سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت


سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت

تداوم بارندگی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های غربی موجب بروز مشکلاتی برای مردم این مناطق شده بطوریکه با تشدید بارش ها و طغیان رودخانه ها وضعیت اضطراری در این مناطق حاکم شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موج جدید بارندگی که طی روزهای اخیر وارد استان‌های غربی کشور شده است همچنان فعال است و از روز گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در اکثر استان‌ها نوار غربی کشور شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و این سامانه به مرور استان‌های شمالی و شمال شرق را نیز در برخواهد گرفت.

هم اکنون بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان، همدان، ایلام و کردستان روی داده است که موجب بروز خسارت‌های در بخش‌های مختلف شده است.

تخلیه ساکنان نوار ساحلی رودخانه‌ها، آبگرفتگی شدید شهرها، تعطیلی برخی از ادارات طی روز گذشته و خسارت شدید به واحدهای مسکونی و اداری و تأسیسات زیربنایی و کشته شدن یک نفر در لرستان از جمله خسارت‌های ناشی از سیلاب بوده است. برخی از خبرهای مربوط به سیلاب اخیر را می‌توانید در خبرهای زیر مرور کنید.

۱۴:۳۷ ساکنان منطقه سد «خان آباد» خرم آباد به مکان امن پناه ببرند

ساکنان منطقه سد «خان آباد» در روستای کاظم آباد تا کاکلستان، به مکان امن پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد که: با توجه به سر ریز شدن سد «خان آباد» در ساعات آتی و احتمال خطر برای ساکنین خانه‌های همجوار با رودخانه مسیر روستای کاظم آباد تا کاکلستان، از اهالی منطقه مذکور خواهشمندیم ضمن خارج شدن از حاشیه رودخانه، به مسیری امن پناه ببرند.

۱۴:۳۱ ورود آب به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد

به رغم ورود آب به بیمارستان شهید رحیمی شهر خرم‌آباد همچنان خدمات‌رسانی این واحد درمانی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به خبرنگاران، گفت: در حال حاضر طبقات زیر بیمارستان را تخلیه کرده ایم.

وی، ادامه داد: بخش شیمی درمانی، آی سی یو و بخش‌های ویژه را به طبقات بالایی بیمارستان انتقال داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: به رغم این وضعیت بحرانی همچنان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد پذیرش بیمار داریم.

۱۴:۰۴ سیل به تهران رسید

در پی بارندگی‌های شدید که از روز گذشته در استان تهران آغاز شده است، سیلاب در فشم جاری شد.

۱۳:۵۸ احتمال ریزش سد خاکی گنج وجود دارد / تخلیه فوری ۳ روستا

فرماندار لردگان گفت: ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد.

برهان حسین پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد، اظهار داشت: دستور تخلیه سه روستای پایین دست این سد صادر شده است و تخلیه این روستاها در حال انجام است.

وی بیان کرد: مکان‌های امن برای اسکان روستاییان این مناطق اختصاص یافته است.

فرماندار لردگان ادامه داد: هشدارهای لازم در منطقه به مردم روستاهای اطراف رودخانه‌ها در این شهرستان اطلاع رسانی شده است.

۱۳:۵۷ بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت

بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفته و جریان سیلاب به شدت در حال پیش روی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیل وارد شهر پلدختر شده و بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت.

مناطق رسالت ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و کوی سازمانی‌ها، خیابان هفت تیر به زیر آب رفته است و سیلاب به سرعت در بخش‌های دیگر در حال پیش روی است.

استخر شنای امید، ورزشگاه شهید سرمالیان، ‏‬ جهاد کشاورزی و دانشکده پرستاری به زیر آب رفتند.

ارتباط با بخش غربی شهر قطع شده است و مردم‏‬ خواستار ورود نیروهای سپاه و ارتش برای امدادرسانی هستند.

۱۳:۴۹ ورود سیلاب به باند فرودگاه خرم‌آباد / آب در راه برج مراقبت!

مدیر فرودگاه خرم آباد، از ورود سیلاب به باند این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بنی صدر در گفت و گو با رسانه‌ها، گفت: در پی بارش بی سابقه باران در لرستان که از دیروز شروع شده و همچنان ادامه دارد، بلوار بهارستان در جنوب شهر خرم آباد لبریز از آب شد و جریان سیلاب با تخریب دیوار فرودگاه خرم آباد وارد باند فرودگاه و سطوح پروازی آن شد.

وی، افزود: هم اکنون سیلاب خروشان از روی باند فرودگاه در حال حرکت است و جریان شدید سیلاب به سمت ترمینال و برج مراقبت و منازل مسکونی و اداری در حال حرکت است.

۱۳:۵۷ خطوط ارتباطی ایلام بعد از ۱۵ ساعت وصل شد

خطوط ارتباطی تلفن همراه و ثابت بعد از ۱۵ ساعت در ایلام وصل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت ۱۵ ساعت از قطع تمامی خطوط ارتباطی ایلام شامل تلفن‌های همراه و ثابت و اینترنت دقایقی پیش شبکه ارتباطات ایلام به حالت عادی برگشت.

به دلیل سیلاب در سه نقطه فیبر نوری متصل به استان ایلام قطع شده بود.

۱۳:۱۲ تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شد

مدیرکل راهداری لرستان گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر به یک و نیم متر رسید و تمام محورهای ارتباطی شهری و روستایی پلدختر قطع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حجم بالای سیلاب و شدت بارش در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شده است.

وی گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر در محور پلدختر - خرم آباد به یک و نیم متر رسیده است.

شرفی گفت: علاوه بر نیروهای راهداری پلدختر، تیم پشتیبانی اداره کل نیز در این شهرستان حضور دارند.

۱۳:۰۹ ورود سیل به شهرستان خرم‌آباد

با افزایش میزان بارندگی و پرشدن سدها سیل به داخل شهر خرم‌آباد هم رسیده و باعث بروز خسارت‌هایی به خودروها و برخی خانه‌ها و مراکز دولتی شده است.

۱۲:۵۲ ارتباطات ایلام با خارج استان قطع است / رفع قطعی فیبر تا ساعتی دیگر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل وقوع سیل، ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع است و تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فتاحی در توئیتی نوشت: هر ۳ مسیر فیبرنوری کشوری استان ایلام براثر وقوع سیل و رانش زمین، از بامداد امروز قطع شده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع شده است، گفت: ۲ نقطه از قطعی‌ها در زیر آب و یک نقطه قابل دسترس در حال تعمیر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.

۱۲:۴۴ پل اناری خرم‌آباد کاملاً تخریب شد

خرم‌آباد- تخریب پل اناری و تشکیل زنجیره انسانی توسط آتش نشانان برای جلوگیری از هجوم اهالی بهت زده به محدوده خطر را در این ویدئو می‌بینید.

۱۲:۳۸ بیست و هفت روستای خوزستان تخلیه شدند / دستور تخلیه ۴۴ روستای دیگر

استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه ۲۷ روستا در استان گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنان ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنان ۴۴ روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ۲۷ روستایی که ساکنان آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفاً دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسائل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنان روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.

۱۲:۳۷ امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجودندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، گفت: امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجود ندارد.

صارم رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اقلام امدادی و غذایی زیادی برای مناطق سیل زده پلدختر ارسال کرده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اینکه شدت سیل زیاد بوده و خسارت‌های زیادی به همراه دارد، پیش بینی‌هایی از قبل در ستاد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی امکان امداد رسانی به سیل زدگان از طریق زمین وجود ندارد، عنوان کرد: در این راستا باید کار امداد رسانی و ارسال اقلام امدادی از طریق هوایی صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، بیان داشت: شرایط آب و هوایی نیز به گونه‌ای بوده که امکان پرواز بالگرد برای ما وجود ندارد و بلافاصله در صورت آرام شدن شرایط جوی یک بالگرد از سوی ارتش و دو بالگرد نیز از سوی هلال احمر به مناطق سیل زده اعزام خواهیم کرد.

۱۲:۲۵ سی و پنج روستای معمولان زیر آب رفت

حبیب الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه با وقوع سیلاب شدید ۵۰۰ واحد مسکونی زیر آب رفته است، اظهار داشت: آب و برق و گاز معمولان قطع است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی زیودار با جمعیت ۶ هزار نفر قطع است، تصریح کرد: ‏‬ ۳۵ روستا زیر آب رفته‌اند.

بخشدار معمولان با تاکید بر اینکه راه ارتباطی خرم آباد- معمولان قطع است و دسترسی به هیچ جا نداریم، افزود: ‏‬ ۲ مصدوم داریم که نیازمند به بالگرد برای انتقال آنها هستیم.

موسوی یادآور شد: سطح رودخانه کشکان مرتب دارد افزایش می‌یابد.

۱۲:۰۹ پانزده نفر از اهالی «بابازید» گرفتار در پشت بام خانه‌های در محاصره سیل

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب محاصره شده‌اند.

عزیزعلی امرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: سیلاب خانه‌های این روستا را به زیر آب برده است و این ۱۵ نفر روی پشت بام خانه‌ها گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات این افراد پرواز بالگرد است، یادآور شد: به علت نا مساعد بودن شرایط جوی امکان پرواز بالگردهای این جمعیت وجود ندارد و علی رغم اینکه هم اکنون ۳ فروند بالگرد هم در اختیار داریم اما در حال حاضر هیچ کاری از طریق هوایی برای افراد گرفتار در سیل روستای بابازید شهرستان پلدختر نمی‌توان انجام داد.

۱۱:۵۱ سیلاب کشکان در ۲۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است / عبور دبی ۴۶۰۰ مترمکعبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیلاب رودخانه کشکان در محل شهر پلدختر در ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سد مروک یک ساعت قبل سرریز کرد و ‬ نیم مترمکعب در ثانیه خروجی دارد، اظهار داشت: ورودی‌ها از سد کمال صالح ۱۶۰ مترمکعب در ثانیه است و سیلاب فعلاً در داخل مخزن سد مروک دارد گرفته می‌شود و سرریز آن به آرامی و طی ساعات آینده افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آب دهی رودخانه تیره شهرستان دورود در حال حاضر‬ ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه یعنی لبالب است، تصریح کرد: ‬سیلاب شهر دورود مربوط به سد مروک نیست، حداکثر آبدهی سد مروک ۳۸ مترمکعب در ثانیه است و مابقی سیلاب شهر دورود رواناب‌های شهرستان بروجرد و رودخانه سیلاخور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه سیلاب امروز رودخانه کشکان با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله است، افزود: ‬الان دبی کشکان در روستای افرینه ۳۰۰۰ مترمکعب در ثانیه است که با اضافه شدن سیلاب ‬رودخانه چولهول و مادیان رود به ۴۶۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

۱۱:۳۱ اعزام نیروها و تجهیزات شهرداری‌های بزرگ کشور به لرستان

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه سیلاب زندگی مردم لرستان در شهرستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: صبح امروز در استانداری با تمام فرمانداری‌های استان صحبت کردم و گزارش‌هایی که ارائه دادند مبنی بر این بود که بر اوضاع مسلط هستند.

وی، بیان داشت: امیدوارم که تسلط فرمانداران استان به همین گونه بماند و امکاناتی که نیاز دارند تأمین شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کردم که در لرستان بماند، تصریح کرد: همچنین استاندار لرستان و معاون وزیر کشور مأمور شده‌اند که از طرف من با وزیر کشور صحبت کنند که دو تا سه مورد از شهرداری‌های شهرهای بزرگ با تجهیزات خود به کمک استاندار در شهرهایی که نیاز بوده بیایند.

جهانگیری، گفت: لرستان در حال حاضر شرایطی دارد که باید از استان اصفهان و مرکزی نیروهای کمکی با تجهیزات کامل از شهرداری و دستگاه‌های دیگر به دستور وزیر کشور به لرستان بیایند تا به موقع عمل کنیم.

۱۰:۵۸ بخش غربی شهر معمولان به زیر آب رفت / سیل جان یک نفر را گرفت

پلدختر- بخشدار معمولان گفت: سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برد.

سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برده است، اظهار داشت: پل‌های زورانتل، دمرود افرینه، برگلان سوخته، سرنجه زیودار در جریان سیل تخریب شد.

وی افزود: تمام راه‌های روستایی و عشایری بخش معلولان و همچنین راه اصلی به شهر معمولان قطع است، رودخانه‌های کشکان، مادیان رود و چولهول طغیان کرده و سطح آب نسبت به قبل بالاتر رفته است.

وی از مردم خواست تا شعاع ۱۰۰ متری از بستر و مسیر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به آن نزدیک نشود.

موسوی با تاکید بر اینکه سیل راه‌های ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای بخش معمولان راقطع کرد، گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان از دیروز قطع است.

۱۰:۵۸ رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است

کرمانشاه_ فرماندار شهرستان هرسین گفت: با توجه به اینکه رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است درصدد تخلیه روستاهای اطراف هستیم.

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی و اعضای مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: از دیشب تا کنون شاهد بارش‌های شدید باران در شهرستان هرسین هستیم.

وی افزود: رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است که در نتیجه احتمال آب گرفتگی روستاهای گرگوند و چمبتان وجود دارد.

فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت: در حال حاضر درصدد انتقال تجهیزات لازم شامل بیل مکانیکی و ماشین آلات فنی به روستاهای مذکور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت طغیان رودخانه گاماسیاب مجبور به تخلیه روستاهای اطراف به ویژه روستای چمبتان از وجود سکنه هستیم.

۵۱: ۱۰ تشکیل قرارگاه «امداد ذوالفقار» ارتش در خوزستان

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان گفت: قرارگاه امداد ذوالفقار به منظور مدیریت بحران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارتش در خوزستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان، در جمع فرماندهان قرارگاه عملیاتی جنوب ارتش گفت: به نظر می‌رسد در چند روز آینده شدت بحران بیشتر شود که باید پیشگیری و مدیریت کرد.

وی افزود: ما سربازیم و وظیفه داریم فرامین فرماندهی معظم کل قوا را با تمام توان در جهت کمک به مردم و مردم یاری اجرایی کنیم.

سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: با دستور فرمانده کل ارتش و وظیفه‌ای که ایشان به بنده ابلاغ فرمودند تا رفع کامل تهدید حوادث طبیعی احتمالی در منطقه خوزستان خواهم ماند.

امیر سیاری خطاب به فرماندهان قرارگاه منطقه جنوب غرب گفت: در انجام عملیات مردم‌یاری چهارچوب‌های اصولی و اساسی کمک رسانی را با حفظ سرعت عمل، رعایت کنید و هرگونه عملیات را با اطلاع و با هماهنگی ستاد بحران شهرستان یا استان انجام دهید تا در قالب یک مدیریت متمرکز، موجبات هم افزایی بیشتر در خدمت رسانی و کمک به مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: فرماندهان محترم مستقر در این منطقه نیز ضمن برخورداری از اختیارات لازم برای کمک رسانی‌های سریع، هماهنگی‌های لازم را با قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش مستقر در قرارگاه منطقه جنوب غرب به عمل آورده و گزارشات عملکرد را نیز برای اتخاذ تصمیمات صحیح و اصلاح روند کمک رسانی به قرارگاه ارائه دهند.

۱۰:۴۶ اعزام دو دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل زده گلستان

فرمانده کل ارتش گفت: یک دستگاه بارج و یک دستگاه لایروب از نیروی دریایی ارتش به گلستان اعزام می‌شود تا کار لایروبی گرگان‌رود با سرعت بیشتری پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با اشاره به تلاش و عزم یگان‌های مهندسی ارتش در باز نمودن خروجی کانال‌های منتهی به دریا در روستای گمیشان گفت: یک دستگاه بارج و یک دستگاه لایروب از نیروی دریایی ارتش به این منطقه اعزام می‌شود تا کار لایروبی گرگان‌رود با سرعت بیشتری پایان یابد.

وی در ادامه بازید از مناطق سیل زده استان گلستان خاطرنشان کرد: یگان‌های مهندسی ارتش مستقر در این مناطق با عزم راسخ و تلاش شبانه‌روزی خود در تلاش هستند تا کانال‌هایی که باعث خروج آب از روستای گمیشان به دریای خزر می‌شود را بازگشایی کنند تا حجم آب در این روستا کاهش و مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

۱۰:۴۴ احتمال سیلابی شدن جاده‌های خوزستان / فردا شهرهای خود را ترک نکنید

اهواز رئیس پلیس راه خوزستان گفت: شرایط استان به علت سیلاب عادی نیست و انتظار می‌رود مردم در روز طبیعت شهرهای خود را ترک نکنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه مردم به خوبی شرایط فعلی را درک کرده‌اند به گونه‌ای که اکنون ترددها در محورهای خوزستان بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: ترافیک در همه محورهای استان سبک است و حتی محدودیت خاصی در جاده‌ها اعلام نکرده‌ایم. انتظار داریم مردم سفرهای غیر ضروری را انجام ندهند تا بتوانیم این شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

سرهنگ دولتشاهی عنوان کرد: همه ورودی و خروجی‌های استان باز هستند و تردد در آنها مشکلی ندارند.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین با اشاره به روز طبیعت تصریح کرد: امسال شرایط بحرانی است و انتظار می‌رود مردم روز طبیعت را به خوبی مدیریت کنند. مردم در شهرهای خود بمانند و از تردد در محورهای مواصلاتی خودداری کنند چون هر آن احتمال دارد مسیرهای تردد سیلابی شوند.

۱۰:۳۲ هشت روستای لالی گرفتار سیل شدند / ایجاد کمپین داوطلبان برای کمک

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از ایجاد کمپین و گروه‌های ویژه داوطلب از دبیران، آموزگاران، معاونان و مدیران مدارس لالی برای کمک به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر خبر داد.

محمد تقی زاده بامداد روز دوشنبه با بیان اینکه ۸ روستای شهرستان لالی گرفتار سیل شده‌اند، گفت: در راستای اعلام شرایط فوق العاده در استان، امکانات آموزش و پرورش شهرستان لالی برای اسکان اضطراری شهروندان شهرستان لالی بسیج شده است و پرسنل آموزش و پرورش این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون تمهیدات ویژه ای از سوی آموزش و پرورش لالی در این خصوص به کار گرفته شده است، اضافه کرد: برگزاری نشست ویژه ی شورای معاونین آموزش و پرورش با فرماندار و برگزاری جلسه‌ی فوق العاده با کادر اداری آموزش و پرورش و صدور دستورات لازم و تاکید بر آمادگی کامل کادر اداری حتی در روزهای تعطیل در صورت وقوع سیل بخشی از این اقدامات است.

تقی زاده گفت: دعوت از مدیران مدارس روستایی و توجیه آنها در خصوص لزوم آمادگی کامل برای اسکان سیل زدگان روستایی و همچنین مردم شهرهای همجوار و میهمانان نوروزی از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش شهرستان لالی است.

۱۰:۲۹ «مروک» سرریز شد / بحران در دورود تا دو ساعت آینده

دورود- نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود از سرریز کردن سد «مروک» خبر داد و گفت: بحران در شهرستان دورود طی دو تا سه آینده آغاز می‌شود.

رضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر رودخانه دورود کاملاً پر شده و سد «مروک» هم سرریز شده است، اظهار داشت: طی ساعات پیش رو ‏‬احتمال آبگرفتگی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ‏‬شب گذشته هم شب سختی بود و چند روستای بخش مرکزی دچار مشکل شد که حل کردیم، تصریح کرد: اما در حال حاضر در روستای «دهنو» چند خانه به زیر آب رفته است.

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود با تاکید بر اینکه ‏‬بحران ما دو سه آینده شروع می‌شود، یادآور شد: ‏‬ امیدواریم کمترین خسارت وارد شود.

۱۰:۲۴ بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در صحنه / ۴۲ روستا در معرض آبگرفتگی است

فرماندار صحنه با اشاره به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در این شهرستان گفت: ۴۲ روستا در معرض آبگرفتگی هستند.

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال بارشهایی که از روز گذشته شروع و کماکان نیز ادامه دارد در شهرستان صحنه ۸۵ میلی متر بارش باران داشتیم.

وی افزود: با این وجود اوضاع در کنترل نیروهاست و تنها مشکل ما بالا آمدن سطح رودخانه هاست که در صورت تداوم بارش ظرفیت ندارند و آب آنها وارد اماکن و ارضی کشاورزی خواهد شد.

فرماندار صحنه تصریح کرد: قدرت مقابله ما در ارتباط با رودخانه زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مردم همکاری کنند و ما نیز در این خصوص تمام امکانات را به کار خواهیم برد.

۱۰:۲۲ وضعیت جاده‌های لرستان بحرانی است / رانندگان سفرهای خود را کنسل کنند

رئیس پلیس راه لرستان از انسداد برخی محورهای اصلی این استان خبر داد و گفت: وضعیت جاده‌ها بحرانی است.

سرهنگ مرتضی چغلوند صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وضعیت در جاده‌های لرستان بحرانی است و نباید رانندگان به جاده بیایند، اظهار داشت: سیلاب از یک سو و از سوی دیگر‬ زیرساخت‌ها تخریب شده و معلوم نیست کجای جاده سالم است.

وی با بیان اینکه محورهایی داریم که رودخانه طغیان کرده و دهانه پل‌ها تخریب شده است، تصریح کرد: رانندگان سفرهای خود را کنسل و به ساعات آینده موکول کنند.

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه محور‬ پلدختر- دره شهر و پلدختر- ایلام بسته است، همچنین محورهای کوهدشت- خرم آباد، خرم آباد- سپیددشت و خرم آباد به چگنی هم مسدود است، یادآور شد: محور خرم آباد - بروجرد براثر سیلاب بسته شده است.

سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت

سرهنگ چغلوند با بیان اینکه در محور ازنا- دورود به خاطر شرایط شهرستان دورود تردد نمی‌شود، افزود: در محور شازند- ازنا پلیس محدودیت ایجاد کرده است، از طرف اصفهان به الیگودرز هم محدودیت اعمال شده است.

۱۰ :۱۵ جاده همدان به تهران مسدود است / پل عابر پیاده شکسته شد

همدان - رئیس پلیس راه استان همدان گفت: شکستن پل عابرپیاده بر اثر برخورد جرثقیل شرکت آب و فاضلاب به آن موجب مسدود شدن جاده همدان به تهران شده است.

سرهنگ رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شب گذشته جرثقیل آب و فاضلاب نسبت به جابجایی لوله‌هایی با هدف جلوگیری از بروز سیلاب و هدایت آب‌های سطحی اقدام کرده بود که این خودرو با پل عابر پیاده در جاده تهران برخورد و موجب شکسته شدن پل شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع پل عابر پیاده با زمین ۵.۵ متر است، گفت: رعایت نکردن ارتفاع بار عامل بروز این سانحه بوده است.

سرهنگ عزیزی افزود: تلاش‌ها برای بریدن قطعات پل و جابجایی آن ادامه دارد اما هم اینک راه مسدود است.

وی همچنین با اشاره به لغزنده بودن جاده‌های استان همدان به دلیل بارش برف و باران از مردم خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

۹:۴۹ برخی روستای روانسر در محاصره سیل است

استاندار کرمانشاه گفت: ۳۰ روستای شهرستان روانسر در محاصره سیل هستند.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی بارشی که از ساعت ۸ صبح شروع شده و تا ۱۰ و نیم طول می‌کشد بیشترین شدت را در کرمانشاه و روانسر مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۳۰ روستای روانسر در محاصره سیل هستند که در حال حاضر با یک اکیپ راهی آنجا هستیم و با هلال احمر هماهنگ کردیم که در اولین فرصت به کمک به روستاییان بشتابند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: فرماندار روانسر شب گذشته هفت روستا را حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد منتقل کردند و در مکان‌هایی که هلال احمر برای آنها در نظر گرفته اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در کرمانشاه و صحنه رخ داد، ابراز داشت: خوشبختانه دیگر شهرستان‌های ما مورد خاصی نداشتند و آسیب در کرمانشاه، روانسر و صحنه نیز جدی نیست.

۸:۵۱ اعلام هشدار تخلیه منازل نوار ساحلی خرم‌آباد

از ساعات ابتدای صبح امروز دستگاه‌های امدادی در حال اخطار به ساکنان نوار ساحلی خرم آباد هستند و از آنها می‌خواهند فوری این مناطل را ترک و به مناطق امن بروند.

رودخانه هم اکنون طغیان کرده و آب در حال بالا آمدن در این شهر می‌باشد.

۸:۴۰ اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در استان خبر داد و گفت: ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند.

آرش لهونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از چند روز قبل آماده باش کامل به نیروهای جمعیت هلال احمر اعلام و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۱۲۷ مکان سرپوشیده که عمده آنها سالن‌های ورزشی هستند تجهیز و آماده اسکان اضطراری هستند و اگر هم استانی‌ها نیاز به اسکان داشته باشند می‌توانند به این اماکن مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان برای اسکان اضطراری سالن‌هایی آماده و تجهیز کرده این و آمادگی هم برای اسکان در صورت نیاز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۶۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است و ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند و در صورت نیاز تیم‌های دیگری برای ملحق شدن به این نیروها آماده داریم.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موج جدید بارندگی که طی روزهای اخیر وارد استان‌های غربی کشور شده است همچنان فعال است و از روز گذشته موجب بروز مشکلات عدیده ای در اکثر استان‌ها نوار غربی کشور شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها امروز از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و این سامانه به مرور استان‌های شمالی و شمال شرق را نیز در برخواهد گرفت.

هم اکنون بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان، همدان، ایلام و کردستان روی داده است که موجب بروز خسارت‌های در بخش‌های مختلف شده است.

تخلیه ساکنان نوار ساحلی رودخانه‌ها، آبگرفتگی شدید شهرها، تعطیلی برخی از ادارات طی روز گذشته و خسارت شدید به واحدهای مسکونی و اداری و تأسیسات زیربنایی و کشته شدن یک نفر در لرستان از جمله خسارت‌های ناشی از سیلاب بوده است. برخی از خبرهای مربوط به سیلاب اخیر را می‌توانید در خبرهای زیر مرور کنید.

۱۴:۳۷ ساکنان منطقه سد «خان آباد» خرم آباد به مکان امن پناه ببرند

ساکنان منطقه سد «خان آباد» در روستای کاظم آباد تا کاکلستان، به مکان امن پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد که: با توجه به سر ریز شدن سد «خان آباد» در ساعات آتی و احتمال خطر برای ساکنین خانه‌های همجوار با رودخانه مسیر روستای کاظم آباد تا کاکلستان، از اهالی منطقه مذکور خواهشمندیم ضمن خارج شدن از حاشیه رودخانه، به مسیری امن پناه ببرند.

۱۴:۳۱ ورود آب به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد

به رغم ورود آب به بیمارستان شهید رحیمی شهر خرم‌آباد همچنان خدمات‌رسانی این واحد درمانی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به خبرنگاران، گفت: در حال حاضر طبقات زیر بیمارستان را تخلیه کرده ایم.

وی، ادامه داد: بخش شیمی درمانی، آی سی یو و بخش‌های ویژه را به طبقات بالایی بیمارستان انتقال داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: به رغم این وضعیت بحرانی همچنان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد پذیرش بیمار داریم.

۱۴:۰۴ سیل به تهران رسید

در پی بارندگی‌های شدید که از روز گذشته در استان تهران آغاز شده است، سیلاب در فشم جاری شد.

۱۳:۵۸ احتمال ریزش سد خاکی گنج وجود دارد / تخلیه فوری ۳ روستا

فرماندار لردگان گفت: ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد.

برهان حسین پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ظرفیت سد خاکی گنج در شهرستان لردگان تکمیل شده است و احتمال ریزش و تخریب این سد وجود دارد، اظهار داشت: دستور تخلیه سه روستای پایین دست این سد صادر شده است و تخلیه این روستاها در حال انجام است.

وی بیان کرد: مکان‌های امن برای اسکان روستاییان این مناطق اختصاص یافته است.

فرماندار لردگان ادامه داد: هشدارهای لازم در منطقه به مردم روستاهای اطراف رودخانه‌ها در این شهرستان اطلاع رسانی شده است.

۱۳:۵۷ بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت

بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفته و جریان سیلاب به شدت در حال پیش روی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیل وارد شهر پلدختر شده و بخش غربی شهر پلدختر به زیر آب رفت.

مناطق رسالت ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و کوی سازمانی‌ها، خیابان هفت تیر به زیر آب رفته است و سیلاب به سرعت در بخش‌های دیگر در حال پیش روی است.

استخر شنای امید، ورزشگاه شهید سرمالیان، ‏‬ جهاد کشاورزی و دانشکده پرستاری به زیر آب رفتند.

ارتباط با بخش غربی شهر قطع شده است و مردم‏‬ خواستار ورود نیروهای سپاه و ارتش برای امدادرسانی هستند.

۱۳:۴۹ ورود سیلاب به باند فرودگاه خرم‌آباد / آب در راه برج مراقبت!

مدیر فرودگاه خرم آباد، از ورود سیلاب به باند این فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بنی صدر در گفت و گو با رسانه‌ها، گفت: در پی بارش بی سابقه باران در لرستان که از دیروز شروع شده و همچنان ادامه دارد، بلوار بهارستان در جنوب شهر خرم آباد لبریز از آب شد و جریان سیلاب با تخریب دیوار فرودگاه خرم آباد وارد باند فرودگاه و سطوح پروازی آن شد.

وی، افزود: هم اکنون سیلاب خروشان از روی باند فرودگاه در حال حرکت است و جریان شدید سیلاب به سمت ترمینال و برج مراقبت و منازل مسکونی و اداری در حال حرکت است.

۱۳:۵۷ خطوط ارتباطی ایلام بعد از ۱۵ ساعت وصل شد

خطوط ارتباطی تلفن همراه و ثابت بعد از ۱۵ ساعت در ایلام وصل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت ۱۵ ساعت از قطع تمامی خطوط ارتباطی ایلام شامل تلفن‌های همراه و ثابت و اینترنت دقایقی پیش شبکه ارتباطات ایلام به حالت عادی برگشت.

به دلیل سیلاب در سه نقطه فیبر نوری متصل به استان ایلام قطع شده بود.

۱۳:۱۲ تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شد

مدیرکل راهداری لرستان گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر به یک و نیم متر رسید و تمام محورهای ارتباطی شهری و روستایی پلدختر قطع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حجم بالای سیلاب و شدت بارش در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی پلدختر قطع شده است.

وی گفت: ارتفاع آب در پل تاریخی پلدختر در محور پلدختر - خرم آباد به یک و نیم متر رسیده است.

شرفی گفت: علاوه بر نیروهای راهداری پلدختر، تیم پشتیبانی اداره کل نیز در این شهرستان حضور دارند.

۱۳:۰۹ ورود سیل به شهرستان خرم‌آباد

با افزایش میزان بارندگی و پرشدن سدها سیل به داخل شهر خرم‌آباد هم رسیده و باعث بروز خسارت‌هایی به خودروها و برخی خانه‌ها و مراکز دولتی شده است.

۱۲:۵۲ ارتباطات ایلام با خارج استان قطع است / رفع قطعی فیبر تا ساعتی دیگر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دلیل وقوع سیل، ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع است و تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فتاحی در توئیتی نوشت: هر ۳ مسیر فیبرنوری کشوری استان ایلام براثر وقوع سیل و رانش زمین، از بامداد امروز قطع شده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات استان ایلام با خارج استان قطع شده است، گفت: ۲ نقطه از قطعی‌ها در زیر آب و یک نقطه قابل دسترس در حال تعمیر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: تا ساعتی دیگر ارتباطات به شرایط عادی بازخواهد گشت.

۱۲:۴۴ پل اناری خرم‌آباد کاملاً تخریب شد

خرم‌آباد- تخریب پل اناری و تشکیل زنجیره انسانی توسط آتش نشانان برای جلوگیری از هجوم اهالی بهت زده به محدوده خطر را در این ویدئو می‌بینید.

۱۲:۳۸ بیست و هفت روستای خوزستان تخلیه شدند / دستور تخلیه ۴۴ روستای دیگر

استاندار خوزستان با اشاره به تخلیه ۲۷ روستا در استان گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: تاکنون ساکنان ۲۷ روستای خوزستان تخلیه شده‌اند و به ساکنان ۴۴ روستای دیگر نیز که در خطر سیلاب قرار دارند، اعلام کرده‌ایم که محل سکونت خود را ترک کنند.

وی افزود: ۲۷ روستایی که ساکنان آنها از محل زندگیشان منتقل شده‌اند، صرفاً دچار آبگرفتگی نشده بودند و برخی از آن روستاها در خطر سیلاب قرار داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سیل‌بندها در بسیاری از مناطق تقویت شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل مسائل ایمنی در حال تخلیه روستاهایی هستیم که در خطر سیلاب قرار دارند و در این زمینه در حال قانع کردن ساکنان روستاها هستیم که محل زندگی خود را ترک و به مناطق امن بروند.

شریعتی با بیان اینکه شاهد سرریز از سدهای خوزستان نبوده‌ایم، ادامه داد: مدیریت سدها در کنترل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طغیان رودخانه و همچنین بارش‌ها در استان‌های بالادست به سمت خوزستان می‌آید و استان را با شرایط فعلی مواجه کرده است و باید این سیلاب‌ها نیز کنترل شوند.

۱۲:۳۷ امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجودندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، گفت: امکان امداد رسانی هوایی و زمینی به مناطق سیل‌زده پلدختر وجود ندارد.

صارم رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اقلام امدادی و غذایی زیادی برای مناطق سیل زده پلدختر ارسال کرده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اینکه شدت سیل زیاد بوده و خسارت‌های زیادی به همراه دارد، پیش بینی‌هایی از قبل در ستاد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی امکان امداد رسانی به سیل زدگان از طریق زمین وجود ندارد، عنوان کرد: در این راستا باید کار امداد رسانی و ارسال اقلام امدادی از طریق هوایی صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، بیان داشت: شرایط آب و هوایی نیز به گونه‌ای بوده که امکان پرواز بالگرد برای ما وجود ندارد و بلافاصله در صورت آرام شدن شرایط جوی یک بالگرد از سوی ارتش و دو بالگرد نیز از سوی هلال احمر به مناطق سیل زده اعزام خواهیم کرد.

۱۲:۲۵ سی و پنج روستای معمولان زیر آب رفت

حبیب الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه با وقوع سیلاب شدید ۵۰۰ واحد مسکونی زیر آب رفته است، اظهار داشت: آب و برق و گاز معمولان قطع است.

وی با بیان اینکه راه دسترسی زیودار با جمعیت ۶ هزار نفر قطع است، تصریح کرد: ‏‬ ۳۵ روستا زیر آب رفته‌اند.

بخشدار معمولان با تاکید بر اینکه راه ارتباطی خرم آباد- معمولان قطع است و دسترسی به هیچ جا نداریم، افزود: ‏‬ ۲ مصدوم داریم که نیازمند به بالگرد برای انتقال آنها هستیم.

موسوی یادآور شد: سطح رودخانه کشکان مرتب دارد افزایش می‌یابد.

۱۲:۰۹ پانزده نفر از اهالی «بابازید» گرفتار در پشت بام خانه‌های در محاصره سیل

معاون جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب محاصره شده‌اند.

عزیزعلی امرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از اهالی روستای «بابازید» در سیلاب گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: سیلاب خانه‌های این روستا را به زیر آب برده است و این ۱۵ نفر روی پشت بام خانه‌ها گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات این افراد پرواز بالگرد است، یادآور شد: به علت نا مساعد بودن شرایط جوی امکان پرواز بالگردهای این جمعیت وجود ندارد و علی رغم اینکه هم اکنون ۳ فروند بالگرد هم در اختیار داریم اما در حال حاضر هیچ کاری از طریق هوایی برای افراد گرفتار در سیل روستای بابازید شهرستان پلدختر نمی‌توان انجام داد.

۱۱:۵۱ سیلاب کشکان در ۲۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است / عبور دبی ۴۶۰۰ مترمکعبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیلاب رودخانه کشکان در محل شهر پلدختر در ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سد مروک یک ساعت قبل سرریز کرد و ‬ نیم مترمکعب در ثانیه خروجی دارد، اظهار داشت: ورودی‌ها از سد کمال صالح ۱۶۰ مترمکعب در ثانیه است و سیلاب فعلاً در داخل مخزن سد مروک دارد گرفته می‌شود و سرریز آن به آرامی و طی ساعات آینده افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه آب دهی رودخانه تیره شهرستان دورود در حال حاضر‬ ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه یعنی لبالب است، تصریح کرد: ‬سیلاب شهر دورود مربوط به سد مروک نیست، حداکثر آبدهی سد مروک ۳۸ مترمکعب در ثانیه است و مابقی سیلاب شهر دورود رواناب‌های شهرستان بروجرد و رودخانه سیلاخور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه سیلاب امروز رودخانه کشکان با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله است، افزود: ‬الان دبی کشکان در روستای افرینه ۳۰۰۰ مترمکعب در ثانیه است که با اضافه شدن سیلاب ‬رودخانه چولهول و مادیان رود به ۴۶۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

۱۱:۳۱ اعزام نیروها و تجهیزات شهرداری‌های بزرگ کشور به لرستان

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه سیلاب زندگی مردم لرستان در شهرستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: صبح امروز در استانداری با تمام فرمانداری‌های استان صحبت کردم و گزارش‌هایی که ارائه دادند مبنی بر این بود که بر اوضاع مسلط هستند.

وی، بیان داشت: امیدوارم که تسلط فرمانداران استان به همین گونه بماند و امکاناتی که نیاز دارند تأمین شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کردم که در لرستان بماند، تصریح کرد: همچنین استاندار لرستان و معاون وزیر کشور مأمور شده‌اند که از طرف من با وزیر کشور صحبت کنند که دو تا سه مورد از شهرداری‌های شهرهای بزرگ با تجهیزات خود به کمک استاندار در شهرهایی که نیاز بوده بیایند.

جهانگیری، گفت: لرستان در حال حاضر شرایطی دارد که باید از استان اصفهان و مرکزی نیروهای کمکی با تجهیزات کامل از شهرداری و دستگاه‌های دیگر به دستور وزیر کشور به لرستان بیایند تا به موقع عمل کنیم.

۱۰:۵۸ بخش غربی شهر معمولان به زیر آب رفت / سیل جان یک نفر را گرفت

پلدختر- بخشدار معمولان گفت: سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برد.

سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سیل بخش غربی شهر معمولان را به زیر آب برده است، اظهار داشت: پل‌های زورانتل، دمرود افرینه، برگلان سوخته، سرنجه زیودار در جریان سیل تخریب شد.

وی افزود: تمام راه‌های روستایی و عشایری بخش معلولان و همچنین راه اصلی به شهر معمولان قطع است، رودخانه‌های کشکان، مادیان رود و چولهول طغیان کرده و سطح آب نسبت به قبل بالاتر رفته است.

وی از مردم خواست تا شعاع ۱۰۰ متری از بستر و مسیر رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به آن نزدیک نشود.

موسوی با تاکید بر اینکه سیل راه‌های ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای بخش معمولان راقطع کرد، گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان از دیروز قطع است.

۱۰:۵۸ رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است

کرمانشاه_ فرماندار شهرستان هرسین گفت: با توجه به اینکه رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است درصدد تخلیه روستاهای اطراف هستیم.

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی و اعضای مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: از دیشب تا کنون شاهد بارش‌های شدید باران در شهرستان هرسین هستیم.

وی افزود: رودخانه گاماسیاب در آستانه طغیان است که در نتیجه احتمال آب گرفتگی روستاهای گرگوند و چمبتان وجود دارد.

فرماندار شهرستان هرسین بیان داشت: در حال حاضر درصدد انتقال تجهیزات لازم شامل بیل مکانیکی و ماشین آلات فنی به روستاهای مذکور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت طغیان رودخانه گاماسیاب مجبور به تخلیه روستاهای اطراف به ویژه روستای چمبتان از وجود سکنه هستیم.

۵۱: ۱۰ تشکیل قرارگاه «امداد ذوالفقار» ارتش در خوزستان

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان گفت: قرارگاه امداد ذوالفقار به منظور مدیریت بحران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ارتش در خوزستان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان، در جمع فرماندهان قرارگاه عملیاتی جنوب ارتش گفت: به نظر می‌رسد در چند روز آینده شدت بحران بیشتر شود که باید پیشگیری و مدیریت کرد.

وی افزود: ما سربازیم و وظیفه داریم فرامین فرماندهی معظم کل قوا را با تمام توان در جهت کمک به مردم و مردم یاری اجرایی کنیم.

سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: با دستور فرمانده کل ارتش و وظیفه‌ای که ایشان به بنده ابلاغ فرمودند تا رفع کامل تهدید حوادث طبیعی احتمالی در منطقه خوزستان خواهم ماند.

امیر سیاری خطاب به فرماندهان قرارگاه منطقه جنوب غرب گفت: در انجام عملیات مردم‌یاری چهارچوب‌های اصولی و اساسی کمک رسانی را با حفظ سرعت عمل، رعایت کنید و هرگونه عملیات را با اطلاع و با هماهنگی ستاد بحران شهرستان یا استان انجام دهید تا در قالب یک مدیریت متمرکز، موجبات هم افزایی بیشتر در خدمت رسانی و کمک به مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: فرماندهان محترم مستقر در این منطقه نیز ضمن برخورداری از اختیارات لازم برای کمک رسانی‌های سریع، هماهنگی‌های لازم را با قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش مستقر در قرارگاه منطقه جنوب غرب به عمل آورده و گزارشات عملکرد را نیز برای اتخاذ تصمیمات صحیح و اصلاح روند کمک رسانی به قرارگاه ارائه دهند.

۱۰:۴۶ اعزام دو دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل زده گلستان

فرمانده کل ارتش گفت: یک دستگاه بارج و یک دستگاه لایروب از نیروی دریایی ارتش به گلستان اعزام می‌شود تا کار لایروبی گرگان‌رود با سرعت بیشتری پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با اشاره به تلاش و عزم یگان‌های مهندسی ارتش در باز نمودن خروجی کانال‌های منتهی به دریا در روستای گمیشان گفت: یک دستگاه بارج و یک دستگاه لایروب از نیروی دریایی ارتش به این منطقه اعزام می‌شود تا کار لایروبی گرگان‌رود با سرعت بیشتری پایان یابد.

وی در ادامه بازید از مناطق سیل زده استان گلستان خاطرنشان کرد: یگان‌های مهندسی ارتش مستقر در این مناطق با عزم راسخ و تلاش شبانه‌روزی خود در تلاش هستند تا کانال‌هایی که باعث خروج آب از روستای گمیشان به دریای خزر می‌شود را بازگشایی کنند تا حجم آب در این روستا کاهش و مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

۱۰:۴۴ احتمال سیلابی شدن جاده‌های خوزستان / فردا شهرهای خود را ترک نکنید

اهواز رئیس پلیس راه خوزستان گفت: شرایط استان به علت سیلاب عادی نیست و انتظار می‌رود مردم در روز طبیعت شهرهای خود را ترک نکنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه مردم به خوبی شرایط فعلی را درک کرده‌اند به گونه‌ای که اکنون ترددها در محورهای خوزستان بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: ترافیک در همه محورهای استان سبک است و حتی محدودیت خاصی در جاده‌ها اعلام نکرده‌ایم. انتظار داریم مردم سفرهای غیر ضروری را انجام ندهند تا بتوانیم این شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

سرهنگ دولتشاهی عنوان کرد: همه ورودی و خروجی‌های استان باز هستند و تردد در آنها مشکلی ندارند.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین با اشاره به روز طبیعت تصریح کرد: امسال شرایط بحرانی است و انتظار می‌رود مردم روز طبیعت را به خوبی مدیریت کنند. مردم در شهرهای خود بمانند و از تردد در محورهای مواصلاتی خودداری کنند چون هر آن احتمال دارد مسیرهای تردد سیلابی شوند.

۱۰:۳۲ هشت روستای لالی گرفتار سیل شدند / ایجاد کمپین داوطلبان برای کمک

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از ایجاد کمپین و گروه‌های ویژه داوطلب از دبیران، آموزگاران، معاونان و مدیران مدارس لالی برای کمک به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر خبر داد.

محمد تقی زاده بامداد روز دوشنبه با بیان اینکه ۸ روستای شهرستان لالی گرفتار سیل شده‌اند، گفت: در راستای اعلام شرایط فوق العاده در استان، امکانات آموزش و پرورش شهرستان لالی برای اسکان اضطراری شهروندان شهرستان لالی بسیج شده است و پرسنل آموزش و پرورش این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون تمهیدات ویژه ای از سوی آموزش و پرورش لالی در این خصوص به کار گرفته شده است، اضافه کرد: برگزاری نشست ویژه ی شورای معاونین آموزش و پرورش با فرماندار و برگزاری جلسه‌ی فوق العاده با کادر اداری آموزش و پرورش و صدور دستورات لازم و تاکید بر آمادگی کامل کادر اداری حتی در روزهای تعطیل در صورت وقوع سیل بخشی از این اقدامات است.

تقی زاده گفت: دعوت از مدیران مدارس روستایی و توجیه آنها در خصوص لزوم آمادگی کامل برای اسکان سیل زدگان روستایی و همچنین مردم شهرهای همجوار و میهمانان نوروزی از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش شهرستان لالی است.

