برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟


برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟

جک جی 5 (JAC J5) سدان چینی جذابی است که توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه می‌شد. در این مقاله قصد داریم معایب و مزایای این سدان چینی را بررسی کنیم و ببینیم مدل دست دوم آن برای خرید گزینه مناسبی محسوب می‌شود یا خیر؟ شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی محصولات جک... نوشته برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟ اولین...

جک جی ۵ (JAC J5) سدان چینی جذابی است که توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه می‌شد. در این مقاله قصد داریم معایب و مزایای این سدان چینی را بررسی کنیم و ببینیم مدل دست دوم آن برای خرید گزینه مناسبی محسوب می‌شود یا خیر؟

شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی محصولات جک در ایران محسوب می‌شود. این شرکت طی همکاری با شرکت چینی جک توانست از سال 1391 خودرو جک جی 5 را در بازار ایران عرضه کند. در سال 1391 به دلیل وجود مشکلات تحریم شاهد خروج و قطع همکاری خودروسازان مطرح از جمله خودروسازان کره‌ای بودیم که این موضوع در کنار افزایش قیمت خودروهای داخلی و کاهش کیفیت آن‌ها، باعث شد تا محصولات جک بیش از پیش مورد توجه مشتریان ایرانی قرار بگیرند و ظاهر زیبا و جذاب آن‌ها نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرد. این خودروها به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه‌هایی با تکنولوژی میتسوبیشی ژاپن در نزد مشتریان جایگاه ویژه‌ای داشتند.

برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟

بررسی جک جی ۵

در محصولات این شرکت چینی، خودرو جک جی ۵ به عنوان یک سدان متوسط محسوب می‌شود. این خودرو در دو مدل موتور 1.5 لیتری با گیربکس و موتور 1.8 لیتری با گیربکس اتوماتیک در بازار ایران عرضه شده است. کرمان موتور مدل گیربکس دستی این خودرو از سال 1392 تولید و به بازار عرضه می‌کرد، اما طی دو سال گذشته میزان تولید آن کاهش پیدا کرده است. پس از آن کرمان موتور مدل اتوماتیک آن را با تغییرات ظاهری در بخش‌های داشبورد و رینگ از سال 1393 در بازار ایران عرضه کرد، اما مدتی است این مدل نیز دیگر تولید نمی‌شود.

برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟

نقاط قوت

شرکت ایتالیایی پنین فارینا طراحی جک جی ۵ را انجام داده است که به همین دلیل این خودرو از ظاهری جذاب و زیبا بهره می‌برد و مشتریان زیادی نیز از آن استقبال کردند. به گفته مالکان فضای کابین بزرگ و جادار بوده و از آن رضایت دارند. حتی این خودرو برای افراد قد بلند نیز از لحاظ فضا مناسب است. مالکان این خودرو میزان مصرف سوخت آن را مناسب و اقتصادی می‌دانند و هنگام رانندگی صدای کمی به درون کابین نفوذ می‌کند.

برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟

یکی از مواردی که باعث شده است این خودرو از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، موتور 1.8 لیتری با کد 4G93D است که توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن تولید شده است. البته مدل گیربکس دستی این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری با کد HFC4GB2.3C بهره می‌برد. مالکان مدل دنده‌ای این خودرو شتاب اولیه آن را بسیار مطلوب می‌دانند و عملکرد کولر و بخاری آن نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

برسی معایب و مزایای جک جی 5 ؛ آیا جک J5 برای خرید مناسب است؟

نقاط ضعف

مالکان خودرو جک جی ۵ از کمبود قطعات و مشکلات تامین آن گلایه می‌کنند. از سویی برخی از نمایندگی‌ها نیز در خصوص تشخیص و رفع ایرادهای این خودرو با مشکل مواجه‌اند و در این بین مالکان متضرر می‌شوند. برخی از مالکان هم از کیفیت رانندگی جک جی 5 راضی نبوده و حالت رانندگی با آن را سفت و خشک می‌دانند. در مدل اتوماتیک، گیربکس این خودرو عملکرد خوبی ندارد و با وجود قدرت و حجم موتور مناسب، میزان شتاب‌گیری آن متوسط است که چنین موضوعی باعث نارضایتی مالکان شده است.

از سایر نقاط ضعف این خودرو چینی می‌توان به رگلاژ نبودن درها و مشکل سیستم ترمز آن اشاره کرد که بسیاری از مالکان از این بخش نیز ناراضی بوده‌اند. شرکت کرمان موتور بسیاری از امکانات رفاهی این خودرو را نسبت به مدلی که در بازار چین عرضه می‌شود حذف کرده است. از این رو اگر خواهان مدل دست دوم این خودرو هستید، باید بدانید اگر آپشن‌های آن توسط مالک قبلی نصب نشده باشد، برای بهره‌مندی از آن آپشن‌ها می‌بایست چند میلیون تومان هزینه کنید تا بتوانید از آپشن‌هایی چون مانیتور و چراغ‌های روشنایی مخصوص روز برخوردار شود که البته در حال حاضر این آپشن‌ها به صورت استاندارد در بسیاری از خودروها وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !