احتمال زیر آب رفتن هشت روستای هرسین


احتمال زیر آب رفتن هشت روستای هرسین

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان هرسین از طغیان رودخانه گاماسیاب و احتمال به زیرآب رفتن هشت روستای این شهرستان خبر داد.

امیر شاه‌آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه بارش‌های سنگین شب گذشته و امروز، رودخانه گاماسیاب طغیان کرده و هشت روستای شهرستان در معرض سیل قرار گرفته‌اند.
به گفته او، اگر بارش‌ باران و طغیان گاماسیاب ادامه پیدا کند، احتمال دارد که روستاهای «چم‌بطان علیا، گرگَوند، فراش، قلعه محمدعلی و چشمه بیگی از توابع بخش بیستون و چم حیدر، چم کبود و چم شاهی» از توابع بخش مرکزی هرسین به زیر آب بروند.
شاه آبادی با بیان اینکه در حال بررسی و پیگیری برای تخلیه این روستاها هستیم، گفت: روستای چم‌بطان علیا بیشتر از سایر روستا در معرض سیل و غرق شدن است.
او تاکید کرد که با تمام توان در حال تلاش برای مقابله با سیل و کاهش خسارت‌های آن در شهرستان هستیم.
رود گاماسیاب از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از 21 کیلومتری جنوب شرقی نهاوند در استان همدان سرچشمه می‌گیرد و پس از در آغوش کشیدن روان آب‌های ملایر، تویسرکان، اسدآباد و صحنه وارد شهرستان هرسین می شود.
گاماسیاب در ادامه راه، پس از یکی شدن با رود قره‌سو به سمت ایلام و خوزستان می رود و در نهایت در تالاب هورالعظیم آرام می گیرد.

**نماینده استاندار راهی هرسین شد
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه از صبح امروز برای هر شهرستان یک مسئول تعیین کرده و علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان را به عنوان نماینده خود به شهرستان هرسین اعزام کرده تا آخرین وضعیت و مشکلات آن را بررسی، پیگیری و گزارش کند.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌های و سیلاب گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.
به گزارش سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها تا پایان روز دوشنبه ادامه دارد و تمرکز آن در شرق و جنوب شرقی استان از جمله شهرستان‌های هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر است.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی