود که اپیلاسیون موثر است زیرا در اکثر موارد ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا موها دوباره رشد کنند. با این حال، برای بعضی از زنان مو در عرض یک هفته رشد می‌کند زیرا برخی از موها دارای چرخه‌ی رشد متفاوتی هستند.

۲. موهایی که دوباره رشد می‌کنند نازک‌تر هستند

پس از انجام اپیلاسیون، موهایی که دوباره رشد می‌کنند، به طور کلی نازک‌تر هستند. این بدان معنا است شدت خارش در هنگام شروع رشد هم کم‌تر است.

۳. اثری از راش و سوزش بعد از اصلاح نیست

اپیلاسیون پوست شما را صاف و نرم می‌کند، بنابراین از شر راش و خراشیدگی و قرمزی ناشی از شیو با تیغ و ژیلت راحت خواهید بود.

مطلب مرتبط : موهای زائد صورت: ۲۵ درمان خانگی از بین بردن موهای زائد صورت زنان

۴. بریدگی و زخم ایجاد نمی‌کند

تا جایی که به بریدگی و زخم مربوط می‌شود، اپیلاسیون بسیار بی‌خطر است. به طور کلی رفتار دوستانه‌ای با پوست دارد و هیچ گونه زخمی ایجاد نمی‌کند.

۵. روش سریعی است

اپیلاسیون یک روش آسان و سریع برای از بین بردن موها از بدن است. در عین حال، انجام این روش هزینه‌ی زیادی هم ندارد.

معایب اپیلاسیون

۱. می‌تواند دردناک باشد

هرچند برخی از آدم‌ها قدرت مقاومت بالاتری دارند، اما برخی دیگر واقعا ممکن است هنگام انجام اپیلاسیون درد داشته باشند.

۲. لکه‌های قرمز روی پوست ایجاد می‌شود

گاهی اوقات اپیلاسیون قرمزی روی پوست ایجاد می‌کند و گاهی هم زمان زیادی طول می‌کشد تا این لکه‌های قرمز از روی پوست ناپدید شوند.

۳. اپیلاسیون آلرژی پوستی ایجاد می‌کند

بعضی از زنان به مواد مورد استفاده در اپیلاسیون آلرژی دارند که ممکن است منجر به شکل شدید آلرژی روی پوست شود و حتی ممکن است لکه‌های حاصل از این آلرژی روی پوست بمانند.

مطلب مرتبط: لیزر موهای زائد: ۱۷ نکته مهم درباره انواع، مزایا و هزینه لیزر مو

۴. پوست ممکن است بسوزد

عموما یک فرد حرفه‌ای می‌داند که پوست تا چه حد گرما را می‌تواند تحمل کند، اما در صورت هر گونه اشتباه، ممکن است پوست‌تان را بسوزاند. علاوه بر این، اگر از کرم‌های ضد پیری یا آکنه استفاده می‌کنند، مراقب باشید زیرا ممکن است حاوی رتینوئید باشند که به پوست شما آسیب می‌رساند. بنابراین، باید در مورد قسمت‌های حساس بدن احتیاط لازم را داشته باشید.

بند انداختن چیست؟

یکی دیگر از تکنیک‌های حذف موهای ناخواسته بند انداختن است که در هند حدود ۶۰۰۰ سال پیش شروع شد و به آرامی در سراسر آسیا، خاورمیانه و اخیرا در کشورهای اروپایی محبوبیت یافت.

در این فرایند، فولیکول‌های موهای ناخواسته در یک حرکت پیچشی با کمک نخ پنبه‌ای خارج می‌شود. به طور کلی، هدف از این تکنیک از بین بردن فولیکول‌های مو است.

این روش موها را در یک ردیف از پوست خارج می‌کند و برای کندن موهای تکی نیست. بند انداختن به طور معمول در هنگام شکل دادن ابروها یا هنگام برداشت موهای ناخواسته از بالای لب، گونه، گردن و پیشانی استفاده می‌شود.

مزایای بند انداختن

۱. فرایند سریعی دارد

همه‌ی زنان زمان زیادی برای انجام کارهای زیبایی ندارند و بنابراین بند انداختن روش ایده‌آلی برای همه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. این روش فرایند سریعی دارد و به سختی بیش از ۵ دقیقه طول می‌کشد تا ابرو را به وسیله‌ی آن شکل دهند. بنابراین، برای زنان پرکار روش خوبی است.

مطلب مرتبط: ۱۱ روش از بین بردن موهای زائد مردان که سریع و موثر است

۲. زمان زیادی طول می‌کشد تا موها مجددا رشد کنند

بند انداختن یکی از روش‌های ماندگار حذف مو است به این ترتیب که بیش از یک ماه طول زمان می‌برد تا موها دوباره رشد کنند (استثنائاتی در این میان قطعا وجود دارد). حتی موهای کوچک که اغلب با اپیلاسیون قابل حذف نیستند، گاهی با کمک بند انداختن برداشته می‌شوند.

۳. قرمزی و تورم ایجاد نمی‌کند

بند انداختن گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که دارای پوست حساس هستند زیرا رفتار نسبتا دوستانه و ملایمی با پوست دارد. بند انداختن موها را هدف قرار می‌دهد و به ندرت پوست را لمس می‌کند در مقایسه با موم که اغلب لایه‌ای از پوست را حذف می‌کند، روندی که ممکن است به پوست آسیب وارد کند.

۴. بسیار دقیق است

اکثر مردم برای شکل دادن ابرو سراغ بند انداختن می‌روند به این دلیل که دقیق‌تر است و شکل مورد نظرتان را به ابرو می‌دهد. موهای بالا و پایین ابرو عمدتا مورد هدف قرار می‌گیرند و موهایی میانی باقی می‌مانند. این کار یک ظاهر تازه و تمیز به ابروها می‌دهد.

۵. درد کم‌تری دارد

خب از نظر بعضی از زنان، بند انداختن در مقایسه با اپیلاسیون درد کم‌تری ایجاد می‌کند. با این حال این موضوع هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است و همچنین به مهارت‌های حرفه‌ای آرایشگرتان بستگی دارد. با این وجود، درد کم این روش ارزش‌اش را دارد، چرا که یک نتیجه‌ی مطلوب در زمینه‌ی حذف موهای ناخواسته به دست خواهید آورد.

مطلب مرتبط: لیزر موهای زائد: ۱۷ نکته مهم درباره انواع، مزایا و هزینه لیزر مو

۶. بسیار ارزان است

بند انداختن ارزان است و اکثر زنان می‌توانند هزینه‌ی آن را فراهم کنند.

۷. هیچ مواد شیمیایی در این روش به کار نمی‌رود

چنان‌چه می‌دانید برای بند انداختن فقط نخ پنبه‌ای لازم است، و از هیچ‌گونه مواد شیمیایی برای انجام آن استفاده نمی‌شود. به این ترتیب هیچ آسیب یا سوزشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و اکثر مردم آن را روشی بدون خطر و ایمن می‌دانند.

23 مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد

معایب بند انداختن

۱. فقط در سطوح مسطح بهترین تاثیر را دارد

بند انداختن فقط در سطوح مسطح که آرایشگر می‌تواند با نخ کار کند، بهترین تاثیر را دارد. در حالی که در مورد سطوح ناهموار یا دارای انحنا مانند زانوها و خطوط بیکینی، مشکل زیادی ایجاد می‌کند.

۲. مشکلات پوستی ایجاد می‌کند

اگر شما پوست به شدت حساسی دارید، حتی نخ هم می‌تواند مشکلاتی برای‌تان ایجاد کند. و اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که پوست‌تان آکنه می‌زند، بند انداختن می‌تواند بلافاصله منجر به بروز راش یا آکنه شود.

۳. دردناک است

خب، این یکی نقطه‌ای خنثی در جوانب مثبت و منفی این روش حذف مو است به این دلیل که همه‌‌ی افراد آن‌قدری که لازم است در این زمینه ماهر نیستند، بنابراین اگر آرایشگر شما تبحر زیادی در انجام این کار نداشته باشد ممکن است درد زیادی را احساس کنید.

مطلب مرتبط: ۱۱ روش از بین بردن موهای زائد مردان که سریع و موثر است

۴. احتمال اشتباه در این روش زیاد است

بند انداختن روش دقیقی است، اما اگر به صورت تصادفی یک مو به اشتباه برداشت شود، ممکن است شکل ابروها خراب شود. به عبارت دیگر، در هنگام بند انداختن همیشه احتمال خطا وجود دارد به خصوص در ابروها.

حالا که جوانب مثبت و منفی اپیلاسیون و بند انداختن را متوجه شدید، بیایید ببینیم که کدام گزینه برای شما بهتر است؟

انتخاب میان اپیلاسیون و بند انداختن

زمان آن فرا رسیده تا در نهایت نتیجه بگیریم که کدام روش برای شما بهتر است. در این قسمت از نوشتار چند پیشنهاد ارائه می‌دهیم که به شما در انتخاب بهترین گزینه برای حذف موهای زائد کمک خواهد کرد. صادقانه بگوییم، اعلام یکی از آن‌ها به عنوان بهترین و ایده‌آل‌ترین روش کار دشواری است، زیرا هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بنابراین، به نظر من بهترین گزینه این است که این روش‌ها را خودتان بعد از انجام هر یک مقایسه کنید یا آن‌ها را به صورت ترکیبی استفاده کنید. به عبارت دیگر شما باید تکنیک را مطابق با قسمت‌های مختلف بدن و نوع پوست خودتان انتخاب کنید. گیج شدید؟ در این صورت نکات زیر را برای بخوانید تا بهتر متوجه شوید.

مطلب مرتبط: ۹ درمان خانگی از بین بردن موهای زائد سفید صورت

۱. هرکدام برای قسمتهای خاصی از بدن کاربرد دارند

زمانی که قصد حذف موهای ناخواسته‌ی بدن‌تان را دارید، متوجه خواهید شد که بند انداختن برای قسمت‌هایی از بدن‌تان مناسب است، در حالی که برای بقیه، اپیلاسیون ترجیح داده می‌شود. مثلا برای ابرو، بالای لب و پیشانی بند انداختن می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. با این حال، در مورد سطوح بزرگ‌تر مثل پاها، دست‌ها، پشت و غیره، حذف موها به وسیله‌ی بند انداختن زمان زیادی را می‌طلبد و موها به درستی حذف نمی‌شوند و بنابراین برای چنین قسمت‌هایی اپیلاسیون بهتر است. به این ترتیب، باید بسته به این‌که می‌خواهید موهای کدام قسمت از بدن‌تان را حذف کنید، اپیلاسیون یا بند انداختن را انتخاب کنید.

۲. هردو مزایا و معایب منحصر به خودشان را دارند

هر دوی این فرآیندها مقرون به صرفه هستند، موها را به طور موثر حذف می‌کنند و مزایا و معایب خودشان را دارند. با این حال، عوارض جانبی که ایجاد می‌کنند، ممکن است از پوستی به پوست دیگر متفاوت باشد، بنابراین توصیه‌ی ما این است که روش حذف مو را بر اساس نوع پوست خودتان انتخاب کنید. برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، بند انداختن به خصوص برای ابروها و سایر قسمت‌های صورت گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود، چرا که این روش برای بیش‌تر انواع پوست خطری ندارد.

با این حال، افرادی که پوست به شدت حساسی دارند، پس از اپیلاسیون و بند انداختن، سوزش زیادی را تجربه خواهند کرد و احتمالا جوش خواهند زد، اما هنوز هم به طور کلی بند انداختن گزینه‌ی ایمن‌تری است، به این دلیل که در مقایسه با اپیلاسیون با پوست تماس بسیار کم‌تری دارد. علاوه بر این، نخ هیچ گونه مواد شیمیایی که موجب آسیب روی پوست شود، ندارد. همچنین، قرمزی یا جوش به مدت طولانی باقی نمی‌ماند.

۳. برخی افراد سراغ هیچکدام از این روش ها نمی روند و ژیلت را انتخاب میکنند

افرادی که دارای پوست حساس هستند ممکن است سراغ شیو کردن و استفاده از ژیلت بروند. اگر چه این گزینه به طور کلی چندان خوب نیست، اما برای پوست‌های حساس بدون خطر است. فقط باید مراقب باشید در هنگام اصلاح هیچ گونه زخم یا خراشی روی پوست ایجاد نکنید.

مطلب مرتبط: ۷ بهترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان

روش‌های طبیعی خانگی جایگزین اپیلاسیون و بند انداختن

اگر تمایلی به انجام اپیلاسیون و بند انداختن ندارید، یک راه ارزان دیگر برای از بین بردن موهای ناخواسته به خصوص برای صورت وجود دارد که در واقع یک روش طبیعی خانگی محسوب می‌شود. شاید اطلاعی نداشته باشید، اما چندین ماده‌ی طبیعی در آشپزخانه وجود دارند که برای از بین بردن موهای‌تان موثر هستند. تنها تفاوت این است که این روش‌ها مانند اپیلاسیون و بند انداختن چندان سریع و فوری نیستند. برای نتیجه گرفتن با استفاده از این روش‌ها باید با صبر و سرسختی برای مدت طولانی تلاش کنید. به طور خلاصه، شما نمی‌توانید یک شبه انتظار معجزه داشته باشید، اما اگر برای استفاده از این روش‌ها مصمم باشید، اثرات را در عرض چند هفته خواهید دید.

انواع ماسک برای از بین بردن موهای زاید

این روش‌ها آسان و موثر هستند و مهم‌تر از همه، یک درمان عالی برای هر نوع پوستی وجود دارد. افرادی که پوست نرمال دارند بسیار خوش شانس هستند می‌توانند از هر نوع ماسکی برای پوست‌شان استفاده کنند اما کسانی که نوع خاصی از پوست دارند می‌توانند بر همان اساس ماسک مناسبی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، ماسک زردچوبه و گلاب یا ماسک لیمو و شکر برای پوست‌های چرب مفید است، افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند از عسل و شیر و غیره استفاده کنند، و برای پوست حساس، مخلوط سبوس گندم و شیر گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. نکته‌ی مثبتی که در رابطه با داروهای خانگی طبیعی وجود دارد این است که آن‌ها فقط موهای ناخواسته را حذف نمی‌کنند بلکه مزایای دیگری هم برای پوست دارند مانند درخشان کردن پوست و کاهش آکنه، راش پوستی، عفونت‌ها و غیره.

مطلب مرتبط: ۱۱ روش از بین بردن موهای زائد مردان که سریع و موثر است

کلام پایانی

موهای ناخواسته واقعا خسته‌کننده هستند و از این رو تکنیک‌های مختلف حذف مو روز به روز محبوب می‌شوند. اما از آن‌جایی که تمام تکنیک‌ها توسط همه‌ی زنان قابل دسترسی یا انجام نیستند، آن‌ها به طور کلی اپیلاسیون و بند انداختن را انتخاب می‌کنند چرا که هر دوی آن‌ها موثر و ارزان هستند. در این نوشتار در مورد اپیلاسیون و بند انداختن به طور گسترده‌ای صحبت کردیم از فرایند انجام آن‌ها گرفته تا مزایا و معایبی که هر کدام دارند، بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد دارید وارد یک سالن زیبایی شوید، می‌توانید از این مقاله به عنوان یک راهنمای کامل استفاده کنید.

هر روش مخصوص نوع خاصی از پوست است

با توجه به همه‌ی تحقیقاتی که صورت گرفته و نتایج به دست آمده از آن‌ها، هیچ یک از این روش‌ها را نمی‌توان به عنوان روشی ایده‌آل برای همه در نظر گرفت چرا که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بنابراین، بهترین راه این است که آن‌ها را بسته به نوع پوست و قسمت‌های مختلف بدن انتخاب کنید.

در این مقاله، در مورد درمان‌های خانگی طبیعی نیز صحبت کردیم که جایگزین مناسبی برای اپیلاسیون و بند انداختن هستند. این ماسک‌های صورت کاملا بدون خطر و مقرون به صرفه هستند و در عین حال انجام آن‌ها کار آسانی است. علاوه بر این، ماسک‌های مختلفی بسته به نوع پوست شما وجود دارد. بنابراین، اگر صبور باشید و مشکلی برای رسیدن به نتیجه به شیوه‌ای آرام و آهسته نداشته باشید، برای حذف موهای ناخواسته می‌توانید سراغ این رو‌های طبیعی و خانگی بروید. در صورتی که تمایل به حذف موهای زائد ناحیه‌‌ی تناسلی با روش‌های طبیعی دارید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. برای کم شدن و حذف موهای صورت نیز روش‌های طبیعی زیادی در این مقاله قید شده‌است که می‌توانید آن‌ها را در خانه امتحان کنید. امیدواریم که با استفاده از آن‌ها به نتایج مورد نظرتان برسید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: بادی اند بینز

۲۳ مهمترین مزایا و معایب اپیلاسیون و بند انداختن برای حذف موهای زائد

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا