هماتوم بدون درد و خونریزی خطرناک است؟


هماتوم بدون درد و خونریزی خطرناک است؟

در هفته نهم سونو یک هماتوم به 27 میلی نشون داد و دکتر برام استراحت و شیاف تجویز کردن و تا امروز که در هفته دوازده هستم نه دردی نه خونریزی هیچ علایمی ندارم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من 26 سال دارم و اولین بارداریم هست در هفته نهم سونو یک هماتوم به 27 میلی نشون داد و دکتر برام استراحت و شیاف تجویز کردن و تا امروز که در هفته دوازده هستم نه دردی نه خونریزی هیچ علایمی ندارم. می خواستم بدونم به نظر شما جنین من مشکلی پیدا نمی کند؟ البته قلب جنین هم تشکیل شده و هیچ مشکلی ندارد

دکتر سایه زاهدی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازائی:
تحت نظر باشید و به درمان دارویی که برای شما در نظر گرفته شده ادامه دهید. روش درمان این عارضه بطور معمول با همین رویه دنبال می شود، ضمن اینکه استراحت عمومی و لگنی را رعایت می کنید و از خستگی و فشار باید اجتناب کنید. هماتوم به لخته ای خونی گفته می شود که پشت جفت قرار دارد و با سونوگرافی تشخیص داده می شود. اگر این لخته کوچک باشد، احتمال اینکه حاملگی بدون کوچکترین مشکلی ادامه یابد زیاد است. اکثر هماتوم ها با گذست زمان کوچک می شوند و تحلیل می روند و معمولا تا حدود هفته ۲۰ الی ۲۲ برطرف می شوند. در صورتی که در ابعاد بزرگ تری ایجاد شده باشد نیاز به مراقبت و استراحت بیشتری دارید. باید به طور مرتب تحت نظر متخصص باشید و سونوگرافی های سریالی انجام شود تا از برطرف شدن آن اطمینان یابید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!