۱۰:۲۹ «مروک» سرریز شد / بحران در دورود تا دو ساعت آینده

دورود- نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود از سرریز کردن سد «مروک» خبر داد و گفت: بحران در شهرستان دورود طی دو تا سه آینده آغاز می‌شود.

رضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر رودخانه دورود کاملاً پر شده و سد «مروک» هم سرریز شده است، اظهار داشت: طی ساعات پیش رو ‏‬احتمال آبگرفتگی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ‏‬شب گذشته هم شب سختی بود و چند روستای بخش مرکزی دچار مشکل شد که حل کردیم، تصریح کرد: اما در حال حاضر در روستای «دهنو» چند خانه به زیر آب رفته است.

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود با تاکید بر اینکه ‏‬بحران ما دو سه آینده شروع می‌شود، یادآور شد: ‏‬ امیدواریم کمترین خسارت وارد شود.

۱۰:۲۴ بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در صحنه / ۴۲ روستا در معرض آبگرفتگی است

فرماندار صحنه با اشاره به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در این شهرستان گفت: ۴۲ روستا در معرض آبگرفتگی هستند.

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال بارشهایی که از روز گذشته شروع و کماکان نیز ادامه دارد در شهرستان صحنه ۸۵ میلی متر بارش باران داشتیم.

وی افزود: با این وجود اوضاع در کنترل نیروهاست و تنها مشکل ما بالا آمدن سطح رودخانه هاست که در صورت تداوم بارش ظرفیت ندارند و آب آنها وارد اماکن و ارضی کشاورزی خواهد شد.

فرماندار صحنه تصریح کرد: قدرت مقابله ما در ارتباط با رودخانه زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مردم همکاری کنند و ما نیز در این خصوص تمام امکانات را به کار خواهیم برد.

۱۰:۲۲ وضعیت جاده‌های لرستان بحرانی است / رانندگان سفرهای خود را کنسل کنند

رئیس پلیس راه لرستان از انسداد برخی محورهای اصلی این استان خبر داد و گفت: وضعیت جاده‌ها بحرانی است.

سرهنگ مرتضی چغلوند صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وضعیت در جاده‌های لرستان بحرانی است و نباید رانندگان به جاده بیایند، اظهار داشت: سیلاب از یک سو و از سوی دیگر‬ زیرساخت‌ها تخریب شده و معلوم نیست کجای جاده سالم است.

وی با بیان اینکه محورهایی داریم که رودخانه طغیان کرده و دهانه پل‌ها تخریب شده است، تصریح کرد: رانندگان سفرهای خود را کنسل و به ساعات آینده موکول کنند.

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه محور‬ پلدختر- دره شهر و پلدختر- ایلام بسته است، همچنین محورهای کوهدشت- خرم آباد، خرم آباد- سپیددشت و خرم آباد به چگنی هم مسدود است، یادآور شد: محور خرم آباد - بروجرد براثر سیلاب بسته شده است.

سیلاب در فرودگاه خرم آباد/ اتصال خطوط ارتباطی ایلام پس از 15 ساعت

سرهنگ چغلوند با بیان اینکه در محور ازنا- دورود به خاطر شرایط شهرستان دورود تردد نمی‌شود، افزود: در محور شازند- ازنا پلیس محدودیت ایجاد کرده است، از طرف اصفهان به الیگودرز هم محدودیت اعمال شده است.

۱۰ :۱۵ جاده همدان به تهران مسدود است / پل عابر پیاده شکسته شد

همدان - رئیس پلیس راه استان همدان گفت: شکستن پل عابرپیاده بر اثر برخورد جرثقیل شرکت آب و فاضلاب به آن موجب مسدود شدن جاده همدان به تهران شده است.

سرهنگ رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شب گذشته جرثقیل آب و فاضلاب نسبت به جابجایی لوله‌هایی با هدف جلوگیری از بروز سیلاب و هدایت آب‌های سطحی اقدام کرده بود که این خودرو با پل عابر پیاده در جاده تهران برخورد و موجب شکسته شدن پل شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع پل عابر پیاده با زمین ۵.۵ متر است، گفت: رعایت نکردن ارتفاع بار عامل بروز این سانحه بوده است.

سرهنگ عزیزی افزود: تلاش‌ها برای بریدن قطعات پل و جابجایی آن ادامه دارد اما هم اینک راه مسدود است.

وی همچنین با اشاره به لغزنده بودن جاده‌های استان همدان به دلیل بارش برف و باران از مردم خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

۹:۴۹ برخی روستای روانسر در محاصره سیل است

استاندار کرمانشاه گفت: ۳۰ روستای شهرستان روانسر در محاصره سیل هستند.

هوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی بارشی که از ساعت ۸ صبح شروع شده و تا ۱۰ و نیم طول می‌کشد بیشترین شدت را در کرمانشاه و روانسر مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۳۰ روستای روانسر در محاصره سیل هستند که در حال حاضر با یک اکیپ راهی آنجا هستیم و با هلال احمر هماهنگ کردیم که در اولین فرصت به کمک به روستاییان بشتابند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: فرماندار روانسر شب گذشته هفت روستا را حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد منتقل کردند و در مکان‌هایی که هلال احمر برای آنها در نظر گرفته اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در کرمانشاه و صحنه رخ داد، ابراز داشت: خوشبختانه دیگر شهرستان‌های ما مورد خاصی نداشتند و آسیب در کرمانشاه، روانسر و صحنه نیز جدی نیست.

۸:۵۱ اعلام هشدار تخلیه منازل نوار ساحلی خرم‌آباد

از ساعات ابتدای صبح امروز دستگاه‌های امدادی در حال اخطار به ساکنان نوار ساحلی خرم آباد هستند و از آنها می‌خواهند فوری این مناطل را ترک و به مناطق امن بروند.

رودخانه هم اکنون طغیان کرده و آب در حال بالا آمدن در این شهر می‌باشد.

۸:۴۰ اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان اضطراری ۱۶۰ خانوار در استان خبر داد و گفت: ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند.

آرش لهونی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از چند روز قبل آماده باش کامل به نیروهای جمعیت هلال احمر اعلام و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۱۲۷ مکان سرپوشیده که عمده آنها سالن‌های ورزشی هستند تجهیز و آماده اسکان اضطراری هستند و اگر هم استانی‌ها نیاز به اسکان داشته باشند می‌توانند به این اماکن مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان برای اسکان اضطراری سالن‌هایی آماده و تجهیز کرده این و آمادگی هم برای اسکان در صورت نیاز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۶۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است و ۷۵ تیم در حال امدادرسانی هستند و در صورت نیاز تیم‌های دیگری برای ملحق شدن به این نیروها آماده داریم.

کد خبر 4579495

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی