سرفه نوزاد دو ماهه، چگونه درمانش کنید؟


سرفه نوزاد دو ماهه، چگونه درمانش کنید؟

سرفه یک روش طبیعی برای کودک 2 ماهه شما جهت پاک کردن خلط، مخاط و سایر مایعات از گلو، ریه و بینی است.

سرفه یک روش طبیعی برای کودک ۲ ماهه شما جهت پاک کردن خلط، مخاط و سایر مایعات از گلو، ریه و بینی است. با این حال، همان گونه که ایوان فورستر در مجله "نوزاد آمریکایی ” اظهار می کند، کودکان زیر ۴ ماهه خیلی دچار سرفه نمی شوند. مگر این که این واکنس یک مشکل جدی یا بیماری در بدن آن ها را نشان دهد. بنابراین ضروری است بدانیم که چرا این اتفاق می افتد و شما در زمان ابتلا نوزاد دو ماهه به سرفه چه کاری می توانید انجام دهید؟
با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا به شما بگوییم در زمان ابتلا نوزاد دو ماهه به سرفه چه اقداماتی باید انجام شود؟

اقدامات لازم در زمان ابتلا نوزاد دو ماهه به سرفه
علت را تعیین کنید
علائم کودک خود را برای تعیین علت سرفه ارزیابی کنید. سرفه همراه عطسه، تب پایین، خارش چشم ها و آب ریزش بینی گاهی اوقات نشان دهنده یک سرماخوردگی معمولی است. اگر سرفه از بین نرفته و با آب ریزش مخاط از بینی همراه است، کودک شما احتمالا مبتلا به آلرژی و آسم است. اگر سرفه به مرور زمان بدتر شود یا با مشکل تنفس همراه باشد، کودک شما ممکن است ویروس سین سی شیال تنفسی (RSV) داشته باشد. در زمان ابتلا کودک به خروسک صدایی شبیه پارس کردن از دهان نوزاد خارج می شود و این سرفه در طول شب بدتر می شود.
رفع علائم
چند قطره محلول نمک را به داخل بینی نوزاد بریزید و سپس مخاط را با یک سرنگ گرد بیرون بکشید. این امر با از بین بردن مخاط داخل بینی و از بین بردن انسداد بینی و گلو به درمان سرفه کمک می کند. با قرار دادن چند حوله زیر سر نوزادتان را بالا بیاورید و یا کودک خود را در صندلی اتومبیل یا گهواره بخوابانید تا مانع ریزش مایعات به داخل گلو و تحریک سرفه گردد. کودک خود را حمام گرم کنید تا راه تنفسی اش مرطوب و باز شود.
با دکتر نوزاد تماس بگیرید
اگر سرفه کودک شما با علائم زیر همراه باشد باید با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.
-مشکل تنفسی
-تب
-تنفس سریع
-تحریک پذیری شدید
-تنفس با صدای بلند
خس خس سینه
اگر نوزاد شما شروع به خروج خون از سرفه کرد، یا علائم کم آبی بدن را نشان داد یا لکه های آبی رنگ بر روی صورت زبان یا چهره او ایجاد شد، با اورژانس تماس بگیرید. این علائم ممکن است نشانه هایی از یک عارضه جدی یا بیماری مانند پنومونی یا سیاه سرفه باشد.

جلوگیری از تکرار دوباره بیماری
از آن جایی که کمبود خواب باعث ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود و باعث می شود کودک شما بیشتر به بیماری مبتلا شود، اطمینان حاصل کنید که نوزاد حدود ۱۸ ساعت در روز بخوابد. محیط خواب آرامی را در زمان خواب برای نوزاد فراهم کنید. پرده های پنجره ها را بکشید تا از ورود نور خیابان یا مهتابی به اتاق جلوگیری شود و موسیقی آرامش بخشی را پخش کنید. خانه خود را با ضد عفونی کردن اپن آشپزخانه، دستگیره های درب و اسباب بازی ها با دستمال ضد باکتری یا سفید کننده تمیز نگه دارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید